Barnbok om skilsmässor
Hej! Jag heter Jennie Persson och jag arbetar som journalist. Jag håller just nu på att skriva en barn - och ungdomsbok om hur det är att ha skilda föräldrar.
Boken riktar sig till barn mellan 9 och 12 år och kommer innehålla anonyma intervjuer med barn som har skilda eller separerade föräldrar. Tanken är att boken ska fungera som ett stöd eller en kompis till de barn som har föräldrarna på olika håll eller som är oroliga att föräldrarna kommer att skilja sig.
Därför efterlyser jag alltså föräldrar som har genomgått en skilsmässa och som har barn i åldrarna 9 - 12, som skulle kunna tänka sig att berätta vad de tänker om att ha skilda föräldrar.
Hittills har jag intervjuat ett tiotal barn, men skulle vilja få kontakt med fler. Majoriteten av de barn jag har pratat med är tjejer, så ni som har söner är extra välkomna att höra av er!
Mina arbetserfarenheter har jag från Kamratposten (där jag skrivit en artikel om samma ämne), Sveriges Radio och SVT. Boken gör jag vid sidan av mitt arbete och i samarbete med förlaget Natur & Kultur. En eventuell intervju går bra att göra på telefon och är som sagt helt anonym.
Är ni intresserade - hör gärna av er!
jenniepe@gmail.com
0733 - 423848
Tack och God Jul!
Mvh Jennie Persson
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-13 13:17
Det går också bra att tipsa bekanta om bokprojektet! / Jennie Persson