• kossi

Du som varit reserv och kommit in efter utbildningsstart,vilken plats låg du på?

Nu sitter jag i väntans tider som reserv på en YH utbildning med 30 antagna.

Nu håller jag på och ältar och analyserar,ha ni vet:)

Så ni som fortfarande stod som reserv vid eller efter utbildningsstart,vilken plats hade ni och vet ni hur många som hoppade av?;)

• Svar på tråden Du som varit reserv och kommit in efter utbildningsstart,vilken plats låg du på?
  • Emmut

Jag var reserv 13 av 25 antagna och kom in :) hur många avhoppare det var vet jag inte

• studentska

Jag kom in som ordinarie, på vår utbildning kom det inte in någon reserv. Men allt beror ju på så släpp ältandet, oavsett vad som har hänt andra så är varje situation unik och ingen kan säga något om hur det kommer att gå i ditt fall.

• stjärne
    studentska skrev 2013-12-15 22:34:26 följande:
    Jag kom in som ordinarie, på vår utbildning kom det inte in någon reserv. Men allt beror ju på så släpp ältandet, oavsett vad som har hänt andra så är varje situation unik och ingen kan säga något om hur det kommer att gå i ditt fall.
    Fast jag förstår TS också. Jag stod som 6e reserv och kom in och 14 hade blivit antagna i den gruppen, så jag skrev också och frågade massor hur folk trodde det skulle gå och om de trodde man skulle komma in ;)
    Man vill nog bara bli lite lugnad.

Lycka till iaf TS!
  • joannisenilsson

Jag är just nu reserv nr 9 på sjuksköterskeprogrammet på BTH, grupp BII. Tror de tar in ca 85 st elever. Hur stora är chanserna att jag kommer in tror ni? Vet inte om detta är rätt tråd att skriva i, men är fruktansvärt nervös!

• korralin
    joannisenilsson skrev 2013-12-16 01:03:32 följande:
    Jag är just nu reserv nr 9 på sjuksköterskeprogrammet på BTH, grupp BII. Tror de tar in ca 85 st elever. Hur stora är chanserna att jag kommer in tror ni? Vet inte om detta är rätt tråd att skriva i, men är fruktansvärt nervös!
    Relativt stora, men don't raise your hopes. 
    Har ingen aning om hur populärt sjuksköterskeprogrammet är utan utgår bara ifrån hur många som är intagna vs din reservplats.
    Håller tummarna i alla fall!
  • kossi

Ja,alla situationer är olika.
    Men man har ju inget annat för sig just nu än att "nörda" in sig och boosta sig själv med solskenshistorier;)

Jag ska ringa skolan idag och kolla!
    I fredags hade förra veckan låg jag på plats tre efter första uttagningen,så reserverna före mig hade tills igår att svara.
    Så jag hoppas att några av dem har avböjt!!

Men jag räknar inte att jag kommit in,men jag hoppas att jag ligger på plats 2 eller 1 nu.
    Då borde jag ha en chans att komma in till kursstarten i mitten på januari:)??

Kan ju ändå hända mkt fram tills dess menar jag;))

• Gladskit
    kossi skrev 2013-12-16 09:09:35 följande:
    Vad härligt gladskit!
    Vilken utbildning va det??;)

Det var inget program eller så utan en distanskurs i arbetsrätt.
  • Vili

Nr 22 och de tog in 31 stycken. Fick besked efter 3 veckor efter terminsstart att jag kommit in som reserv.

Isak 090122 Viggo 120820 Lillhoppsan 140210
Svar på tråden Du som varit reserv och kommit in efter utbildningsstart,vilken plats låg du på?