Inlägg från: Michelle 341 |Visa alla inlägg
  • Michelle 341

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Våra barn har sovit i egna rum i egna sängar från födseln och sover 12 timmar varje natt. Helt underbart! Många föräldrar avundas våra sovrutiner och natttningarna tar 5 min. Hemligheten? Vi är konsekventa.

MEN när barnen är sjuka, ledsna eller vaknar så är dem mer än välkomna att sova med oss, jag tycker bara det är mysigt.. ett tag. Men när dem somnat och börjar snurra runt i hela sängen och jag börjar få fötter i näsan så bär i vi helt enkelt tillbaka dem Funkar skitbra!

• Michelle 341
    fluu skrev 2013-12-17 21:53:51 följande:
    Så du ser på riktigt inte skillnaden på att tycka illa om att avvisa barn mitt i natten/låsa ute barnet och att helt enkelt ha arrangemanget att barn och föräldrar sover i separata sängar och det är bra och fungerar för alla? För DET är det ingen som ställer sig emot här i tråden.

Klart man inte ska avvisa sitt barn! Vem tycker det? När barnet står där med kudden under armen får man ju ta det till sig såklart. Men man kanske ska jobba förebyggande? kanske man ska jobba för att få barnet att bli tryggt i sin egen säng eller så låter man det somna om föräldrarnas säng och sen bär man bara tillbaka det.
    Nattlampa, tv vid sängen som visar film, god natt saga, babykoll så man hör om barnet  vaknar och då gå in och somna om det på plats o.s.v. Jag tycker det är fel att "finna sig i " att barnet sover i mammas och pappas säng om man nu inte trivs med det.
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!