Inlägg från: TheCoopers |Visa alla inlägg
  • TheCoopers

Avskyr att dottern sover i vår säng!

em va? " Sexlivet uteblir ju" ... inte ligger ni och pippar hela natten. Eller det kanske ni gör? I'm noone to judge.

Hursom. Säg åt gubben att slappna av - det går över- hon kommer inte komma in på natten hela sitt liv. Det är en mycket begränsad period. Snart har ni sängen för er själva .. för alltid.

I'm the me I choose to be ...
  • TheCoopers
    Gullebulle25 skrev 2013-12-18 13:37:30 följande:
    Barn känner sig oxå trygga när de vet vad som förväntas av dem. Barn vill gärna vara duktiga o göra sina föräldrar till lags. egentligen. O det är absolut nödvändigt att lära barn visa hänsyn till att vuxna ska få sova ostört natten igenom så mkt det går.
    Man kan inte curla o tassa på tå för barns behov jämt o slätt hela tiden. Hur ska de klara sig i världen och i samhället när de inte kan förstå att andra människor har behov som ser annorlundare ut än deras egna om det inte är de vuxna som visar det?

Men lägg ner.  Att mina barn får sova hos mig om de behöver det handlar inte om att curla det handlar om att vi som föräldrarna är deras trygghet. Behöver de ligga och mysa med mig en stund på natten under någon period i deras liv så är det verkligen väldigt lite begärt. Jag menar snart har jag sängen för mig själv för alltid..

Varför är det nödvändigt att lära dem att det är viktigt att föräldrarna får sova natten igenom? Är det inte viktigare att man som förälder visar att de alltid är välkomna och trygga?
  • TheCoopers
    Gullebulle25 skrev 2013-12-18 14:12:18 följande:
    1) Jag måste uttryckt mig fel om att curla barn genom att samsova. För att curla handlar om andra saker än just samsovning. för mig handlar begreppet curla om att barnet inte får visa på sina egna färdigheter och kunskaper o känslan att jag kan själv och vet själv och hot om barnets självständighet. tror att vi alla föräldrar curlar ibland (vilket jag gör) men nu pratar jag om det extrema hållet. o i curling ingår inte samsovning som sagt.

2) Jag tror inte på att barn mår sämre eller beter sig sämre.
    vad jag ville få fram i min text var att när en förälder blir jävligt trött o inte kan sova tillsammans med flera stycken i sängen då fungerar inte ens hälsan, då vi människor behöver sömn för att orka med vardagen med allt vad det innebär. Då måste man dra en gräns. Och det är inte farligt att sova i egen säng. Det är  något ett barn måste lära sig så småningom ändå.

Jag sov i mammas säng till jag var 10. Jag skäms och skämdes lite även då. Hon skulle lärt mig att sova i egen säng helt klart. Bara en parantes.

Men i TS handlade det väl om att ungen kom inspringande ibland på natten? Anyways vi har tom haft det så emellanåt att jag sovit inne hos ena dottern för att hon hade såna mardrömmar när hon började i skolan. Det varade i en vecka och nu sover hon sött igen.

Det är inget att skämmas för och jag är ledsen att du upplever det så.
  • TheCoopers
    Gullebulle25 skrev 2013-12-18 14:47:56 följande:
    Javisst, i form av närhet och kärlek, omtanke och respekt.

Men om jag skulle tillgodose mitt barns behov i allt skulle han bli jävligt jobbig att ha o göra med. Jag vill lära honom social kompetens och ge han ett socialt rikt liv.

Det är det jag vill ha sagt med mitt. Man kan inte alltid mötas. Livet handlar om att kunna kompromissa!

De basala behoven som kärlek och trygghet kan han aldrig få för mycket av. I promise.
Svar på tråden Avskyr att dottern sover i vår säng!