• Nimah

Börjar om igen.

Jag har mått illa i en vecka. Är hungrig men har ingen matlust alls. Är jättesvårt att äta. Men idag kom jag på att illamåendet säkert är en biverkning av heracillin, för jag påbörjade en penicillinkur föra torsdagen och började må illa på fredagen. Jag brukar inte må illa när jag är gravid. Hoppades ändå att det var ett positivt tecken att jag mådde dåligt och blev besviken nu när jag kom på det är en hemsk biverkning. I så fall har jag bara lätt ömma bröstvårtor som symptom. Det är säkert kört den här gången med.

• Nimah
    Augusti82 skrev 2014-09-17 20:53:30 följande:

När är du beräknad till Nimah?
    Oroa dig inte! Klart det ska gå vägen! Har du gjort något VUL? HUr långt gången är du?

Jag får mitt VUL nästa onsdag och jag är så nervös! Min mage är så svullen att man kan tro att jag är i v 30.......

Jag har vul imorgon kl 8. Gjorde ett för två veckor sedan. Enligt äl är jag 8+0 idag, men det förra vulet mötte tre dagar mindre. Enligt min beräkning är bf 28 april.

I morse spydde jag i papperskorgen på mitt kontor. Om bebisen är död spelar min kropp mig det elakaste sprattet någonsin. Men symptomen brukar fortsätta så det är ingen garanti. Hoppas verkligen den lever i morgon. Jag orkar inte få ma igen. Räknar man ihop alla mina mf och ma har jag snart varit gravid över 30 veckor till ingen nytta.

Vilken vecka är du i nu?
  • Nimah

Den lever! Mätte 16mm villet motsvarar 8+1 som jag själv räknar att jag är idag. Såhär långt har inte de andra klarar sig. Det finns chans ändå!

• Nimah
    Augusti82 skrev 2014-09-25 07:38:45 följande:

Åh va roligt att ni fick se ert lilla pyre! Sprattlade den mycket?

Vi var på vul igår o fick se ett liiiiiiiiiitet litet pyre med ett litet hjärta. Men hon trodde inte jag var i v6+4 utan mer 6+1. Så hon ville att vi skulle komma tillbaka nästa måndag den 6 oktober så att vi skulle se att den växt ordentligt. Då kommer jag vara i 8+2. Spännande! Men det är skönt att ha kommit förbi denna milstolpen. Sambon grät av glädje igår. Det var så underbart!

Vad härligt! Grattis! Skönt att få komma tillbaka snart igen. Vid mitt vul i v 6+2 mätte den också tre dagar mindre, men den hade vuxit ikapp till 8+1 helt enligt min beräkning vid nästa vul. Så tre dagar är lätt inom felmarginalen. Jag såg inte om den sprattlade, hon kollade runt och höll inte stilla så då var det svårt att se om den rörde sig.

Jag var på inskrivning hos bm igår. Fick remiss för ett ul till näsa vecka, få är jag i v 10+, sen kub och rul. Hoppas få kallelsen idag så jag har ett datum att sikta in mig på.
  • Nimah

Skönt att du inte har så långt kvar nu Agneta! Jag är inne i v 12 nu och har KUB på onsdag. Hoppas innerligt att allt ser bra ut då för jag orkar inte göra om de här första veckorna igen. Har mått rätt illa den här gången. Men det känns bra så jag tror det kan vara vår tur nu äntligen :)

• Nimah

Hur går det Agneta? Passerat bf nu ju :)

Jag är i v 17 nu och har börjat känna sparkar!

• Nimah
    Jomila skrev 2014-12-06 18:01:56 följande:

Kikar in och säger hej. Hur mår ni?

Jag mår bra! Imorgon har jag gjort 50% av graviditeten. Vi hade rul förra veckan och fick se en frisk liten pojke. Jag trodde verkligen det var en tjej så jag blev väldigt förvånad, men är glad för vår lillebror såklart :)

Hur mår du Jomila?
  • Nimah
    agneta77 skrev 2014-12-06 21:32:02 följande:

Hej tjejer! Ett litet livstecken från Finland kommer här :) vår älskade lilla unge kom 11 dagar över tiden den 22.11. efter 25h förlossning. 52cm och 3615g. Nu myser vi och ammar och sover och gråter och bajsar och ammar och gråter och sover inte och bajsar och.. ja, sånt. :) jag ska skriva ett längre inlägg så småningom, men jag vågar inte lova när det sker hehe. Jag följer dock fortfarande vår tråd :) inte många månader kvar nu före det börjar komma mera bebisar ? sköt om er alla!

Stort stort grattis!!!!
  • Nimah
    Jomila skrev 2014-12-31 11:13:14 följande:

God fortsättning kära ni! Hoppas ni hade en bra jul. Önskar er ett riktigt gott 2015 <3

Tack det samma :)
  • Nimah
    agneta77 skrev 2015-01-01 12:01:07 följande:

phpcpAnYk26311.jpg

Gossen å yngsta kissen myser i min famn <3 <3

Vilken liten goding Agneta!! Söt katt också :)
  • Nimah
    Jomila skrev 2015-01-01 14:25:16 följande:
    Vilken vecka är du i nu Nimah? :)
    24, så det tar sig! Har bf 26 april :)
  • Nimah

Hej tjejer! Hur går det för er? Joemal och Jomila, har era bebisar kommit nu?

Hoppas ni mår bra allihop! Jag är i v 33 nu så ganska snart är även min bebis här!

• Nimah
    Jomila skrev 2015-03-12 23:05:52 följande:
    Hejsan!

Ja, nu har vår älskade lilla tjej kommit. Första februari landade hon på min mage och det är verkligen det häftigaste jag har varit med om. Jag älskar att få vara hennes mamma och se hur hon utvecklas varje dag <3. Hur mår ni?
    Grattis till lilltjejen! Hur var förlossningen? Hoppas ni mår bra båda två :)
  • Nimah

I torsdags kom lillebror, 10 dagar före bf. Vattnet gick och 3 timmar och 45 minuter senare var han ute. Från etablerade värkar tills att han kom var det bara 1,5 timmar så det var väldigt intensivt men så häftigt och positivt! Han är så fin vår lillebror och vi mår bra allihop :)

• Nimah
    KeckaW skrev 2015-05-18 18:38:27 följande:

Och frågetecknen ska vara smileys!

Äntligen din tur! Stort grattis :)
  • Nimah

Hej! Jo med oss är det bra! Min lilla kille är fyra månader. Härlig ålder för han är glad för det mesta, vaken och nyfiken och framförallt stannar han där man lägger honom. Storebror kröp och gick tidigt så jag hoppas denna lilla är sen så jag får lite lugn och ro :)

• Nimah

Grattis Joemal! Håller tummarna för att den stannar. Spännande med barn så tätt :)

• Nimah
    agneta77 skrev 2017-03-22 16:30:34 följande:

Hej, finns nån av er kvar här? <3

Joels lillebror Elias föddes i oktober ifjol, han blir snart 5 månader. Så nu är vi fyra i familjen. Intensivt men underbart.

Grattis!!! Fantastsiska nyheter :) Hoppas ni mår bra hel familjen.
Svar på tråden Börjar om igen.