• Nimah

Börjar om igen.

Härligt att du fick plus Agneta!!! Inget test kan ju garantera hur många dagar efter äl det kan visa graviditet eftersom det är lite olika hur lång tid det tar för ägget att fästa. Det är ju först efter att det fastnat ordentligt som hcg börjar produceras. Iaf så jag förstått det. Sen i början kan väl hormonnivån i urinen variera ganska mycket, säkert därför som ditt testa tidigt inte visade nåt.

• Nimah
    agneta77 skrev 2014-03-06 17:50:03 följande:
    Tack igen söta Solig
    Du har inte många dagar kvar till VUL nu. Hur känns du dig nu? Jag har nästan inte några symptom (svaagt illamående ibland, inget annat) och är så orolig så jag har svårt att glädja mig ett dugg. Detta var mycket svårare än jag hade trott det skulle vara. Hur orka med denna ständiga oro..?
    Nä inte många dagar kvar nu. Är på tisdag kl 13. Jag är i v 6+2 idag. Nu har den värsta ångesten lagt sig och jag vill inte längre vräka den lilla. I början var jag så säker på att den ändå skulle dö att jag ville bli av med den direkt. Så jag förstår verkligen din oro. Jag hoppas fortfarande inte särskilt mycket, men nu kan den iaf få en chans. Tyvärr såg vi ju ett hjärta i v 7+ förra gången, sen dog den några dagar efter. Så ser allt bra ut på tisdag är det just det. Bra på tisdag. Onsdag vet man inget om. Hoppas på nytt vul max två veckor senare också. Ge det någon vecka så kommer det säkert kännas bättre! Ni har väl inte högre risk för mf än genomsnittet? Vi vet ju att riskens stor för oss, så då är det svårare att slappna av.
  • Nimah

Vi har också haft sol idag och varit ute mycket. Lekte i skogen med sonen och letade efter troll :) Skönt att fokusera på annat några timmar, men jag mådde lite illa och gick runt och rapade hela tiden.

Agneta, jag skulle rekommendera att strunta i det digitala! Har det inte stigit betyder det inte ett dugg men man blir så himla orolig. Jag kunde ju inte låta bli själv, men önskar jag hoppat över det både denna och förra graviditeten. Kul med kläderna du köpt!

Spännande med bim som närmar sig för flera! Lägg gärna upp bild på era tester :)

• Nimah

Såg att du frågade om vårt vul, det är på remiss från bm. Vi betalar 150kr eller nåt sånt bara. Tidigare har vi gått privat, men nu bytte jag bm och hon är mer förstående!

• Nimah

Hjärtat tickade, men hon flyttade bak graviditeten en hel vecka. Jag vet att ägglossningen var när den var och inte en vecka senare så det bådar ju inte så gott. I så fall skulle jag fått positiva gravtester 11 dagar före beräknad mens villet är fysiskt omöjligt. Men hon sa att fostret och hinnsäcken stämde överens med varandra i storlek iaf och att gulesäcken såg bra ut. Jag fick en ny tid 1 april, men det ska nog mycket till att se ett levande foster då tror jag.

• Nimah
    Augusti82 skrev 2014-03-11 13:58:22 följande:
    Men varför är inte det bra nyheter? Sa du det till henne om ÄL och vad svarade hon på det då? Bebis som växer superfort? 
    Tvärtom, den är för liten. Som hon räknar fick jag positiva grav test på äl +3. Det kan man ju inte få, så då är det något fel med tillväxten. Hon kunde inte förklara det, men bokade in oss på en ny tid om tre veckor. Det verkar vara såhär det är med våra foster som får kromosomfel. Hjärtat slår, men de är små och sen dör dom någon vecka senare. Klart att det är bättre att hjärtat slår än inte för bu finns ju iaf en chans. Men jag tror den är väldigt liten.
  • Nimah
    Augusti82 skrev 2014-03-11 14:26:17 följande:
    OK så om du var i ex v7 enligt dina beräkningar så sa hon att du var i v8 ? Förlåt om jag är trög... ja det blir ju lite tokigt.... men oj vad jag hoppas att det fortsätter bra ändå!!!!!!!
    SKönt iaf att där fanns ett hjärta som slog!
    Nej det hade ju varit hur bra som helst om det var så. Den är ju för liten. Hon säger v 6+0 när den borde vara 7+0.
  • Nimah

Agneta, vad skönt att det börjar landa lite för dig. Tycker absolut att du kan vara försiktigt positiv, finns ju inget som talar emot att det skulle funka för er den här gången!

Jag testade med äl tester så det kan max diffa ett dygn. Sen började jag ju testa med gravtester tidigt och såg svaga streck på äl +10. Men enligt den här beräkningen plussade jag på äl +3. Det är ju helt omöjligt. Men sen steg ju testerna väldigt långsamt. Styrkan på dem passar nästan bättre med den här beräkningen. Så det måste hänt nåt i början som gjorde starten långsam. Frågan är hur det påverkar resten av utvecklingen. Åh, hade varit så skönt om det bara såg ut som det skulle. Så jäkla jobbigt det här!

• Nimah
    joemal skrev 2014-03-11 14:21:55 följande:

Vad tråkigt att det inte blev ett enbart positivt besked! Håller tummar och tår för att det ändå ska gå bra, att det blir en solskenshistoria av det *kramar*
    Tack <3
  • Nimah
    Augusti82 skrev 2014-03-11 18:19:32 följande:
    jaha men då är ju ägget en vecka senare befruktat. Det kan absolut hända. En av mina bästa vänner blev flyttad 3 veckor bak med sin son och det var en hur bra graviditet som helst och Benjamin är världens goaste o friskaste lilla påg. Det har hänt många av mina vänner att de blivit flyttade en vecka. 3 v är extremt men det är rätt vanligt som jag förstått det. Så jag tycker inte du ska oroa dig överhuvudtaget :) Du ska njuta :)
    Fast då har nog inte dina vänner haft koll på exakt när de hade ägglossning. Jag vet exakt när det var och det finns ingen fysisk möjlighet till att fostret är en vecka mindre. Jag förstår att du bara försöker peppa, men just nu är det nog rätt kört för oss tyvärr. Så jäkla drygt att det drar ut på tiden så, att de klarar sig så länge innan de dör. Önskar jag fick mf i v 5 istället för ma v 10 hela tiden.
Svar på tråden Börjar om igen.