• Anonym (Orolig)

är detta okej???

Hej! Jag undrar vad ni tycker om att en bonuspappa duschar med en fyra årig dotter, han tvålar in kroppen på henne, ska tillägga att hon tvättar håret & kroppen själv, tittar såklart & visar var hon glömt & så.
    Men att en bonuspappa tvålar in henne känns väldigt oroligt. Vad ska man göra???

• Svar på tråden är detta okej???
  • Anonym (naked)

Va?? Varför skulle det vara konstigt? Kan du förklara lite närmare.

• Anonym (Ägg)

Nej jag hade inte känt mig bekväm med det faktiskt även fast mina flickor är 5 och 7 och jag har varit ihop med bonuspappan i 3år och litar på honom till 1000%.

Mina tjejer tvättar sig själv med hjälp av direktiv av mig eller bonuspappan och får hjälp att skölja av tvål/schampo och så har det varit senaste året-1,5...innan dess hjälpte jag dem att tvåla in sig och ingen annan.

Menar du att han är naken tillsammans med flickan och tvålar in henne?Jag skulle inte ens acceptera att biopappan gjort så....men sen å andra sidan var jag själv utsatt för övergrepp av olika slag under uppväxten.

• Monchichier

Man tar naturligtvis upp problemet man har med de inblandade vuxna.
    Man kommunicerar, pratar, diskuterar, samtalar, argumenterar, resonerar, ventilerar, dividerar och utbyter meningar med varandra.

Det man inte gör är att starta en tråd på ett forum "bakom ryggen" på de andra vuxna. Man tar heller inte och trycker ner känslorna, ignorerar och går och håller god min. Det gör bara saken värre.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (naked) skrev 2013-12-13 12:43:11 följande:

Va?? Varför skulle det vara konstigt? Kan du förklara lite närmare.

Okej, inget konstigt med det. Tack, tycker inte jag borde förklara närmare.
  • Anonym (Ägg)
    Anonym (Ägg) skrev 2013-12-13 12:48:14 följande:

Nej jag hade inte känt mig bekväm med det faktiskt även fast mina flickor är 5 och 7 och jag har varit ihop med bonuspappan i 3år och litar på honom till 1000%.

Mina tjejer tvättar sig själv med hjälp av direktiv av mig eller bonuspappan och får hjälp att skölja av tvål/schampo och så har det varit senaste året-1,5...innan dess hjälpte jag dem att tvåla in sig och ingen annan.

Menar du att han är naken tillsammans med flickan och tvålar in henne?Jag skulle inte ens acceptera att biopappan gjort så....men sen å andra sidan var jag själv utsatt för övergrepp av olika slag under uppväxten.

PS:det är skillnad på att tvåla in barnet naken i duschen eller tvåla in barnet påklädd vid sidan av dusch/bad!!!
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Ägg) skrev 2013-12-13 12:48:14 följande:

Ja han är naken & duschar med henne & tvålar in henne... Tycker det låter fruktansvärt hemskt!
  • Anonym (Orolig)
    Monchichier skrev 2013-12-13 12:49:30 följande:

Man tar naturligtvis upp problemet man har med de inblandade vuxna.
    Man kommunicerar, pratar, diskuterar, samtalar, argumenterar, resonerar, ventilerar, dividerar och utbyter meningar med varandra.

Det man inte gör är att starta en tråd på ett forum "bakom ryggen" på de andra vuxna. Man tar heller inte och trycker ner känslorna, ignorerar och går och håller god min. Det gör bara saken värre.

Det är inte dom lättaste människorna att prata med. Mamman vägrar ha kontakt & samarbeta. Arg för hon har umgänge varannan helg & bonuspappan är hotfull & "skyddar" mamman i allt hon tycker.
  • Anonym (Ägg)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-13 12:51:52 följande:
    Ja han är naken & duschar med henne & tvålar in henne... Tycker det låter fruktansvärt hemskt!
    Nej det känns inte okej alls!!Och det är fullkomligt onödigt....
  • Fiamedbarn

Det låter inte konstigt, men är du det minsta orolig så bör du kanske undvika det. Intuitionen kan ju basera sig på relevanta fakta som du har svårt att se själv.

Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Monchichier
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-13 12:53:24 följande:
    Det är inte dom lättaste människorna att prata med. Mamman vägrar ha kontakt & samarbeta. Arg för hon har umgänge varannan helg & bonuspappan är hotfull & "skyddar" mamman i allt hon tycker.
    Har du försökt?
    I just den här frågan?
Svar på tråden är detta okej???