Inlägg från: Insanejane77 |Visa alla inlägg
  • Insanejane77

    BM och läkaren såg en vätskesamling ul? Gallblåsa

    Usch vad jobbigt! Jag gick igenom liknande vid min första graviditet. Man såg två stycken cystor som var ganska stora och som fortsatte växa. Nu visste jag att jag väntade en tjej och därför trodde läkarna att det var äggstockscystor och de var ofarliga. Dessa skulle opereras efter förlossningen och tömmas var planen. Nu blev det inte så, men jag undrar om du vet fall du väntar en liten kille eller tjej?
    Behöver inte vara något farligt så ta inte ut något i förskott, men förstår din oro!
    Tröstkramar från mig!

  • Insanejane77

    Ja det var inga bra nyheter hur det gick då det slutade med att jag blev jättesjuk och min dotter dog i v37! Men det hade inget att göra med cystorna, vill jag vara noga med att påpeka! Jag fick väldigt svår havandeskapsförgiftning med HELLP-syndrom (enklast om du googlar om du är intresserad) och blev jättesjuk.
    Men angående cystorna så sa läkaren att dom inte kunde vara säkra på vad det var så länge hon befann sig i magen men dom var relativt säkra. Dom sa att om samma bild hade uppstått på en kille hade saken varit mer alarmerande. Den den cystan blev uppåt 7-8 cm och det var möjligt att dom kunde gå sönder och brista av sig självt, men så blev det inte för oss och buken var svullen när hon kom ut. Hade hon överlevt min sjukdom så hade dom opererat min dotter när alla värden var stabila och efter ett par dagar.
    Önskar dig lycka till! Vem vet, den kanske försvinner av sig självt på ett par veckor! Håller tummarna, kram!

Svar på tråden BM och läkaren såg en vätskesamling ul? Gallblåsa