Inlägg från: Psykologistuderande |Visa alla inlägg
  • Psykologistuderande

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Juronjaure skrev 2013-12-17 08:49:37 följande:
    Men herregud vad hårda vissa är mot mannen. Jag skulle inte heller vilja ha ungar sovandes i  sängen varje natt, kan bara tänka mig hur trångt och varmt det skulle bli. Och ingen sömn för mig. Ibland, ja. Tröstas en stund, självklart. Men om man tröstar i sin egen och mannens säng eller i barnets egen säng gör väl detsamma. 

Att mannen avskyr att barnet sover i deras säng betyder inte att han är en dålig och okänslig pappa. Föräldrar har väl också rätt att sova gott på nätterna. Här måste man försök hitta en lösning som passar ALLA, inte bara barnet.
    Jag håller med dig. 

Vår dotter sov i vår säng, praktiskt taget varenda natt fram till alldeles nyligen; hon är sex år. Jag är helt för närhet, kärlek och helt införstådd med att barn liksom vuxna behöver det men kom igen? Liksom att ni skriver att man kan "pippa" (Bara att använda det ordet....) någon annanstans så ger man väl massvis av kärlek och närhet på DAGEN!

Det blir varmt och bökigt, man sover inte så bra som man kan göra, det är min erfarenhet och jag är väldigt tacksam över att vår älskade dotter äntligen sover i sin egen säng. Kan tillägga att det är ett beslut som hon själv fattade, numera är det - likt vad vi vuxna tycker; jobbigt, stökigt och varmt att ligga hos oss.

/Linda
  • Psykologistuderande
    evaanderzzon skrev 2013-12-17 00:22:15 följande:
    Pappan sover på soffan, du och lilltjejen i stora sängen. Imorn är det pappan som går och klipper av sädesledarna. Den mannen ska inte ha några barn. Okänsliga jävel!
    Känner du honom väl? Jag menar.. jag antar att du vet mer om honom än vad vi andra gör? För, baserar du din dumhet på enbart TS så måste jag skriva att du är en arrogant och inskränkt jävel. 

Känns bra va?

/Linda
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!