• Shades

Avskyr att dottern sover i vår säng!

Nu är jag förvisso singelpappa men detta är vad som gäller hemma hos oss:
    Barnen somnar (nästan) alltid i egna sängar men om de vaknar av t.ex. en mardröm får de _självfallet_ komma och lägga sig i min säng.

Om jag hade funnit en kvinna som invände mot detta så hade hon fått sova någon annanstans...

• Shades

Trådar som den här får mig bli ledsen å barnens vägnar. Hur kan det någonsin på något sätt bli en belastning eller kännas fel att få ha era barn i närheten? Hur kan ni påstå att det är jobbigt om barnen, tillfälligt, söker trygghet/närhet genom att vilja sova i er säng?

Jag skriver "tillfälligt" eftersom det snart nog kommer vara så att barnen växer upp och då kommer de definitivt inte vilja sova i samma säng som er längre. Skillnaden mellan mina och era barn är att mina kommer minnas att jag alltid välkomnade dem när de kände att de behövde litet trygghet. Det lär inte era göra.

• Shades
    singel pappa83 skrev 2013-12-17 22:13:28 följande:
    klart alla får göra som dom vill, men  det har mer känts som att vi som inte vill ha våra barn i vår säng hela tiden har något konstigt fel i oss bara för att vi vill ha vår sömn å närhet till den vi älskar.
    Men vaffan? "vi som inte vill ha våra barn i vår säng"??? Det är ju inte hundar vi talar om!

Nej jag släpper detta nu och går ur tråden. För många egocentriker härinne...
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!