-
bim-3 och negativt... så blankt som det vara kan bli....agneta77 skrev 2014-03-11 17:29:26 följande: -
Hej tjejer!
hur går det?
Jag har inte testat sedan sist jag skrev (inlägget ovan) och jag o sambon kom överens om att testa tillsammans på söndag när det är BIM+1. Är sååååå nervös!
Ha en skön fredag!
Kramar! -
Har du några andra symptom? Mina bröst började bli spända igår och idag har de börjat ömma. Har mkt känningar/svag molvärk. Men det kan ju lika gärna vara mensen som är på g.joemal skrev 2014-03-14 12:34:16 följande:Jag har fortfarande hopp, även om jag inte känner något mer än lite svag molvärk sedan äl+12. Idag är det äl+14, har sedan senaste missfallet fått mens på äl+12 och innan dess på äl+14. Innan första missfallet kollade jag inte riktigt, men har en cykel då mensen kom på äl+16. Så jag väntar och tiden går så långsamt!
Augusti82, jag ska också testa på söndag. Håller tummarna för oss!
Är din bim söndag? -
Då satsar vi på söndagjoemal skrev 2014-03-14 13:07:25 följande:
Nej, känner inget annat. Eller, kanske lite ömma bröst men det kan vara inbillning... Jag trodde jag hade bim i onsdags, men vet ju inte om min kropp plötsligt har bestämt sig för att få längre lutealfas... :-\ På söndag har jag iaf passerat alla eventuella bim-dagar
Hoppas vi båda plussar!
-
jag är så nervös. BIM idag och svagt svagt rosabruna flytningar bara......
-
JAg fick också negativt test :(joemal skrev 2014-03-16 06:38:33 följande:Negativt test
Så troligen har jag fått längre lutealfas denna månaden. -
Väldigt... :(Nimah skrev 2014-03-17 13:29:19 följande:Vad tråkigt med negativa test :(
Som tur är är det bara två veckor mellan våra ÄL/BIM så vi slipper vänta så länge :)
Denna gången som kommer nu ska vi skippa ÄLtester och bara testa grav när vi passerat BIM med 3 dagar.
Min kropp går som en klocka enligt Ptracker så det känns som om det löser sig ändå.
Jag pratade med sambon precis att nu vill jag skippa det där ch bara fokusera på att njuta av livet. Ha sex när vi har lust, dricka vin, äta ost och inte tänka på tabletter o annat. det får bli som det blir. Får vi bli grvaida ändå så är det bara en bonus. -
Ja men så är det ibland. Nu får vi försöka blicka framåt igen! Hur går det för dig? :)agneta77 skrev 2014-03-17 17:00:41 följande:Åh joemal och Augusti82, vad tråkigt. :/
-
vad tråkigt gumman! :( kan du inte ringa o be om ett tidigare vul?Nimah skrev 2014-03-18 09:34:18 följande:Enligt äl går jag in i v 9 idag. Enligt fostret förra veckan är det v 8 idag. Det är verkligen en hel evighet till den 1 april. Jag kan inte sluta tänka att den nog dött nu och att jag måste gå runt med den död i flera veckor till innan jag får hjälp. Orkar inte ens tänka att det finns en liiiiten chans att den klarar sig för då blir jag bara ännu ledsnare när det inte blir nåt. Blir hellre positivt överraskad. Det är ändå så dåliga odds på det att det knappt är möjligt för den att klara sig. Förlåt mitt negativa inlägg, men det känns inte så kul just nu. Dessutom är jag så svullen att folk börjat fråga. Jag vill bara vara ifred. Fattar inte folk att man inte ska peta andra i magen och fråga när ungen kommer? -
Finns det inte ngt privat du kan gå till? Jag hoppas verkligen att du får gå snart!!! <3Nimah skrev 2014-03-18 11:39:51 följande:Jo jag har gjort det, men de vägrar. Säger att de måste ge den chans att växa till sig. Jag försökte förklara att om hjärtat slutat slå behöver den inte tid på sig för att växa. Hon var trevlig iaf. Sa hon förstod den psykiska aspekten men att de måste se till den medicinska. Men det enda som det samtalet gav var att jag bröt ihop och grät och fick stänga in mig på mitt kontor. Naturligtvis rusade en kollega in just då. En som jag inte vill anförtro mig åt direkt. Hoppas iaf ingen annan ser att jag gråtit.
vad sa din kollega? Berättade du?
Skickar stora kramar till dig! -
Hej tjejer!
Det var ett bra tag sedan jag var här inne sist. Säkert två månader sedan.
Men jag lever....
Det blev bara för mycket ett tag med all hets som finns här på familjeliv om att bli gravida. Vi har inte blivit gravida igen än och äl är nästa vecka. Men nu så är det lite att vi tar det som det kommer. Vi blir gravida när kroppen känner att den är redo igen.
