• scanmia

Huskurer för torr hud

Vintern är här och min hud är snustorr! Den är alltid åt det torra hållet men nu har vintervädret gjort huden helt på tok för torr med sprickor och fjällning och annat otrevligt. Så snälla hjälp mig med dina bästa huskurer! Eller tips om de bästa krämerna, eller kosttillskotten, eller vad som helst. Jag är villig att prova det mesta just nu.

• Svar på tråden Huskurer för torr hud
  • Skimra

Ts har du psoriasis? Jag rekomenderar kokosoljan varmt om du vill bli hjälp med torr hud iallafall

• scanmia
    Skimra skrev 2013-12-16 16:13:28 följande:
    Ts har du psoriasis? Jag rekomenderar kokosoljan varmt om du vill bli hjälp med torr hud iallafall
    Nej det har jag inte, bara grymt torr hud. Kokosoljan ska flyttas från köket till duschen det är klart. Tack för fina tips!
  • nones

Apotekets mandelolja är väldigt bra! går snabbt  in i huden oxå...

• Duckan

Heter den Cocosia? Finns på mataffären? Mycket nyfiken på den även till håret då jag fått det tipset också.
    Miniderm har jag också haft i ansiktet, den och Aderma hjälpte, men inte helt under värsta perioderna.

• Skimra
    Duckan skrev 2013-12-16 16:21:44 följande:
    Heter den Cocosia? Finns på mataffären? Mycket nyfiken på den även till håret då jag fått det tipset också. Miniderm har jag också haft i ansiktet, den och Aderma hjälpte, men inte helt under värsta perioderna.

Jag använder cocosia kanske finns i mataffären men jag köpte den på hälsokost finns med kokos doft och en utan doft, den har botat min och barnens förstoppning genom att vi äter den, den funkar att steka mat i och den funkar till håret dock tar jag mer i hårbotten och olivolja i längderna och man kan smörja huden så man slipper vara torr. Tetsat på min och sonens psoriasis och den funkar där med och genom att vi nu kan hålla huden fuktig och mjuk nu så var det längesedan vi hade ett skov trots mycket stress. Bäst av allt enl mig är att den är dryg mycket lite behövs och den är ekologisk och billig under hundralappen, sen kan man ju underhålla med den men köra med krämer och lotion med, låter som värsta reklamen men jag är så glad att funnit nåt som funkar på oss så jag vill att andra ska våga testa
  • scanmia
    Skimra skrev 2013-12-16 16:29:34 följande:

Jag använder cocosia kanske finns i mataffären men jag köpte den på hälsokost finns med kokos doft och en utan doft, den har botat min och barnens förstoppning genom att vi äter den, den funkar att steka mat i och den funkar till håret dock tar jag mer i hårbotten och olivolja i längderna och man kan smörja huden så man slipper vara torr. Tetsat på min och sonens psoriasis och den funkar där med och genom att vi nu kan hålla huden fuktig och mjuk nu så var det längesedan vi hade ett skov trots mycket stress. Bäst av allt enl mig är att den är dryg mycket lite behövs och den är ekologisk och billig under hundralappen, sen kan man ju underhålla med den men köra med krämer och lotion med, låter som värsta reklamen men jag är så glad att funnit nåt som funkar på oss så jag vill att andra ska våga testa
    Kör bara på med reklamen Skimra! Det är självupplevt och ju mer information desto bättre! Tack för att du tar dig tid det uppskattas.
  • Skimra
    scanmia skrev 2013-12-16 16:33:08 följande:
    Kör bara på med reklamen Skimra! Det är självupplevt och ju mer information desto bättre! Tack för att du tar dig tid det uppskattas.

Haha tack funderar på att bli vandrande reklampelare för produkten ute på stan kanske kan ge en extra inkomst :) hoppas du får bättri g snart säg till om du undrar över nåt
  • M Y L F
    scanmia skrev 2013-12-16 16:08:30 följande:
    Ick, det är ganska små flagor (något som ger mig skrämselhicka varje gång vi får lusvarningar från skolan! Men hittills har vi klarat oss undan DEN ohyran). Kanske borde testa fungoral. Det är ett schampo, eller hur?
    Och tack så mycket för dina svar! Glad

Det låter defenitivt som att du har svamp och för att kunna komma åt problemet så måste du även köra med tex fungoral. Sitt minst 20 minuter med schampot i hårbotten.
  • 47Derevko

Jag har alltid varit supertorr, och klassisk HTH-lotion är det absolut bästa enligt mig, även i nyllet. Tar jag på det efter jag duschat så känner jag mig som en normal människa i säkert ett dygn. Alla andra krämer jag någonsin provat - även dyra grejer - får det att strama kopiöst i ansiktet efter bara en halvtimme, och jag kan knappt göra miner och ansiktsuttryck. :/ Så den kan du ju prova!

