• Anonym (teliakund)

Telia-anställd? Varför ändra faktureringen?

Hej,

Jag är sedan flera år tillbaka kund hos Telia. Upptäckte idag att de ändrat från kvartalsfaktura till månadsfaktura... Av vilken anledning?

Inte för att det egentligen stör mig särskilt mycket, men en vane-människa som man är så måste man nu lära om och komma ihåg att varje månad betala sin faktura...

Någon som vet varför Telia gör detta? Och går det att ångra detta eller gäller denna nya fakturering alla Telias kunder?

• Svar på tråden Telia-anställd? Varför ändra faktureringen?
  • Severus

Alla kör väl autogiro/e-faktura 2013?

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Anonym (teliakund)
    Severus skrev 2013-12-13 00:10:16 följande:
    Alla kör väl autogiro/e-faktura 2013?
    Inte ännu, har inte kommit så långt i utvecklingen här ute på landet ;) hehe!

Anledningen till att jag inte lagt in om autogiro ännu är därför att det varit lite problematiskt med ett par tidigare fakturor och jag vill se att allting rullar på ordentligt först..
  • Severus
    Anonym (teliakund) skrev 2013-12-13 00:16:59 följande:
    Inte ännu, har inte kommit så långt i utvecklingen här ute på landet ;) hehe!

Anledningen till att jag inte lagt in om autogiro ännu är därför att det varit lite problematiskt med ett par tidigare fakturor och jag vill se att allting rullar på ordentligt först..

Ok;)
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • TeliaKundservice

Hej!

Till att börja med vill jag be om ursäkt för det sena svaret.

Anledningen till förändringen gällande fakturautskicket är att Telia just nu förbättrar faktureringsrutinerna, vilket innebär att vi från och med maj 2011 inte längre erbjuder kvartalsfaktura utan endast månadsfaktura. I och med ändringen får du bättre kontroll på dina kostnader eftersom fakturan kommer oftare. Ändringen sker allt eftersom hos våra privatkunder, till exempel vid byte av abonnemangsform.

Du som är privatkund hos Telia kan välja att komplettera dina fakturautskick med Telia eFaktura. En anmälan till e-faktura gör du själv genom din internetbank.

Fördelarna med att få dina fakturor elektroniskt är flera.
    - Du betalar ingen faktureringsavgift.
    - Det är enklare - betalningen sker med en knapptryckning och du slipper skriva in långa OCR-nummer, då all betalningsinformation redan är ifylld.
    - Det är tryggare - bara du kan se din faktura och tillhörande detaljspecifikation.
    - Det är klokare - betalning sker alltid på förfallodagen och du hjälper oss att spara på miljön.

Läs gärna mer om e-faktura på vår hemsida:
    www.telia.se/privat/minasidor/fakturahjalp/efaktura/

Förutom att erbjuda e-faktura så utvecklar vi parallellt för andra alternativa elektroniska fakturasätt, en tänkbar tjänst är att få betalningsuppgifter via sms. Men eftersom detta kräver stor utveckling så kommer det dessvärre att dröja innan det finns realiserat.

Vi erbjuder alltså i dagläget ingen annan lösning än att dina fakturor kommer månadsvis. Väljer du däremot att få dina fakturor med både e-faktura och autogiro så slipper du både fakturaavgiften samt eventuell ökad administration.

Med vänliga hälsningar

Maria Dahlin
    Telia Kundservice

Svar på tråden Telia-anställd? Varför ändra faktureringen?