joemal skrev 2014-03-06 11:36:59 följande:
Grattis agneta77!
Augusti82: Jag hade ÄL i fredags, så ungefär samtidigt som du *håller tummarna för oss båda* Jag känner mig som jag brukar mellan ÄL och BIM, dvs känner av allt möjligt

Så jag hoppas, lika mycket som jag gör varje månad, men vet att jag inget kommer veta förrän jag har passerat BIM...
Jag har ingen personlig erfarenhet av RFSU testa tidigt, bara läst om dem de gånger jag har stått och valt mellan olika tester att köpa. De är lika känsliga som övriga märken (dvs mäter halter över 20-25 mIU/ml hCG), RFSUs vanliga test mäter först 50 mIU/ml hCG (vilket är högre än vad tex Clearblue och apotekens egna märken mäter). När jag har jämfört texterna på olika märken så är det bara tiden som man behöver vänta innan resultatet kan avläsas som skiljer, dyrare tester kan läsas av snabbare än billigare.
Jaha.... så rfsu testa tidigt är lika känsligt som clearblue digtal? Så då kan jag skippa att testa med det 6 dagar efter ÄL som det står? Vad tråkigt! Hade sett framemot att testa lite tidigare. Men samtidigt så är jag så rädd att allt kommer vid bim ändå även om det kanske är något på gång nu. Har hur mkt symptom som helst och idag är jag hemma för jag mår alldeles för illa. Bröstvårtorna är ömma, särskilt den vänsta, metallsmak i munnen.... men ja man kan ju vara skengravid med! Man kan ju lura i kroppen det mesta. Nu tycker jag att det kan bli nästa vecka eller vad säger du?