• Anonym (blå)

Stora blåmärken?!

Jag har jättestora blåmärken på mina lår, det ena täcker nästan hela sidan av låret. Har inte gått in i något eller så. Kan inte komma på någon anledning till att dem uppstått! Varför får man så stora blåmärken?

• Svar på tråden Stora blåmärken?!
  • Anonym (none)

Har din man slagit dig när du sover kanske?

• Anonym (blå)

Hmm svårt att tänka mig då jag bor ensam. Tänkte kanske nåt mer relevant svar på min fråga...

• Anonym (blå)
    Anonym (none) skrev 2013-12-15 23:56:47 följande:
    Sjukdom?

Ja jag vet inte, tänkte om nån visste vad de kan bero på eller har samma själv. Det enda jag fått fram är typ Leukemi, mindre roligt att läsa. :(
  • Anonym (none)
    Anonym (blå) skrev 2013-12-16 00:17:55 följande:

Ja jag vet inte, tänkte om nån visste vad de kan bero på eller har samma själv. Det enda jag fått fram är typ Leukemi, mindre roligt att läsa. :(
    ne då får man nog massor med blåmärken är trött och annat.

Jag brukar få blåmärken utan att komma ihåg efteråt.
  • Anonym (blå)

Så sjukt stort på ena låret bara, undrar hur de kan bli så. Konstig kroppen kan vara!

• Anonym (none)
    Anonym (blå) skrev 2013-12-16 00:49:56 följande:
    Så sjukt stort på ena låret bara, undrar hur de kan bli så. Konstig kroppen kan vara!
    om man går emot något kan man ju få det.
  • Rockabillydelight

När jag hade järnbrist gick jag lättare blåmärken och jag såg förjävlig ut. Förjävlig, men kontakta vårdcentralen och be dem ta lite blodprover om du är orolig :) må väl // Eliza

• Anonym (blå)
    Rockabillydelight skrev 2013-12-16 01:44:24 följande:
    När jag hade järnbrist gick jag lättare blåmärken och jag såg förjävlig ut. Förjävlig, men kontakta vårdcentralen och be dem ta lite blodprover om du är orolig :) må väl // Eliza

Ok ja om jag fortsätter få blåmärken så ska jag höra med vårdcentralen. Känns inte normalt att få blåmärken på typ 5x15 cm helt utan anledning! Tack!
  • jennie82

Jag hade precis samma sak för nåt år sen, de va ca 10*10 cm och enligt vårdcentralen berodde det på stress. Försvann efter en vecka eller två

• Anonym (blå)
    jennie82 skrev 2013-12-16 04:05:39 följande:
    Jag hade precis samma sak för nåt år sen, de va ca 10*10 cm och enligt vårdcentralen berodde det på stress. Försvann efter en vecka eller två

Ok, får hoppas de är nåt sånt! :)
  • Anonym (blå)

Är fortfarande helt blå på ena låret, har dessutom kommit ett nytt mindre blåmärke på insidan på samma lår. Plus ett nytt på andra låret. Blir ju fundersam alltså...

Är de nåt att bli orolig över?

Får gå till läkaren efter storhelgerna om det inte ger sig...

• Anonym (none)
    Anonym (blå) skrev 2013-12-19 15:48:35 följande:
    Är fortfarande helt blå på ena låret, har dessutom kommit ett nytt mindre blåmärke på insidan på samma lår. Plus ett nytt på andra låret. Blir ju fundersam alltså...
    Är de nåt att bli orolig över?
    Får gå till läkaren efter storhelgerna om det inte ger sig...
    Leukemi?
  • Anonym (blå)

Tack för länken!

• Anonym (Ssk)

Om du fortsätter gå blåmärken ska du ta dig till akuten eller evt jourläkarcentral just pga att akut leukemi kommer väldigt fort och man blir inte alltid trött. Har haft patienter spm blev riktigt svårt sjuka på 3-4 dagar. Enda symptomet var oförklarliga blåmärken.

• Anonym (blå)

Okey, känns löjligt om de inte är något? Har sökt mycket sjukvård senaste tiden pga magbesvär så söker helst inte om jag inte måste.

De symtom jag har utöver blåmärkena är att kan känna mig svag/andfådd då och då samt att jag svettas på nätterna. Drömmer ofta, kanske därför? Magbesvären också men det är troligtvis ibs.

Är de möjligt att klia fram blåmärken? Får lite klåda ibland, kom att tänka på nu att man kanske kan klia så de blir blåmärlen? Känns konstigt att de skulle bli så stort osv, men spekulerar kring de mesta nu!

Svar på tråden Stora blåmärken?!