• Anonym (ts)

Hur tvättar man underlivet på bebisar?

bvc sa att man inte ska tvätta inuti, vet även många på fl tycker samma sak. Men vad menar de egentligen med inuti? Självklart ska man inte tvätta i slidan. Men när jag byter blöja på min dotter ser jag ibland att bajs har kommit in mellan stora o små blygisar, ohygieniskt att låta det vara, så där tvättar jag rent. H

Hur gör ni andra? låter ni det vara?

• Svar på tråden Hur tvättar man underlivet på bebisar?
  • Angelica8912

Nej hade de kommit in bajs där tvättar jag givetvis bort det. Men inte med någon tvål eller våtservetter utan vanliga tvättlappar och vatten isf!

• Anonym (My)

Att tvätta mellan blygdläpparna (utan tvål) ser inte jag som något problem. Tror de menar att man inte ska tvätta inne i själva slidan. Lika som vuxna får rådet att inte ha in vatten i slidan och tvätta där, utan bara tvätta på utsidan.

• Anonym (ts)
    Anonym (My) skrev 2013-12-13 15:27:29 följande:
    Att tvätta mellan blygdläpparna (utan tvål) ser inte jag som något problem. Tror de menar att man inte ska tvätta inne i själva slidan. Lika som vuxna får rådet att inte ha in vatten i slidan och tvätta där, utan bara tvätta på utsidan.
    Verkar som många på fl uppfattar som man inte ska tvätta mellan blygisar.
  • Nyfikna72

Näe stäng igen den här tråden direkt...........vi har haft en förut och det kan rimligen inte finnas nån förälder som inte vet hur man tvättar ett barn utan att vi ska gå in på exakt var och hur man ska göra....... Det sitter väl nån sjuk jävel och gottar sig antar jag!

• taquine
    Nyfikna72 skrev 2013-12-13 16:21:47 följande:
    Näe stäng igen den här tråden direkt...........vi har haft en förut och det kan rimligen inte finnas nån förälder som inte vet hur man tvättar ett barn utan att vi ska gå in på exakt var och hur man ska göra....... Det sitter väl nån sjuk jävel och gottar sig antar jag!
    Håller med , inte längesen jag anmälde en sån här tråd för så jävla dum kan man inte vara
    Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Anonym (ts)
    Nyfikna72 skrev 2013-12-13 16:21:47 följande:
    Men herregud vilka idioter det finns på fl! Ni måste vara perfekta som vet allt.

Tack för att ni få mig känna mig otillräcklig som förstagångsförälder! Har ni tänkt på att iom flera frågat samma fråga, så kanske det faktiskt är fler som inte vet?
  • Nyfikna72

Då tycker jag att ni går till BVC och får handledning i ämnet om det är så svårt.

• Anonym (ts)
    taquine skrev 2013-12-13 16:25:16 följande:
    Håller med , inte längesen jag anmälde en sån här tråd för så jävla dum kan man inte vara
    du måste känna dig riktig duktig nu av trycka ner andra!
  • Anonym (ts)
    Nyfikna72 skrev 2013-12-13 16:33:22 följande:
    Då tycker jag att ni går till BVC och får handledning i ämnet om det är så svårt.
    läste du ts? jag redan frågat bvc, fick endast svar att man inte ska tvätta inuti, sen bytte hon ämne.

förresten, min sambo vet inte heller hur man gör, han måste vara lika mentalt handikappad som mig då, eller gäller det bara kvinnor?
  • taquine
    Anonym (ts) skrev 2013-12-13 16:33:50 följande:
    du måste känna dig riktig duktig nu av trycka ner andra!
    Känner mig inte ett dugg duktig men jag äger som du säkert också gör vanligt hederligt bondförnuft , det kommer man långt med ,jag lovar
  • Anonym (ts)
    taquine skrev 2013-12-13 16:38:33 följande:
    Känner mig inte ett dugg duktig men jag äger som du säkert också gör vanligt hederligt bondförnuft , det kommer man långt med ,jag lovar
    det är ju själva problemet om du läser vad jag skrivit, att vad andra sagt är i konflit med mitt förnuft, därav denna tråd.
  • taquine
    Anonym (ts) skrev 2013-12-13 16:47:37 följande:
    det är ju själva problemet om du läser vad jag skrivit, att vad andra sagt är i konflit med mitt förnuft, därav denna tråd.

Då ska du såklart lyssna till ditt förnuft , lycka till och du fixar det här
  • Curlie
    taquine skrev 2013-12-13 16:25:16 följande:

Fast... Jo. Jag tyckte det var supersvårt att veta och tabu att fråga med första dottern. Dumt, eftersom att jag var för försiktig för att våga tvätta "mellan" på länge....
  • Anonym (ts)
    Mellanmjölkens land skrev 2013-12-13 17:47:06 följande:
    Tvätta bort bajs om det kommit mellan blygdläpparna men inte annars. Använd inte tvål eller liknande.
    ja använder inte tvål, utan bara vatten o olivolja.

Hon hade nån vit gegga där när hon föddes, gissar att det är antingen fosterfett eller smegma, tvättade bort det med.
  • Anonym (ts)
    Curlie skrev 2013-12-13 17:51:15 följande:
    Fast... Jo. Jag tyckte det var supersvårt att veta och tabu att fråga med första dottern. Dumt, eftersom att jag var för försiktig för att våga tvätta "mellan" på länge....
    exakt! känns verkligen tabu, går inte ens fråga en enkel hygienfråga utan riskera bli anmäld på fl. Och BVC tanten undviker svarar. Varför är det så?
Svar på tråden Hur tvättar man underlivet på bebisar?