• Anonym (Bonusmamma.)

ska vh bonusen ha lika mycket julklappar som bsrnen som bor på heltid?

Hej.

Diskuterade i veckan med en kompis som oxå har bonusar.
    Jag har en bonus son på 15 år som bara bor hos oss vh. Han har själv valt det.
    Så här är det.

Jag kvinna hade 5 barn innan. 2 av dom bor här på heltid. 3 av dom varannan vecka.
    Sambon har en son som bor här varannan helg.
    Sen har vi ett gemensamt.
    Ska bonusen ha lika mycket julklappar som barnen som bor här på heltid. ??
    Tycker det känns piss att handla dyra saker som han sen tar med sig hem till sin mamma.

Är jag elak som tänker så här.

Hur gör ni bonusfamiljer??

• Svar på tråden ska vh bonusen ha lika mycket julklappar som bsrnen som bor på heltid?
  • Flamma

Jag tycker ni ska ge alla lika mycket, alla tillhör ju samma familj. .

• Momalicious

Men du tycker alltså att dina barn som inte bor på heltid ska ha lika mycket julklappar? Hade du tänkt samma om det var ditt barn som bodde vh?

• Anonym (...)

Jag anser att alla ska ha lika. Även om det inte behöver vara var sin Xbox . Julen betyder ju nåt... men kanske att många glömmer innebörden. Dina barn som inte bor heltid hos dig kan ju själva bli diskriminerade på det sättet, hur skulle det kännas?

• Anonym (... 2)

Först och främst menar du väl bonusARNA? Vissa av dina barn bor ju inte heller på heltid så där kan ni ju inte göra skillnad.

Men oavsett boendesituation så är svaret för mig glasklart... Ni har totalt 7 barn som ingår i er familj, givetvis får alla likvärdiga presenter.

Varför spelar det roll var presenten tar vägen efteråt? Då kan ni inte köpa något som ett barn kanske vill ta med sig till skolan t.ex... För det måste ju kännas piss att köpa dyra saker som hon sen tar med sig till skolan...

• Anonym (... 2)

Typiskt att jag valde samma nick som du, anonym(...). Ditt inlägg var inte där när jag började skriva... Sorry

• MadeleineH

Tycker också de ska ha lika.

Men sen spelar det väl ingen roll heller vart sakerna tar vägen. Nu har ju gett dem i present. Gåvor får man ju göra vad man vill med.

Min äldsta bor varannan vecka och han får ta sina saker vart han vill. För det är ju hans saker.

• Anonym (Matematikern)

...och hur mycket julklappar ska de tre som bor vv få? Får de 50% av antal och/eller värde som de som bor heltid får?

...och de som bor på heltid men som bara är dina, får de julklappar av sin andra förälder eller dennes släkt och räknar ni i så fall av det så det inte blir orättvist?

Går det kanske att kedja fast grejerna ni köper så att de inte lämnar huset? (gäller ju givetvis alla barnens klappar)

Mycket att räkna på om man ska vara rättvis ...eller var det gniden...

Ett annat tips är att du köper klappar till dina barn, din partner till sina och så kan ni vara så rättvisa ni vill med era respektive barnkullar.

• Anonym (just så)
    Anonym (Matematikern) skrev 2013-12-15 08:29:52 följande:
    Ett annat tips är att du köper klappar till dina barn, din partner till sina och så kan ni vara så rättvisa ni vill med era respektive barnkullar.
    Just så!
  • LinneaJosie

En gåva ges ju till någon annan för dennes glädjes skull, att utnyttja där hen befinner sig såklart. Om jag ger en julklapp till en vän tar ju vännen också med sin julklapp till sitt hem. Mycket konstigt resonemang du för TS.

• viseversa

Klart dom ska ha lika ts. Om inte ska inte dina vv barn ha lika mycket heller för dom bor ju inte heller hos er på heltid. Eller handlar det egentligen bara om att han inte är DITT barn ts?

Svar på tråden ska vh bonusen ha lika mycket julklappar som bsrnen som bor på heltid?