• Nimah

Börjar om igen.

Trist med mens Agneta! Blir kanske en novemberbebis då :)

Joemal, det är väldigt vanligt att antalet dagar mellan mens och äl varierar, men mellan äl och mens brukar det alltid vara samma, så ditt bim flyttas framåt samma antal dagar som äl har förskjutits om du förstår hur jag menar. Men det kanske du har koll på och det var jag som missförstod ditt inlägg :)

Jag fick positivt på äl igår, nästan en vecka senare än jag förväntade mig. Bim blir på makens födelsedag. Tänk om jag kunde hålla mig till att testa först då! Men det klarar jag nog aldrig. Känner jag mig själv står jag där med ett test om bara några dagar!

• Nimah
    joemal skrev 2014-02-06 07:23:07 följande:

Jo, det har jag koll på men alltid bra att bli påmind ibland för man glömmer lätt för stunden smile1.gif

Men jag kanske ska förtydliga lite. Förutom från missfall till första mens så har jag aldrig haft en cykel på mer än 28 dagar, iaf inte de senaste 3 åren. Jag har nästan alltid en cykel på 26 eller 27 dagar och även nu senast när jag hade 25 dagar hade jag äl på dag 14. När jag nu inte fick äl förrän dag 17 så var det för mig udda och annorlunda smile1.gif
    Aha, då förstår jag hur du menar :) Är sjukt avis på din korta cykel! Tack för tummar och tår, det kan behövas.

Augusti, grattis till att kroppen kommit igång! Hoppas cykeln blir regelbunden direkt och att du blir gravid på direkten sen när ni börjar igen :) Efter mitt flesta mf kom mensen efter ca 35 dagar. Sen blev jag gravid med sonen. Nu efter mitt ma i december kom mensen på dag 31 och nu cykeln efter verkar bli på 36 dagar om mensen kommer 14 dagar efter äl som den brukar. Hoppas dock på favorit i repris och bli gravid istället för mens denna cykeln. Och att den stannar sen.

Hur går det för er andra i tråden?
  • Nimah
    Joicy skrev 2014-02-07 13:08:28 följande:

Testade svagt positivt imorse! kan inte tro att det är sant än. Har varit och köpt clearblue nu som jag ska testa med på söndag tänkte jag Skrattande

Vad kul! Grattis. Hoppas på ett starkt plus på nästa sticka då! När har du bim?
  • Nimah
    joemal skrev 2014-02-11 20:39:31 följande:
    Det är bara när man försöker skaffa barn som det är skönt med kort cykel, annars vill man ju ha mens så sällan som möjligt! 

Nu är jag på ÄL+11 och har lyckats med att känna efter minder än tidigare cykler. Även om jag ibland har haft samma skiva på repeat: "känns det inte lite...? kan inte det betyda...? jo...men det kan också vara helt vanligt pms, ignorera". Tungan ute
    Har du inte testat än? Jag är på äl +7 idag och har med nöd och näppe undvikit att slösa test än. Vet ju att det är för tidigt och har egentligen bestämt att testa först på tisdag men det kommer jag aldrig klara... Även om du är duktig och inte känner efter, tror du det blir nåt streck när du testar sen? Hoppas hoppas :)
  • Nimah

Hur går det för er? Har du testat än, eller har mensen kommit Joemal? Jag är på äl + 12 idag. I fredags och igår har jag fått ultrasvaga positiva test, men neg på digitalt. Idag har jag inte testat (har tvångskissat minst varannan timme för att inte frestas). Kroppen säger gravid, så vi får se vad testet visar imorgon.

• Nimah
    agneta77 skrev 2014-02-16 20:40:13 följande:

Jag trodde ÄL var i början på veckan men nu imorse fick jag helt positivt test. Det känns mera 'normalt' att ÄL kommer 12 dagar efter mens. Hur går det för er andra?

Ja 12 dagar efter mens låter bra, då vet man vad du pysslar med i dagarna då :-P Såhär såg ett clear blue ut som jag tog vid lunch igår. Det översta är original, det nedersta har ökad kontrast. Vad tror ni? Spök eller äkta?
  • Nimah

Testen idag är inte ett dugg starkare. Streck syns så visst är jag gravid, men det är för svaga streck för äl +13 och utan ökning så inväntar jag mens och ser det som ett tidigt missfall.

• Nimah

Hoppet är väl det sista som lämnar, men det det ju inte bra ut det här. Äl +10 överst och +13 underst

• Nimah

Åh tack för pepp. Är så rädd att de ska gå fel igen att det blir som en försvarsmekanism att inte tro på det alls. Första gången var testet mycket svagare, det blev mf i v 6. Andra gången fick jag, vad jag minns det som, ett starkt streck på kvällen före bim och det blev sonen. Tredje gången fick jag lite starkare än den här sista och fjärde, den graviditeten slutade i ma i v 10. Så hoppas på fjärde gången gillt nu då :)

Svar på tråden Börjar om igen.