• Nimah

Börjar om igen.

Idag ser det ut såhär. Riktigt bra för att vara äl +10/11 tycker jag. På ett sätt är det jobbigt för det betyder att det blir ma om den är sjuk. Lättare med tidiga mf. Nåja, det blir som det blir.

• Nimah

Åh jag hatar de här första veckorna. Har ju gjort dem så många gånger till ingen nytta. Jag har inte ens passerat BIM än och det känns som att jag inte orkar ovissheten i en enda sekund till. Tycker inte att testerna ökar. Jag skulle själv svarat andra att testen inte är gjorda för att analyseras på det sättet. Styrkan kan säkert variera beroende på hur mycket färg de har, hur mycket man druckit och på tusen andra saker. Men vill så gärna se något som jag kan hoppas på!

• Nimah

Jo än så länge känns det bra faktiskt! Idag 17 dagar efter ägglossning ser det ut såhär!! Hoppas på det bästa.

• Nimah
    Jomila skrev 2014-08-23 12:42:29 följande:
    Ser ju helt annorlunda ut mot förut! Åh vad jag håller tummen för er <3
    Eller hur! Men förra hösten såg det ut såhär mes, men den dog ändå i v 7+. Den här gången vågar jag hoppas iaf. Det känns som att den ska stanna. Men man blir ännu ledsnare då om den inte gör det, så det är lite läskigt att våga hoppas också. Har pratat med min bm och får ett vul om några veckor och ett i 8+. Sen kub v 12 om den är kvar då. Skönt att jag får det utan att tigga och be!
  • Nimah
    Jomila skrev 2014-08-31 18:12:59 följande:

Hejhej! Vart håller alla hus? :)

Vet inte! Jag har ul imorgon. Är nervös och orolig att den redan är död. 6+1 idag.
  • Nimah

Var på ultraljud idag. Det fanns ett foster med tickande hjärta. Allt såg bra ut, men den var tre dagar för liten. Hon mätte till 5+6. Stämmer det plussade jag på äl +6, vilket inte är särskilt sannolikt. Så antingen är den för liten vilket för mig alltid är likställt med död inom två veckor, eller så är det inom felmarginalen avseende mätning och lite ojämn tillväxt. Alla kan ju inte växa på mm efter skolboken. Men ändå. Jag vet inte. Kunde den inte bara varit stor nog så jag fått lite ro!

• Nimah
    Augusti82 skrev 2014-09-06 15:03:40 följande:

Hej tjejer!

Förlåt att jag har varit så urusel på att skriva här inne. Har inte ens varit inne på familjeliv sedan sist!  Jag fick neg varenda jäkla månad trots hur många symptom som helst o det blev lite vargen kommer av det hela. Så jag var trött på allt som hette bebis och gravid i princip.

Igår så plussade jag däremot och är idag i v5. Vi mår helt fantastiskt underbart o svävar på rosa små moln!

Stort grattis till dig Nimah som plussat! Hoppas att pyret vill stanna kvar! <3

Stor kram till er allihop!
    (o jag lovar att vara här mer än en gång i kvartalet nu...)

Grattis! Hoppas den stannar. Då har vi ju bf rätt nära varandra :)
  • Nimah

Nu är det inte långt kvar innan du får träffa din bebis Agneta!

Jag är i v 6+4 idag om man räknar från äl, men 6+1 enligt gynekologen som mätte fostret. Men jag fortsätter räkna som tidigare ett tag till så bf enligt mig är 28 april. Jag har mått illa de tre senaste dagarna. Känns som om jag varit på en rejäl spritfest och festat hela natten. Längtar tills nästa ul. Lever den då och inte är alldeles för liten så kan vi börja hoppas lite :)

Svar på tråden Börjar om igen.