VI kör inte ens på äl stickor mer. Min kropp går som en klocka så när symptomen kommer så vet vi att det är äl och är mensen sen så vet vi att vi ska testa. Nu så har den kommit exakt på den 4e dagen så vi sparar en hel del pengar på detta! Och när det kommer till sex så har vi det ändå ca 4 gånger i veckan och varje dag när det är äl så vi riskerar inte att missa det.
Min butik är hemflyttad och jag har nu endast en webbshop. Så jag jobbar hemifrån vilket är superskönt.
Jag kikar in här då o då och läser det ni skriver. Jag orkar bara inte just nu med denna stressen...
Hoppas ni andra mår jättebra och Agneta77, vad roligt att läsa att det går så bra för er! Blir väldigt glad av att höra!
Om det är någon som vill höra av sig så finns jag på stilrent@outlook.com
Stor kram till er! -
Hej tjejer!
Stort grattis till de två plussen! Vad roligt!!!!! Joemal och Jomila när är ni beräknade till?
Jag inväntar min bim imorgon eller onsdag. De senaste två försöken har vasrit jobbiga med jättemycket symptom trodde jag men det var negativt. Så denna gången sätter jag inga större förhoppningar. Men mina bröst är så extremt ömma, spända, svullna och har växt helt enormt mycket. Jag kan inte ligga på mage eller sidan men rygg funkar om jag har sportbh på mig.
Ja det ska ska bli intressant detta! Tänkte försöka vara här inne något mer. Så ni ser mig nog lite oftare hädanefter ;)
hur går det för er alla andra i den heta sommarsolen?
Kram på er! -
Hej tjejer!
Förlåt att jag har varit så urusel på att skriva här inne. Har inte ens varit inne på familjeliv sedan sist! Jag fick neg varenda jäkla månad trots hur många symptom som helst o det blev lite vargen kommer av det hela. Så jag var trött på allt som hette bebis och gravid i princip.
Igår så plussade jag däremot och är idag i v5. Vi mår helt fantastiskt underbart o svävar på rosa små moln!
Stort grattis till dig Nimah som plussat! Hoppas att pyret vill stanna kvar! <3
Stor kram till er allihop!
(o jag lovar att vara här mer än en gång i kvartalet nu...) -
Hej igen tjejer!
Se... jag bättrar mig!!! ;) ;)
Jag är i v4+3 idag och har bf den 16e maj. Hade mens den 9 aug, var på gynkoll efter vad jag trodde min äl varit den 25 aug där vi fick se ägget som inte släppt så det var bara att sexa på den kvällen igen o 2 dgr senare kom symptomen som ett brev på posten!
Så nu tror jag det blir VUL 24 sept men det är inte säkert. ÅK senare om det. Kan vara så att jag inte är tillräckligt gången då.
Vad kul att få läsa om er andra! Agneta, Hoppas att du får må som en stjärna de sista veckorna nu! Ja ni andra med. Vad skönt att inte ha så mkt besvär! Hoppas att jag inte får det heller :) Men nog har jag mycket symptom som fortsätter. Ibland mer o ibland mindre. Brösten har nog växt 2 storlekar och väger dubbelt så mycket som innan....
Väldigt lite illamående än så länge. Bara molvärk o ryggvärk, humörsvängingar o ömma växande bröst :)
Kram på er! Nu måste jag krypa i säng!
-
Nimah skrev 2014-09-13 07:52:35 följande:Jag har mått illa i en vecka. Är hungrig men har ingen matlust alls. Är jättesvårt att äta. Men idag kom jag på att illamåendet säkert är en biverkning av heracillin, för jag påbörjade en penicillinkur föra torsdagen och började må illa på fredagen. Jag brukar inte må illa när jag är gravid. Hoppades ändå att det var ett positivt tecken att jag mådde dåligt och blev besviken nu när jag kom på det är en hemsk biverkning. I så fall har jag bara lätt ömma bröstvårtor som symptom. Det är säkert kört den här gången med.
När är du beräknad till Nimah?
Oroa dig inte! Klart det ska gå vägen! Har du gjort något VUL? HUr långt gången är du?
Jag får mitt VUL nästa onsdag och jag är så nervös! Min mage är så svullen att man kan tro att jag är i v 30.......
-
Åh va roligt att ni fick se ert lilla pyre! Sprattlade den mycket?
Vi var på vul igår o fick se ett liiiiiiiiiitet litet pyre med ett litet hjärta. Men hon trodde inte jag var i v6+4 utan mer 6+1. Så hon ville att vi skulle komma tillbaka nästa måndag den 6 oktober så att vi skulle se att den växt ordentligt. Då kommer jag vara i 8+2. Spännande! Men det är skönt att ha kommit förbi denna milstolpen. Sambon grät av glädje igår. Det var så underbart!