Inlägg från: Renfana |Visa alla inlägg
  • Renfana

Katt som bits

Sådär har alla mina katter gjort. Det är ju bara att inte klappa dom hela tiden, sen att katten är busig är ju helt normalt, mina katter attackerar fortfarande mina ben ibland, en halvsekunds-attack för att sedan kuta iväg med svansen i en båge då är mina katter allihop över 10 år.

Underbara djur :)

• Renfana

Katter och hundar är inte samma typ av djur, alltså ganska meningslöst att jämföra dom. I TS nämns det bara att hon började blöda, det kan man ju göra även av lek-bett, katter har rätt vassa tänder. Så jag tycker att det är jättelöjlig reaktion att börja snacka om avlivning. Jag hade hellre avlivat svärmor Demon

• Renfana
    mycketsaft skrev 2013-12-14 11:04:13 följande:
    Haha, ja så har alla mina katter gjort med, men det händer ytterst sällan att den här damen gör så, och när hon bits på det här sättet är det inte på bus.

När jag var liten hade vi en katthona som var superkelig och när man kelat för länge kunde hon bita på samma sätt som min nuvarande men inte riktigt lika hårt. Men då hade man gosat väldigt länge innan hon bet.

Hon kanske inte gillar din svärmor, en av mina katter gillar i princip bara mig, haha. Men tja.. jag tycker att det är överdrivet att prata om avlivning. Jag har blivit biten och riven av katter sen barnsben och aldrig behövt behandling för det. Din svärmor verkar lite känslig.

Jag hade nog bara varnat framtida gäster om att katterna inte gillar att bli klappade för mycket, och "säger ifrån" när det blir för mycket. Bättre om de undviker att ha katterna vid sig om de inte förstår hur de fungerar.
Svar på tråden Katt som bits