The Truth Takes Time
  • Litet My

Body butter ( mango) från Body shop har räddat min vinter, får utslag som kliar och huden stramar och spricker.

• Sorbus
    Duckan skrev 2013-12-16 15:23:49 följande:

Hakar på för tips! Har inte hittat ett mirakel ännu. Började leta förra vintern och har gått igenom Aderma, Avènes cold cream, Biotherm, Yves Rocher, Bioderma, fuktmask från Clinique och Boots osv. Allt för torr till mycket torr hud och ingen gång vaknar jag upp och känner mig återfuktad eller återfettad.

Usch ja, jag avskyr den här årstiden för jag blir smärtsamt torr. Jag har dessutom känslig hud och får utslag av det mesta. Jag har tex testat mandelolja som många förespråkar och fick sådana blemmor som jag inte haft sedan tonåren. För mig är det enda märket som fungerar Clarins, och för att motverka det torra så har jag deras olja och sedan ansiktskräm på, det har gjort det uthärdligt

I år har jag kommit på att jag ska testa att investera i en luftfuktare till sovrummet, för jag märker ju att den jättetorra huden som blir när det är riktigt kallt gör det så mycket värre. Så jag har en teori om att om man jag ser till att hålla fnaset bort med peeling och fuktmask regelbundet, använder olja och kräm till vardags och ser till att det inte kan bli så torrt när jag sover så borde det bli mycket bättre. Kan man hoppas i alla fall, jag har inte testat luftfuktare än, ska komma mig för att inhandla en först.
  • Sorbus
    Sorbus skrev 2013-12-19 19:14:27 följande:
    Usch ja, jag avskyr den här årstiden för jag blir smärtsamt torr. Jag har dessutom känslig hud och får utslag av det mesta. Jag har tex testat mandelolja som många förespråkar och fick sådana blemmor som jag inte haft sedan tonåren. För mig är det enda märket som fungerar Clarins, och för att motverka det torra så har jag deras olja och sedan ansiktskräm på, det har gjort det uthärdligt

I år har jag kommit på att jag ska testa att investera i en luftfuktare till sovrummet, för jag märker ju att den jättetorra huden som blir när det är riktigt kallt gör det så mycket värre. Så jag har en teori om att om man jag ser till att hålla fnaset bort med peeling och fuktmask regelbundet, använder olja och kräm till vardags och ser till att det inte kan bli så torrt när jag sover så borde det bli mycket bättre. Kan man hoppas i alla fall, jag har inte testat luftfuktare än, ska komma mig för att inhandla en först.
     Den jättetorra luften som blir när det är riktigt kallt gör huden torr menar jag...
  • Omega83

HTH lotion är riktigt bra och innehåller karbamid och dessutom billig. Är huden riktigt torr och flagnar, använd skrubvante försiktigt i duschen (även i ansiktet) och smörj med locobase repair från apoteket.

• 47Derevko
    Omega83 skrev 2013-12-19 19:21:48 följande:
    HTH lotion är riktigt bra och innehåller karbamid och dessutom billig. Är huden riktigt torr och flagnar, använd skrubvante försiktigt i duschen (även i ansiktet) och smörj med locobase repair från apoteket.
  • scanmia

Testad kokosolja och det verkar faktiskt funka. Jag luktar lite kokos, men det känns julfint och bra och den är ganska kladdig, men min torra hud verkar faktiskt se lite mer normal ut! Tack för fina råd allihopa och god jul!

• Lovisa08

Såg att TS testat kokosolja och att det verkar fungera, härligt!
    Jag hade också tänkt föreslå kokosolja (till håret är den också kanon som inpackning!) och ge tipset att du kan smörja in dig med oljan INNAN du duschar för extra skydd.

Svar på tråden Huskurer för torr hud