Börjar om igen.
Jag vet inte om jag ser en svag skugga eller om det är önsketänkande. .. men det är ju ganska tidigt än. Håller tummarna för att det dyker upp ett streck om någon dag!
Nimah, ett svagt streck är det nog! Håller tummarna för dig och att det ska gå vägen denna gång.
Jomila, usch för drömmar om missfall och att du har samma känsla som sist. Hoppas verkligen att det går bra för er och att det bara är oron som ger dig hjärnspöken.
Jag är nu i 5+4 och än så länge lugn, men väntar bara på att oron ska sätta in... Jag har fått tid för vul 11/7, det känns som en hel evighet tills dess men skönt att ha något att räkna ner till.
Agneta77, oron kommer och går. Fick svagt brunaktiga flytningar för några dagar sedan, det har sen kommit lite varje dag. Det gör mig lite orolig, hade likadant de andra gångerna men har också läst att det är vanligt och inte behöver vara någon fara.
Jag mår nu rejält illa, dygnet runt nästan konstant och oavsett om jag precis har ätit och oavsett vad jag äter. Inte så att jag spyr, men ibland väldigt nära. Jag avskyr att spy... Ska ta mig till apoteket på måndag och se om jag hittar något som kan lindra. Det är tur att det varit midsommar, hade inte klarat av att vara på jobbet men vill ju inte ligga hemma i dagar eller veckor heller. Samtidigt är jag rädd för att illamåendet ska försvinna, lite moment 22...
Nimah, vad bra att du inte behövde gå längre med det! Aldrig roligt med ett missfall, men vissa små liv var aldrig menade att bli, kanske lättare denna gång för att det var så tydligt redan från början? Nu får du njuta riktigt mycket av sommaren och till vintern blir det ivf! Håller tummarna för att det ska gå bra för er där och att ni då får ett litet liv som kan stanna
Här har det varit upp och ner. Blödde klarrött blod för en vecka sedan, kände att nu är det över. Hade däremot sedan lång tid tillbaka bokat en resa till London med min kusin. Eftersom jag visste att jag skulle behöva vänta tills efter helgen ändå innan jag kunde få tabletter och så, bestämde jag mig helt enkelt för att åka till London och försöka att inte tänka på det som inte blev. Hade ju mått pyton i en vecka dessutom och med blödningen försvann illamåendet.
När jag sen kom hem åkte jag och min man in till sjukhuset, fick träffa läkare och göra vul. Och där inne låg ett litet pyre med pickande hjärta! Vi vågar nästan inte tro på det och det kommer fortfarande, en vecka senare, lite mörkt eller brunt blod varje dag. Men inget mer rött. Jag mår illa igen, även om jag inte gjorde det under hela helgen när jag var i London. Mycket mystisk.
Så nu är det en dag i taget, på fredag ska vi på inskrivning och då får vi göra ett vul till. Sen är det semester, tack och lov. Känner mig som en urvriden disktrasa.
Hur har ni andra det?
Idag var vi på inskrivning hos bm och fick då göra ett ul igen. Det visade att vi var i 8+6, precis vad vi trodde efter beräkningen på första vul. Denna gången kunde både jag och min man se flera pixlar som flimrade och som bm sa var hjärtat. Så nu är jag betydligt lugnare, även om jag fortfarande har gammalt brunt blod som kommer lite då och då. Oftast väldigt, väldigt små mängder, men behövs ju inte mycket för att man ska oroa sig!
Så nu tar vi semester, imorgon åker vi på två veckors bilande genom europa! Jag hoppas att vi får det lungt och skönt, men jag mår fortfarande lite illa nästan konstant så får se hur mycket jag orkar. Men det är det sköna, inget är bokat så blir det jobbigt åker vi bara hem igen 
Nimah, vad skönt att höra att du inte känner någon stress längre! Bara njut nu!
Hoppas allt är bra med er andra också! Glad sommar!
Hej alla!
Vad roligt att det gått så bra för dig Jomila! Denna gången går det bra hela vägen 
Tråkigt att det inte tog sig Nimah, men drick vin och njut! Hade ju varit underbart om ni lyckades på egen hand innan ivf, så håller tummarna för er!
Jag hade en liten blödning till för två veckor sedan, då var vi mitt i Tyskland så inte så mycket att göra. Det var mindre än förra gången, men nu har jag haft lite brunt varje dag sedan dess. Eftersom vi hade gjort UL bara några dagar innan så antog både jag och min man att det var en ofarlig liten blödning. Jag har alla gravidsymptom kvar, illamående kommer och går och jag är ganska trött för jämnan, men nu har äntligen svullnaden i magen börjat lägga sig. Skönt att se ut som v12 och inte v20...Jag är på 11+2 idag, så nu är det nära! Vi har bokat ett privat UL om 1,5 vecka, längtar så till att få se att allt är bra!
Jomila, det är ju inte alla som mår illa och känna dofter starkare är ju ett symptom, men visst är det lättare att vara lugn om man har något tydligt som liksom bekräftar att något sprattlar där inne. Jag är väldigt glad att vi får göra så många ul denna gången, du är stark som klarar av att hålla dig så tills du får veta! För du har inte gjort något ul om jag minns rätt?
Vi går hos en privat mvc som är ansluten till landstinget så vanliga besök kostar inget men ul får man betala för. Å andra sidan får man göra nästan så många man vill, bara man betalar. Vi valde att inte göra kub, alla blir erbjudna (olika i olika delar av landet tror jag?) men är man över 35 rekommenderas det starkare, samt att då är det gratis.
