• scrapparlotta

Fullt på enhetsminnet i mobilen?

Jag har fullt på enhetsminnet i min mobil, ändå har jag plockat bort massa appar.....Hade ju massa mer appar förut, men måste ta bort hela tiden. Alla andra minnen är massa plats på, sd kortet och usb-lagring. Hur  gör jag för att få mer plats på enhetsminnet? Kan jag inte flytta nåt till dom andra minnerna? Eller hur funkar det? Vad är det som ligger på enhetsminnet tro, jag tar ju bort appar hela tiden.

• Svar på tråden Fullt på enhetsminnet i mobilen?
  • Capt Janeway

Kan det vara så att en speciell app du har tar ovanligt mycket minne? Välj att sortera apparna i storleksordning och se vilken som är störst.

• sportpappa

Börja med att ta reda på vad det är som tar plats.
    På min mobil (Nexus 4) så öppnar jag Settings och klickar på Storage så får jag upp en fin listning på just det.
    Du kan även gå in under Apps i Settings och sortera apparna efter storlek. Hos mig är det Chrome och Facebook som tar mest utrymme. Det beror på att de kontinuerligt cachar data. Klicka på appen i listan och tryck på Clear cache så tömmar du cachen.
    Clear data bör du undvika att klicka på eftersom då rensas även alla dina inställningar, men om Data upptar mycket utrymme så kan det vara värt det.

Det finns appar som påstår att de kan göra jobbet åt dig.
    Ex.
    Clean Master https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cleanmaster.mguard verkar vettig. 2,3 miljoner 5:or i betyg känns tryggt.
    Jag gjorde en testkörning av den och med Junk Files-funktionen så tog den bort över 900 MB på min telefon.

• Queenie70

Har du startat om telefonen efter att du rensat. Det kan hjälpa.

• scrapparlotta

Sorterade i storleksordning och det var outlook, Facebook och ett spel till barnen som tog mest plats....outlook och Facebook måste man ju ha....

• Mercurialis

Jag har liknande problem med min telefon. På telefon minnet finns det 35 MB minne kvar och på SD-kortet 1,6 GB. Lik förbaskat meddelar telefonen mig att det inte finns utrymme att ladda ner en app som, så vitt jag kan se, är på 11 MB.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • sportpappa
    scrapparlotta skrev 2013-12-15 11:06:13 följande:
    Sorterade i storleksordning och det var outlook, Facebook och ett spel till barnen som tog mest plats....outlook och Facebook måste man ju ha....
    Är det appen som tar upp mycket utrymme eller är det mail som laddats hem? Om du klickar på appen så kan du se hur utrymmet fördelas.
Svar på tråden Fullt på enhetsminnet i mobilen?