• Jomila

Börjar om igen.

Jomila skrev 2013-12-25 11:17:07 följande:

Sådär hörrni, då har jag bombat klart tråden för idag tror jag, haha. Har svarat alla som kommit in efter senast jag skrev och hälsat nya välkomna. Kul att vi är några stycken trots att orsaken inte är så rolig. Men nu kan vi ju ta nya tag tillsammans :).

Jag har haft som att det kittlats i nedre magen mellan 29-23 december. Mensvärken börjar komma igång och om kroppen fungerar helt som vanligt så ska tant röd komma senast 4 januari så vi har spännande dagar framför oss. Vill ju inte hoppad för mycket men vad roligt det skulle vara om det tog sig direkt :)

Hahaha...20-23 ska det såklart stå!
  • Jomila
    Klick78 skrev 2013-12-25 11:42:56 följande:

Inget plus för mig på julafton som jag hoppades på, däremot så klm mensen då...:/ Bara att ta sikte på nästa månad istället.

Åh vad trist...men nytt år, nya tag :)
  • Jomila
    joemal skrev 2013-12-25 17:18:23 följande:

Jag är 28, min man också, det är första barnet för oss.

Min mens kom strax innan julafton, lite tråkigt som vanligt men också lite skönt att det inte tog sig direkt. Självklart letade jag tecken, kände allt möjligt och till ingen nytta smile1.gif Så nu ska jag försöka att inte känna efter en massa...

Tänker som du, att jag inte ska känna efter eller tänka på det för mycket men det känns ju nästan omöjligt. Tog ett test idag men det visade neg. Tråkigt men då kan jag dricka lite skumpa i morgon :). Kram på er och gott nytt år!
  • Jomila
    joemal skrev 2014-01-01 23:44:38 följande:

Ja, visst är det svårt! Jag kommer säkert börja känna efter inför nästa bim också, man gör det ju nästan utan att tänka sig för. Jag har slutat att testa innan bim dock, har båda gångerna visat svagt plus först någon dag efter bim så det är ingen idé att testa innan, för det kommer vara negativt oavsett vad. Men först en ägglossning, som jag tror kommer samtidigt som du har bim Jomila smile1.gif
    Spännande med ÄL snart då ????. Ja...känns ju helt värdelöst att testa nu egentligen och med tanke på att det tog ett år att få till vårt plus så är man kanske lite väl optimistisk om man tror att man ska få plus fyra veckor efter mf, haha...men nu kunde jag ivf dricka utan att behöva vara orolig över att skada eventuell bebis ????. Hade ett fantastiskt roligt nyår med våra bästa vänner och jag ser verkligen fram mot 2014 för jag är rätt säker på att vi kommer få bli föräldrar i år ????.
  • Jomila
    joemal skrev 2014-01-02 11:11:14 följande:

Hoppet är ju vad man ständigt lever på, sen vet ju hjärnan att det inte är realistiskt men hjärtat önskar smile1.gif Efter mitt första missfall var jag orolig att vi skulle behöva vänta ett år till innan det tog sig igen, men den gången gick det på tredje försöket så det är inte helt orealistiskt att det går mycket snabbare för er nu! Tyvärr blev det ett missfall till för oss, men det gör att jag inte oroar mig så mycket för att behöva vänta länge denna gången. Även om det finns en liten rädsla kvar... Är mest orolig för den långa väntan som börjar när nästa plus kommer och allt jag kommer känna efter och oroa mig över.
    Visst är det så och tur är det väl att man har hoppet :). Ja, vet precis vad du menar med den där rädslan men ska verkligen försöka att inte tänka på något som har med att vara gravid eller få missfall att göra ;)...när har du bim ?
  • Jomila
    KeckaW skrev 2014-01-02 19:49:30 följande:

