• Volou

Vi älskar varandra men de räker tydligen inte!!

Tja.

Jag och min sambo har just gjort slut efter 4 år förhållande. Anledningen är mer eller mindre att hon inte tänder på mig längre som hon gjorde innan och vill inte skapa familj och en framtid med nån som hon inte tänder sexuellt på. Vilket jag har förstålse för.

Vi har vart bästa vänner i 9 år och vill inte sluta träffa varandra, så vi ses fortfarande.
    De jag undrar över är vad kan man göra å vad beror de på? Hon säger att hon vill leva med mig å och vill ha en framtid med mig men att just sex frågan göra de svårt att se en sån framtid. Enligt henne så är jag bland dom bästa älskarna hon har vart med så de är ju inte kvailliten på sexet som gör de. Jag är väldigt gentlemana mesig av mig, försöker in i det sista göra de bekävmt för henne i alla situationer (några skulle säga tofflig =P
    ) Hon säger att vi passar så bra tillsammans, att vi skulle få så vackra barn tillsammans och att hon tycker jag är oerhört snygg. Men hon vill inte va tillsammans. Allt hon säger tror jag på pga att vi som sagt har vart vänner hur länge som helst och att hon har vart öppen med allt.

Samtidigt som hon säger att hon bara vill va vänner säger hon saker som att "jag hoppas att jag känner annorlunda om Dagar/År/månader" "Om vi inte hittat nån innan 30 så gifter vi oss" ovs. Nu när de har sjunkigt in att vi inte är ett par längre och jag ser oss som kompisar enbart å börjar behandla henne som de så gör hon saker som att pussa på mig smeka min kind vill hålla handen och vi hon vill att vi ska fira nyår tillsammans. 

Jag i min tur tycker det är ass mysigt och vill inte förstöra de, men tycker att det är jävligt lustigt att när jag tar avstånd så tar hon ett steg närmare. Jag kan säga att jag har haft en period då jag mått dåligt pga vitamin brister i alla dess former (ÄT ERA GRÖNSAKER ;)). Och hon saknar den killen hon blev ihop med som hon inte kunde hålla fingrarna ifrån. Men den killen kom tillbaka när jag börja käka vitaminer och de har hon också lagt märke till.

De jag hoppas på är att det finns några tjejer som känner/har känt eller killar som vart med om nåt likande kanske skulle kunna ge mig lite råd.

Efter som vi älskar varandra å ser en framtid med varandra så vill jag försöka göra allt jag kan från min ände för att få henne att tända på mig igen. Är detta möjligt eller ska jag bara släppa den kvinnan som tat mig 25 år att hitta??

Vi har inga barn hon är 27 jag är 29. Båda i god form och över meddel i snygghets skallan om jag får säga de själv =P. 

Skulle uppskatta alla tips å råd som fanns!!

Ursäkta alla felstavningar, har lite svårt för stava å så...=P

Mvh 

• Svar på tråden Vi älskar varandra men de räker tydligen inte!!
  • Volou

P.s

Allt började typ 2 veckor efter en indien resa i februari 2013 och vart av och ann hela året. Känns som de va efter att jag sa att jag också va redo å skaffa barn efter ett allvaligt snacka om de. Dessutom syde hon upp, på eget iniativ en bröllops kläning i indien. Är de kalla fötter kanske? Men varför skulle de påverka tändningen och vad skulle man kunna göra åt de isåfall.

• Lindberg

Hej!

Efter att ha läst ditt inlägg så fick jag gnugga min knölar och rynkade på pannan en stund då jag tycker att hennes beteende är konstigt. Jag tycker att det låter som att du verkar vara en jätte bra kille och hon kanske tar dig lite för givet.

Jag anser att det verkar som om hon vill ha kakan samt äta den med. Tycker kanske inte att det är okej mot dig eller henne själv för den saken att först bryta med dig men ändå verkar det som om hon vill ha "nån" form av relation med dig. Hon sänder dubbla budskap, antagligen som 90% av alla tjejer.

Men det gör det inte okej för den sakens skull. Jag vet då jag själv är tjej:) Men man är ju bara människa. Vad händer om du tillexempel ställer ett ultimatum? I stil men - att hon får bestämma sig, antingen är hon med dig eller så är hon inte. Och inte lägger någon form av gråzon i mellan. Allt eller inget. Men jag har ju förstått av ditt inlägg att du vill vara med henne och att ni har känt varandra länge och så.

Har du satt dig ner och pratat ordentligt med henne så att du förstår henne och hon förstår dig? om inte, pröva! Jag är i lite samma sitts men ändå inte, sen jag träffa min sambo så har jag förändrats mycket både fysiskt och psykiskt. Men både till de bättre tror jag. Jobbar mycket med mig själv fortfarande och vi förändras helt enkelt..

Jag vet inte alls som detta bara har vart luddigt eller vart till någon hjälp, om inte kan du bara förbi se detta. Önskar dig allt gott!

• Anonym (J)

Om du verkligen vill ha din sambo tillbaka så börja dejta andra tjejer snarast. Hon tar dig för givet, vilket är väldigt vanligt att tjejer gör med snälla killar. Hon tror uppenbarligen att du ska stå där och vänta på henne medan hon leker av sig om hon inte hittar någon spännande. Jag hade en gång tjej som trodde samma om mig. Vi gjorde slut, hon hade flörtat med någon annan en tid, inte varit otrogen men hon kände attraktion. Han ledsnade på henne och ganska snart och sedan hade jag tre samtal om dagen ifrån henne där hon bad mig ta tillbaka henne. Jag hade dock under den tiden bestämt mig för att slicka såren och gå vidare och redan börjat dejta från vecka tvåbtyp. Hjärtestukad men ändå.

Om du blir ett plåster på henne är du chanslös. Om du däremot börjar boka upp lite dejter så är chansen att hon inser att någon annan snart har fångat dig. Om hon inte bryr sig så var du nog chanslös från början. Bättre isf ändå att gå vidare än att leva i en lögn. Kämpa mannen!

• Lejonpojken

Jag instämmer med föregående talare här och ber dig börja träffa andra. Sannolikheten att du snart kommer få höra henne berätta historier om nya killar är överhängande, om du inte redan har det, gärna med en jämförande knorr på slutet att du är så fin i jämfört med Nya X.

Hon har någonstans bestämt sig för att inte föra vidare dina gener och det bästa du kan förvänta dig är att uppfostra någon annans barn.

I vilket fall är det självdestruktivt att stanna och hoppas, bryt alla band hur mysiga de än är, släpp hörnflaggan och ge dig ut i för att träffa någon som uppskattar dig för den du är. Du slösar din tid.

Svar på tråden Vi älskar varandra men de räker tydligen inte!!