Duckan skrev 2013-12-16 15:23:49 följande:
Hakar på för tips! Har inte hittat ett mirakel ännu. Började leta förra vintern och har gått igenom Aderma, Avènes cold cream, Biotherm, Yves Rocher, Bioderma, fuktmask från Clinique och Boots osv. Allt för torr till mycket torr hud och ingen gång vaknar jag upp och känner mig återfuktad eller återfettad.
Usch ja, jag avskyr den här årstiden för jag blir smärtsamt torr. Jag har dessutom känslig hud och får utslag av det mesta. Jag har tex testat mandelolja som många förespråkar och fick sådana blemmor som jag inte haft sedan tonåren. För mig är det enda märket som fungerar Clarins, och för att motverka det torra så har jag deras olja och sedan ansiktskräm på, det har gjort det uthärdligt
I år har jag kommit på att jag ska testa att investera i en luftfuktare till sovrummet, för jag märker ju att den jättetorra huden som blir när det är riktigt kallt gör det så mycket värre. Så jag har en teori om att om man jag ser till att hålla fnaset bort med peeling och fuktmask regelbundet, använder olja och kräm till vardags och ser till att det inte kan bli så torrt när jag sover så borde det bli mycket bättre. Kan man hoppas i alla fall, jag har inte testat luftfuktare än, ska komma mig för att inhandla en först.