• Wittra

ni som arbetar : när går ni upp på morgonen?

Visste inte vad för kategori jag skulle lägga tråden inom, men eftersom arbete i högsta grad berör ekonomi etc så fick det bli här.

Ni som jobbar , när kliver ni upp på morgonen? Är själv sjukt morgontrött och börjar arbetet halv åtta. Får gå upp senaste 6 för att hinna tvätta mig, sätta upp håret, klä mig, packa ned matlådan, äta frukost. Brukar även kasta på lite smink för att inte vara så blek och se så trött ut. Jag har inga barn att ta hand om heller.

• Svar på tråden ni som arbetar : när går ni upp på morgonen?
  • NinnaW

Börjar 7 eller 7.30. Går upp ca 5.20. Lämnar inte barn på morgonen men hämtar.

• Malima

Börjar i regel 7.30, då kliver jag upp 6. Lämnar ett barn på fsk.

• The past is now

Går upp 06.00..lämnar barn och sen tar jag pendeltåget och buss till jobbet. Börjar 09.00....jobbar 85%.

• Lowika

Försöker vara på jobbet till 7, väckarklockan står på 05.45. Utanför dörren innan sonen och mannen ens vaknar. Dock hämtar jag på dagis sen.

• Momalicious

Min man jobbar, han går upp mellan 5.30-6 beroende på när han börjar och om han är tvungen att lämna sonen. Jag pluggar på distans och lämnar oftast sonen. Vi går upp runt 7.30-7.45 om sonen inte vaknar tidigare. Lämnar honom mellan 7.30 och 8. Jag gör aldrig iordning mig för att lämna honom. Sätter upp håret och drar på mig myskläder. Gör iordning mig lite när jag kommer hem istället.

• rttwert

Går upp 7.45 tar en dusch, lämnar huset vid 8.40 för att köpa morgonkaffet och är på jobbet vid nio. tar runt 5 minuter med T-banan tills jag är framme.

• Griseknoen35

Går upp 07.30, lämnar ungarna på skola/ dagis och åker två min med bilen till jobbet som börjar 09.

• Purpurbräcka

Vaknar 04:40, går hemifrån 05:20, börjar jobba 06:00.

I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • w3s

04.45 kan börja när jag vill men ju senare jag börjar ju senare kommer jag hem.

Svar på tråden ni som arbetar : när går ni upp på morgonen?