Hej igen! Hoppas ni haft en trevlig jul och ett härligt nyår? :) Det har jag iaf haft! Känns lite jobbigt nu när allt är över och man börjar tänka igen! Men nu hoppas jag på att jag slipper se tant röd komma på besök i januari, har absolut ingen koll på när jag har min ägglossning, och det är olika beroende på var jag räknar ut det någonstans, min app säger 6jan och de andra apparna sa runt nyår. Men min app räknar min cykel som 36 dagar eller något då jag hade en blödning i november (som varade i 2v, ingen mensvärk och pyttelite blod) som jag då räknade som mens (vet ju inte om det var en konstig mens?) och sedan kom nästa mens 16 december. Så vi får juffsa på och hoppas att det tar sig :) 

Jag fyllde 24 den 20e december och min sambo är 26 år och vi jobbar på vårat andra barn, har en son som är född 2011 :) 

Ja, hoppas du slipper tant röd :). Att vi alla slipper!

Har också haft en bra jul och ett bra nyår och det har varit skönt att ha fokuserat på annat. Jobbar inom Handels så har ju haft en del att göra om man säger så ;)
  • Jomila
    agneta77 skrev 2014-01-03 16:17:54 följande:

Väntar och väntar och väntar på mens..! :) känns som att det drog ut onödigt länge på tiden för mig. MA 19.11. Blödde 3 v, ringde och bad att få VUL eftersom det inte slutade nångång. Detta ledde till skrapning. Ingen mens har dykt upp efter detta. Otålig. ;)

Förstår att du är otålig då...när skrapades du?
  • Jomila
    KeckaW skrev 2014-01-04 00:45:22 följande:

Idag har jag haft värk i tjejmagen. Hoppas det är äl. Sexade i förregår och idag. Hoppas det tar sig! Är osäker på bim men tänkte isf testa i slutet av månaden om inte hemska tant röd dyker upp.

Hoppas det tar sig för oss nu tjejer! 2014 ska ju bli vårat bebisår! :)

Oh, håller tumme för äl då!

Här dök min första tant röd upp i förrgår. Även fast man blev lite besviken (man ville ju att det skulle tagit sig på första) så känns det skönt att allt har kommit igång snabbt och smärtfritt. Jag tycker verkligen det är tråkigt för er som fått utdragna blödningar och mens som inte kommer igång.
  • Jomila
    agneta77 skrev 2014-01-05 16:00:03 följande:
    Jag skrapades 9.12. och slutade blöda 20.12. Läkaren sa "du kan blöda några dagar, högst en vecka." Pyttsan.

Men, man ska inte klaga herregud. Det handlar bara om några veckor hit eller dit, och vi har ju åtminstone fått bevis för att vi kan bli gravida.

T å l a m o d . . .

;)
    Ja...precis så försöker jag tänka också. Och sen hoppas jag att det inte tar lika lång tid igen att få ett nytt plus...
  • Jomila
    agneta77 skrev 2014-01-07 17:19:28 följande:

joemal och Jomila, jag har jättesvårt att hålla er åtskilda.. :) Skulle ni kunna skriva "er historia" i varsitt inlägg åt en glömsk en? Skäms Det beror säkert på att ni har så pass lika användarnamn.

Här har vi inte sett skymten av nån mens ännu. Lite smått mensvärkliknande känslor idag dock. Det är sant, det är skönt att komma tillbaks i jobb och få annat att fokusera på. :)

Haha, jag håller med både dig och joemal...lika nicks så här kommer min story;

Jag är 28, sambon 30...slutade skydda oss i oktober 2012 och fick första pluset november 2013. Slutade i missfall v 6+3. På dagen en månad (3 januari) efter mf kom tant röd. Så trots ett kämpigt år med rädsla för att inte kunna bli gravid, sen bli det, och så förlora det...så känns det ändå som man har kommit igenom starkare på andra sidan. Och jag är så tacksam över att det inte blev ma eller utomkveds, att det blev ett tidigt mf och att mensen kom igång snabbt. Och att nu VET vi att vi faktiskt KAN bli gravida. Enorm lättnad!
Svar på tråden Börjar om igen.