Igår spydde jag för första gången, ingen trevlig upplevelse och kan väl tycka att v12 så borde jag börja må bättre. "Du får se det positivt", sa min man och flinade, samt klappade mig på magen. Hmm... Försöker, men just när man kramar porslinet känns det inte så positivt... Idag har jag däremot mått nästan helt bra.
Agneta77, alltid roligt att läsa dina noveller! Men er långa resa till Ikea låter mindre kul i värmen utan AC, varuhusen brukar ju vara okej svala däremot. Jag är väldigt bortskämd, har två Ikea inom en timmes bilresa, så glömmer bort ibland hur långt många åker. Hoppas ni hittar riktigt många bra grejer, du får berätta om hur det gick och vad ni köpte sen!
Hej! Är inne och läser emellan åt och tänker att nästa gång ska jag skriva men så blir det inte av. Har haft en mens sedan mitt X, har efter den mensen haft sex minst varannan dag, så jag har verkligen hoppats på att det skulle ta sig den här gången, men nu var jag nyss på toa och då kom det lite rosa på pappret. Är så vansinnigt besviken! Varför är det så svårt?! Jag har ju tidigare haft så lätt att bli gravid, blivit gravid med p-piller och så, men nu gåååår det bara inte och jag blir så frustrerad och ledsen! Hur orkar man? Och att min cykel är rätt lång gör det inte lättare, blir bara en himla massa väntan hela tiden, vänta på mens, på äl, på bim, oregelbunden är den också, som om inte resten vore nog! Usch, vilket klagoinlägg det här blev!
Men lika arg och frustrerad som jag är över min mens är jag glad för er som det går så bra för! Det är helt fantastiskt! Har nu för tiden (tyvärr) lite svårt att glädjas åt andras graviditeter, men era gör mig verkligen varm i hjärtat, vi kämpar ju tillsammans!
Nimah, vad skönt det måste kännas för er! Hoppas det tar sig fort!
Idag ser det ut såhär. Riktigt bra för att vara äl +10/11 tycker jag. På ett sätt är det jobbigt för det betyder att det blir ma om den är sjuk. Lättare med tidiga mf. Nåja, det blir som det blir.
Nu har jag en bättre känsla! Kolla, det ökar :) Bim idag.
Hej!
Augusti82 - stort grattis! Åh vad roligt att du fått ett plus!
Agneta77, hoppas du fortsätter att må bra nu det sista så att du orkar jobba som du tänkt och kan njuta lite av att vara ledig innan den lilla tittar ut :)
Nimah, vad underbart att det var ett litet hjärta som slog där inne! Håller tummarna för att det bara vad svårt att mäta för att det är ganska tidigt som gjorde att du blev lite tillbakaflyttad och att den lilla växer som den ska. Jag blev tillbakaflyttad fyra dagar på första ultraljudet, men de två efterkommande ultraljuden har flyttat fram mig en dag var, så nu är jag bara två dagar bakom vad jag trodde.
Jag har börjat orka mycket mer de senaste veckorna, så har inte blivit lika mycket familjelivs-surfande :) Nu är jag på 17+1, är fortfarande trött på kvällen men mycket bättre än innan. Jag klarar av att vara lite social efter jobbet! Illamåendet är kvar, men på en mycket lägre nivå och det är inte hela tiden. Det började bli bättre efter vecka 14-15. Men jag måste fortfarande titta på ultraljudsbilden vi fick i vecka 13 för att riktigt förstå att det händer! Och om en vecka är det RUL, är lite nervös men det ska samtidigt bli så kul att få se den lilla krabaten igen.
Jomila, har du haft ditt RUL eller ska du ha det snart?
Åh vad roligt Nimah! Grattis grattis grattis!
Hej!
Jag behövde en paus från familjeliv och googlade, därför jag inte har varit här på länge. På rul så rörde inte händerna sig som de skulle, så vi har haft en karusell med fostervattenprov och flera extra ultraljud. Den lilla mår bra men saknar troligen det lilla benet i underarmen vilket ger en konstig vinkel på handleden och först gjorde att läkarna trodde att det kunde vara ett kromosomfel (vilket det inte var). Läkarna kan inte säga så mycket mer innan Pyret är fött, men de är säkra på att allt kommer bli ganska normalt men inte vad som behöver göras (operation eller bara träning).
Nu känns det ganska lugnt och sista månaden har jag kunnat njuta av graviditeten. Det är en liten aktiv krabat jag har i magen och nu är det bara fem veckor kvar. Barnrummet är nästan färdigt och allt inhandlat, men ibland känns det fortfarande som en dröm att vi verkligen ska bli tre snart
Roligt att läsa att allt går bra för er!
Hej!
Var en evighet sedan jag var här och läste, fick en liten son i februari. Livet har gått så fort sen dess! Han är en liten solstråle, men väldigt morgonpigg ? Nu väntar vi nr 2, lite chockad över att det gick på första försöket och lite orolig för missfall, men så glad!
Grattis KeckaW, hoppas allt gått bra och att du snart får träffa den lill*! ?
--------
Joel 22 november 2014
Jomilas flicka 1 februari 2015
Joemals pojk 22 februari 2015, nr 2 bf 11 juli
Nimahs lillebror-bebis 16 april 2015
KeckaW
--------------