Jag blev anklagad för snatteri!!
Idag var jag till affären och skulle handla lite smått inför helgen. Jag har självscanning och gick runt i affären och fyllde en korg med ganska skrymmande saker. När jag kom till godiset var det fullt i korgen och jag skulle ha några chokladkakor och såna där skumtomtar. Så jag scannade dem och lade dem i jackfickan och gick för att betala. Inga problem, drog kortet och betalade, , lastade över varorna i en påse, tog kvittot och kastade det i skräppåsen. Sen gick jag ut och när jag gick mot dörrarna blev jag stoppad av två personer ur personalen som bad att få titta i min jacka. Jag blev helt förvånad och fattade inte vad de menade så jag sa "va?" och då sa den ena "ja, vi vill titta i din jackficka" och pekade. Jag visade förstås jackfickan med chokladen och skumtomtarna och sa samtidigt att jag hade scannat dem. De trodde inte på mig och jag var tvungen att inför alla folk som stod vid kundtjänst (inklusive en av dottenrs fritidslärare!) följa med till självscannningsstationen för att "reda ut det här med chefen" som de sa. De som stod och väntade hörde väl kanske inte vad som sas, men jag vet inte. De ville ha mitt namn och telefonnummer och de sa att det skulle bli en polisanmälan och chockad som jag var så gav jag det till dom. Efter någon minut kom chefen och jag sa som det var, att jag hade scannat och lagt dem i fickan för att det var fullt i korgen. Han frågade mig då "har du kvar kvittot?" och då sa jag att jag hade kastat det och det kollade i skräppåsen och hittade mitt kvitto. Han bad om ursäkt och jag fick gå iväg. Är det verkligen ok att det går till så här? Får man inte lägga saker i fickan när man handlar? Får butikspersonal stoppa folk bara sådär och säga till dem att följa med? Jag grät när jag kom hem för att det var så skämmigt att stå där och bli anklagad som tjuv!