• Augusti82

Börjar om igen.

hej tjejer!

Nej Agneta77 det har slutat att blöda tack gudskelov! Men jag började med ÄL tester förra veckan för att se när det kan möjligtvis vara så att min kropp är på G igen men än så länge ingenting. Började ta med apoteket hjärtats egna tester och de är ju helt fullkomligt värdelösa!!!! Nåja... vi övar så länge :P Tråkigt att mensen kom :( men tänk att nu är det en dag närmare en ny ÄL period :)

Hur går det för er alla? 

• Augusti82

Tjohoooooo!!!! Idag visade CL äntligen en blinkande smiley gubbe vilket betyder att jag är på gång att ha min första ägglossning sedan missfallet! Äntligen!!!!! Så nu kan jag börja försöka luska i hur min kropp funkar och när jag ska ha mens o ÄL framöver. Åh så skönt!!!! Dock blir det inte något sex nu då på några dagar eftersom vi måste vänta till slutet på april innan vi börjar. Men åh vad jag är glad!

Ni andra som fått missfall tidigare. hur lång tid tog det för era kroppar innan de satte igång att funka igen? och efter första ÄL o mens var de regelbundna då?

• Augusti82

Sambon tyckte att efter en stunds prat att nä men vi kör nu istället för maj *lycka* Dock har jag haft blinkande gubbe på CB Äl test i en vecka nu.... Kan man vara fertil så länge???

• Augusti82
    agneta77 skrev 2014-03-03 05:59:42 följande:
    Tack snälla! Bf blir ca 8/11 .. :)
    Tjohooo!!!! Grattis!!!! SÅ himla roligt!!!!!

Grattis till dig också Nimah!

Så roligt att komma in o läsa efter någon veckas uppehåll o se så mycket glada nyheter! 
    OChs å roligt för dig Jomila med träningen!!!! 

Själv hade jag ÄL i fre-lör typ och vi hade massor massor med sex. Har kvar gravhormoner i kroppen sen sist pch tror ni inte att bröstvårtorna har börjat ömma till max och det känns som om jag tuggat sönder något i munnen av all metallsmak. Men det känns ju lite konstigt att få symptom så här tidigt. Men å andra sidan förra grav så fick jag jätteömma bröst redan 4-5 dagar efter ÄL. Så hoppas gör man! Har beställt hem rfsu testa tidigt. Någon mer som köpt de tidigare?
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-03-04 21:02:22 följande:
    Hej :) nu har jag samlat mig så pass att jag kan skriva litegrann om testandet och felaktigt tidigt test och nidblödning..
    Tors 27.2 (äl+11) tog jag första testet (onni, hcg ca 20-25) och fick ett suupersvaagt +. Blev fundersam och förhoppningsfull. Köpte glad i hågen hem ett tidigt (hcg12) test från jobbet. Testade fre 28.2 helt blankt. Nedstämd. Fick lite lite LITE rosa på kvällen. Gissade att mensen var på g. Testade lö 1.3 (apteekin, hcg ca 20-25) och fick liite starkare streck än tors. Även lö fick jag lite lite rosa. Förvirrad!! Vågade börja hoppas på + och började tro att det var nidblödning jag haft. I samband med rosa hade jag också mensvärk. Sen på söndag tog jag det efterlängtade cb digital. Hm vad långt det blev.. :)l
    det ska kunna ta på äl +6 redan. Vad är det för tester du har tagit?? 
  • Augusti82
    agneta77 skrev 2014-03-05 05:53:29 följande:

Hihi ifall du är fundersam över namnen på mina test så är det finska test! :) jag bor ju i Finland. ;) men det tidiga testet hmmmmmmm morr det måste helt enkelt haft nåt fel. Inget speciellt billigt test heller, kostade ca 11euro, typ 100kr. Jag jobbar på apotek och har köpt mina test därifrån.

När har du bim? :)
    Jag har BIM den 15 mars så till helgen ska jag kunna ta det där testa tidigt men jag tror jag väntar någon dag extra för säkerhets skull....
  • Augusti82
    joemal skrev 2014-03-06 11:36:59 följande:
    Grattis agneta77! {#emotions_dlg.flower}

Augusti82: Jag hade ÄL i fredags, så ungefär samtidigt som du *håller tummarna för oss båda* Jag känner mig som jag brukar mellan ÄL och BIM, dvs känner av allt möjligt Drömmer Så jag hoppas, lika mycket som jag gör varje månad, men vet att jag inget kommer veta förrän jag har passerat BIM...

Jag har ingen personlig erfarenhet av RFSU testa tidigt, bara läst om dem de gånger jag har stått och valt mellan olika tester att köpa. De är lika känsliga som övriga märken (dvs mäter halter över 20-25 mIU/ml hCG), RFSUs vanliga test mäter först 50 mIU/ml hCG (vilket är högre än vad tex Clearblue och apotekens egna märken mäter). När jag har jämfört texterna på olika märken så är det bara tiden som man behöver vänta innan resultatet kan avläsas som skiljer, dyrare tester kan läsas av snabbare än billigare. 
    Jaha.... så rfsu testa tidigt är lika känsligt som clearblue digtal? Så då kan jag skippa att testa med det 6 dagar efter ÄL som det står? Vad tråkigt! Hade sett framemot att testa lite tidigare. Men samtidigt så är jag så rädd att allt kommer vid bim ändå även om det kanske är något på gång nu. Har hur mkt symptom som helst och idag är jag hemma för jag mår alldeles för illa. Bröstvårtorna är ömma, särskilt den vänsta, metallsmak i munnen.... men ja man kan ju vara skengravid med! Man kan ju lura i kroppen det mesta. Nu tycker jag att det kan bli nästa vecka eller vad säger du?
  • Augusti82

Agneta jag förstår dig precis!!!! Håller tummarna till VUL: Vilken vecka är du i då?

• Augusti82

Agneta77, jag har beställt fler tester som man kan testa tidigt med. Jag kör från o med imorgon. Om inte annat för att jag är nyfiken på HUR tidigt det kan synas på ett test egentligen. Däremot är jag fullt inställd på att det blir ett negativt resultat imorgon. Och fortsätter det negativt ja då vet jag att jag kan börja invänta mensen. Det är bara att tuta och köra till nästa gång och ta ett glas vin däremellan. För mig känns det på något sätt overkligt att bli gravid... jag?! Det har under så många år varit en dröm som inte varit inom räckhåll för mig.

Nimah
    Jag förstår din oro med! För mig är det att ta ett VUL tidigt med. Vår graviditet avslutades dock väldigt tidigt så det hann inte bli något foster direkt. Jag fick missfall dagen innan vårt VUL och jag är nog rätt lättad att det skedde då så att vi inte hade kommit dit och fått se att där inte var något. Så om där är ett  hjärta som tickar nästa gång så är det ett framsteg för oss. Sedan vill jag också ha ett VUL någon vecka efter. Mest bara för att se så att allt går som det ska.

Svar på tråden Börjar om igen.