• Deelicious

varför ammas pojkar längre än flickor?

Forskning visas på att pojkar ammas längre än flickor. Vad beror det på? Har ni själva upplevt detta?

• Svar på tråden varför ammas pojkar längre än flickor?
  • pigglet

Jag har aldrig hört detta. Låter konstigt, eftersom vi förväntar oss att pojkar annars är mer självständiga och inte håller dem lika nära oss som vi gör med flickor. Skulle forskningen visa på några skillnader hade jag tagit för givet att det var precis tvärt om alltså.

Länk?

• Furstinna

Förvånar mig faktiskt inte alls av någon anledning.

• fluu

En teori kan ju vara för att flickor ofta "får" utvecklas tidigare. Det finns ju exempelvis undersökningar som visar att fsk-personal behandlar olika när det gäller att exempelvis få försöka klä på sig själva. Annars kan det säkert vara den där son-moderrelationen som senare leder till att en tjej sitter på fl om 20 år och klagar över sin klängiga svärmor ;)
    Och nej TS, ledsen att göra dig besviken, men jag tror inte att du kan få in pedofili här hur mycket du än må ha lust.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Harmagedon

Jag hade trott att det var tvärtom faktiskt. Trodde tjejer fick mer närhet än pojkar.

• högavisan
    Deelicious skrev 2013-12-14 15:21:53 följande:
    www.bbstockholm.se/2013/04/flickor-i-rosa-och.../

Tycker att det är vidrigt om det stämmer. Hoppas dock att det inte gör det.
    Länken hänvisar ju bara till en undersökning, för att ta ställning måste man ju läsa från källan för att kunna bilda sig en uppfattning om tillförlitligheten.

Blir alltid skeptisk när det handlar om genus, det är ett område så är lätt att vinkla lite som man själv behagar.
Svar på tråden varför ammas pojkar längre än flickor?