• Jomila

Börjar om igen.

agneta77 skrev 2014-01-12 09:16:54 följande:

MEEEEEENSSSSS!!!! JAA!!!

Skrattande

Började på lite smått igår, och nu imorse hade det börjat på ordentligt.

Hurra! När blir BIM då?
  • Jomila

Skönt att komma in i vardagen igen efter alla helger ????. Jag kommer fokusera på att må bra och ge min kropp lite mer vardagsmotion och bättre mat. Om jag lägger fokus på något helt annat så kanske det inte tar lika lång tid att få till plusset den här gången ????

Tänkte sätta mig vid datorn ikväll (sitter väldigt sällan där) så då kan jag ju passa på att lägga in minneslistan i ts ????.

Kram

• Jomila
    agneta77 skrev 2014-01-15 16:42:27 följande:
    Det låter som en bra idé gällande motion och mat. :) För min del är fokus 200% på bebisverkstad för tillfället, antagligen beroende på att det tog så länge före vi kunde försöka pånytt efter MF. Inte så många dagar kvar till ÄL nu (förhoppningsvis).

Jaa lägg gärna minnestråden i ts! :D Jag vill gärna passa på och uppdatera min del litegrann:

agneta77
    Jag är 36 och sambon är 27. Första barnet. Vi började försöka i sept 2013 och blev gravida direkt. MA i november, ungefär v8+3. Tablettbehandling. Blödde 3v och en dag, ringde in och sa hjälp mig. Blev skrapad 9.12. Blödde till 20.12. Första mensen började 11.1. ÄL väntas runt 21.-22.1.

Så. :) Jag tycker om denna tråd, liten och lagom. Det är alltid roligt att logga in på morgonen (gör det i sängen, direkt jag har vaknat ungefär) och se om det finns några nya inlägg. Jag följer med andra trådar också, men kommenterar väldigt sällan där.

Det blev aldrig något datorsittande idag men ordnar det och lovar att lägga in din update då också ????. Jag tycker också om den här tråden :D
  • Jomila

Hej på er! Nu är ts uppdaterad med vår minneslista, hurra!

Aaaaah, vad spännande Klck78. Säg till när du testat igen, jag håller tummarna för starkt plus på nästa test!

Hade äl igår. har aldrig känt av det lika tydligt med molvärk och tydligt äl-sekret. Är dock rädd för att ha missat det nu när vi bara fick till det igårkväll men inte dagarna innan :(...Jaja, vi får se...

Hur mår ni andra?

• Jomila
    Augusti82 skrev 2014-01-18 12:55:19 följande:

hej tjejer!

tänkte om det är ok att hoppa in här hos er?

Är 31 (32 i vår)(sambo 35), försöker få vårt första barn. Blev gravid förra året och kom till v 8+3 då jag fick ett missfall. Var i tisdags.... dock med komplikationer då det var rester kvar och blödningarna håller i sig fortfarande. Så fort vi får tummen upp på att försöka igen så kör vi!

har sett att några av er har haft missfall med så det kan vara skönt att prata med andra som har varit med om samma....

kram på er!

Varmt välkommen hit! Det är aldrig roligt med missfall. Hoppas du slutar blöda snabbt och kan komma igång med bebisverkstaden så snart som möjligt :)

Kram
  • Jomila
    Klick78 skrev 2014-01-20 07:04:40 följande:

Nu är det färdigtestat. :) Nu fick jag ett fint starkt plus, så nu är det bara att hoppas att det går vägen den här gången. Nu håller jag tummarna för er och hoppas att det dyker upp fina plus hos er oxå! :)

GRATTIS!!!!!!! Åh så roligt! Första plusset i tråden :). Hur lång tid tog det efter mf? Kram
  • Jomila
    Nimah skrev 2014-01-27 19:12:34 följande:

Hej tjejer, hur har ni det? Jag har en deppdag idag. Tror jag får äl på torsdag eller fredag. Tiden går så sjukt långsamt och det känns som att jag måste räkna med två tre mf till innan det blir nåt på riktigt. Tycker alla blir gravida till höger och vänster utan att ens vilja eller försöka. Känner mig bitter och missunsam idag :(

Det är ok att ha sånna dagar, bara du inte fastnar där ;)...vet dock hur du känner. Jag testade i morse och fick neg som väntat (dag 25)...har bara sexat till det fem ggr den här månaden. Illa. Hoppas på februari istället.
  • Jomila
    agneta77 skrev 2014-01-31 18:17:09 följande:

Hej på er, hur går det? Här är det helt ok. Har haft testmani och testat 3 gånger redan, hur dumt som helst. :) Kan inte låta bli. Idag borde jag vara ungefär BIM-8. ÄL+11 ungefär. Så småningom får jag börja testa "på riktigt". Jag har varit helt övertygad om att jag inte är gravid, men jag känner inte riktigt så längre.

Hur har ni det allihopa?

Jag testade också flera dagar innan BIM...man kan ju liksom inte hålla sig ????. Trots att vi hade en månad med lite mindre mys så kunde man ju inte låta bli att hoppas...mensen dök dock upp, på dag 28 faktiskt. Första gången på flera månader som den inte kommer på dag 31-32...

Har dock bestämt mig för att ta en bebis-makar-paus. Orkar inte ha tankarna fast där 24/7 så i februari ska jag gå all in på jobb, träning och umgås med nära och kära. Jag ska inte yppa ett ord om bebisar eller görandet av dessa, jag ska inte hålla koll på dagar eller äl. Februari blir en "fri" månad. Kommer dock kika in här och kolla läget då och då :). Kram
  • Jomila

Hej på er! Hoppas ni mår bra! Agneta, är det gravtest eller ältest?! *noll koll*

Jag hade nog äl i helgen. Känner på mig att det tar sig den här månaden :)

• Jomila
    Nimah skrev 2014-02-18 06:51:29 följande:

Bim idag. Vad tror ni? Borde det inte vara starkare? phpAhMmgT50631.jpg

Absolut ett plus! Testa om några dagar igen så ska du se att det är starkare :). Stort grattis!
Svar på tråden Börjar om igen.