• maengs

Ett tredje barn.

Anonym (mamman) skrev 2013-12-13 20:34:04 följande:
    Jag är inte naiv, jag vet att det är en cellklump, men det är för mig en cellklump som skulle kunna bli en lika fantastisk individ som de två vi har.

Jag skulle vilja hävda att det redan är en fantastisk liten varelse :) Ett helt unikt liv har redan börjat, det kanske är litet men redan efter befruktningen finns ju allt som behövs för att barnet snart ska se ut som vilken liten minibebis som helst. Allt som behövs är näring, skydd och tid att växa. Och hjärtat verkar börja slå redan i vecka 6. Om vi inte tillåts vara värdefulla som små så kan vi aldrig heller bli stora ;)

Hoppas inte ni gör nåt förhastat, ni låter ju båda lite tveksamma till en abort. Personligen hoppas jag att ni behåller och får en chans att lära känna denna bebis nr 3. Tror att ni kommer tycka att det var värt det. 
  • maengs

Jag tänker att eftersom det redan är en levande mänsklig varelse därinne så skulle jag inte kunna göra en abort. Även om det lilla livet är litet nu så är det ändå levande och blir snabbt större. Så jag skulle hellre ha väldigt jobbiga och väldigt härliga dagar om vartannat som "Anonym (samma fast 4:e)" skrev, istället för att göra en abort och gå miste om nummer 3 eller 4.

/Gravid med nummer 2

Svar på tråden Ett tredje barn.