Inlägg från: fluu |Visa alla inlägg
  • fluu

varför ammas pojkar längre än flickor?

En teori kan ju vara för att flickor ofta "får" utvecklas tidigare. Det finns ju exempelvis undersökningar som visar att fsk-personal behandlar olika när det gäller att exempelvis få försöka klä på sig själva. Annars kan det säkert vara den där son-moderrelationen som senare leder till att en tjej sitter på fl om 20 år och klagar över sin klängiga svärmor ;)
    Och nej TS, ledsen att göra dig besviken, men jag tror inte att du kan få in pedofili här hur mycket du än må ha lust.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    Deelicious skrev 2013-12-15 00:28:05 följande:
    Jag mår illa när jag tänker på att det kan bero på "mor-sonrelationsfenomenet" eftersom att det då betyder att mamman ammar sonen längre än dottern för att det är mer tillfredställande av någon anledning. Själv ammas mina barn lika länge oavsett kön. Tänker faktiskt inte ens på barnets kön när jag ammar utan att jag ger mat åt ett BARN. Inte att "nu suger en pojke på mina bröst"
    Gud vad förvånad när pedofili kommer upp från din sida.... Tror du verkligen att mamman tänker "nu suger en pojke på mina bröst, måste amma längre!" ? Tror du verkligen att de medvetet tänker på könet och att det inte snarare(om det nu har något med relationen att göra) den där undermedvetna känslan av att ha svårt att släppa taget - den klassiska mor-sonrelationen.

Och vad tror du om det att flickor förväntas vara självständiga tidigare? Apropå undersökningar...
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden varför ammas pojkar längre än flickor?