• zleaf

HJÄLP! Bryter ihop!!!

Hej, har ett barn på nyss fyllda 5 år, när jag och pappan separerade va barnet 1 år, han har knappt haft vårt barn, han stack iväg 6 månader sen kom tillbaka sen hade vi problem med att han skulle ha barnet varannan vecka mm, nu ringde hans flickvän (dom har varit tillsammans i ca 1 år) och hon fråga om dom kunde ta med barnet utomlands.

Dom bor i Norge, sedan 6 mån tillbaka!
    Dom hämtar barnet 1-3 dagar varje månad, pappan lova att prata med barnet på skype ofta, ringer aldrig!!!
    Min sambo är pappa säger mitt barn, (vi ska även ha barn ihop i april)..
    Mitt barn säger att hans pappa har lämnat honom för sin flickvän..

Jag ringde min mamma, helt förstörd, för jag tycker att pappan bara dyker upp och har de där roliga!!! Jag och min sambo tar hand om barnet 24/7 och pappan kommer hem och åker och badar, åker och bowlar, åker på bio. Ja vi gör också saker med barnet, men vi har belönings system och regler!!!! Har man inte skött sig så blir de inget, och där kommer pappan och bara ger och ger.... Vi kan också åka utomlands, de är inte de som är problemet heller, de e själva saken att dom verkligen tror dom kan dyka upp med roligheter hela tiden!

Var på dagis möte häromdagen, dom gav mig lappar som båda skulle skriva på, vi har gemensam vårdnad, där stod jag som ett fån! Jag kan ju inte skriva på själv.... Min mamma säger jag ska söka ensam vårdnad, vad tycker ni?????? Vill ha hjälp, råd och en rätsida på detta! Jag går under :,(

• Svar på tråden HJÄLP! Bryter ihop!!!
  • zleaf
    Queenie70 skrev 2013-12-16 17:36:03 följande:
    Hur ofta har han träffat barnet senaste åren?

Han höll sig väck 6 månader ett år sen stack han på semester med sin nya flickvän i somras i 6 veckor, kom tillbaka och berätta att han skulle flytta till Norge, de har varit mycket till och från, han har bett mig komma och hämta barnet på fredagen, vi hade hämt och lämn på söndagar, men de va mycket till och från.
  • zleaf

så dyka upp när man vill är okej? fan ska nog lämna mitt barn till en främling och dyka upp när jag vill ha d -_-

• zleaf

Har löst de med pappan, han ska visa mer intresse av barnet innan han tar med barnet någonstans. Sen ska barnet själv få välja om den vill träffa pappan, för sista tiden har jag skickat barnet till pappan, fastän barnet inte velat, och jag fick idag veta att det är de sämsta man kan göra. Oavsett ålder så ska visst barnet själv få välja de.. Så länge jag och pappan kommer överens, så är de lugnt. Men oavsett så är de aldrig okej att en förälder kommer och går, barn ska ha det stabilt..

• zleaf

Reglerna för barnet ska jag påverkar! Mitt barn ska inte äta godis varje dag då han är där, mitt barn ska även borsta tänderna, annars är de lätt, han får inte ha barnet. Mitt ex är som ett barn själv, tyvärr.. Sen ska man inte komma och tro man kan ha allt roligt när livet inte alls fungerar så.. Man kan inte få allt man vill och mitt barn lär sig de hemma hos mig, men inte hemma hos sin pappa.. Dubbelt budskap, livet är inte alltid en dans på rosor. Har pratat igenom medpappan, och hoppas de löst sig för denna gång, Han har lovat att ta mer ansvar! Men man kan inte dyka upp när man själv vill, inte som förälder, och den förälder som tycker de e okej, den bör ju inte ha barn, man kan ju inte direkt ge ungen till någon och sen bara hämta när man vill, de är ett ansvar man har och ska ta hand om i resten av sitt liv, inte bara när man själv vill, de e som att säga att om man har en jobbigunge " ena dagen vill man ha de andra inte " en förälder ska vilja ha sitt barn varje dag, annars är de ju nåt psykiskt fel! ..

• zleaf

Vi gör saker tillsammans, varje dag. Har inga problem med att mitt barn har roligt med sin pappa, men man ska inte tro de bara är att komma när man ska ha roligt. Han kommer som sagt 1-3 dagar i månaden, inte varannan vecka och inte heller regelbundet, känner mig absolut inte hotad av den relationen heller, mitt barn vill knappt va hos sin pappa, så nåt gör ju pappan fel. Många som ska antyda att jag har problem med att barnet har roligt, vi har minst lika roligt, men vi har hårda regler.. Sen har vårt barn ADHD, vilket gör det svårare för er med friska barn att förstå helheten, men dom som är insatta i vår situation, även mitt ex föräldrar tycker mitt barn ska få rättvisare tid med pappan. Detta är upp till pappan att rätta till! Jag hade mer än gärna velat att mitt barn skulle va hos pappan varannan vecka, inte de som är problemet, men man ska ha tydliga regler och bestraffning, vilket vissa inte har på sina barn och då blir de ju problem.

"Verkar svårt att få ensam vårdnad för barnet har kul hos pappan" MEN NÄR HAN INTE DYKER UPP PÅ MÖTEN MM, DÅ ÄR DE JU ETT PROBLEM ELLER???? IDIOT!

• zleaf

Vi var på utredning med barnet, om adhd, vart var pappan då? de va jobbigt, så han sket i de! Tycker vissa öppnar munnen för snabbt, jag bad om råd om ni verkligen tyckte jag skulle skicka iväg barnet utomlands med en pappa som var där till och från, inte att ni skulle antyda om att han har roligt, ni missuppfatta hela grejen, jag har hittat på mer roliga saker med barnet än pappan, de är ju inte direkt nån tävling, patetiska ni är som tror de -_-

Svar på tråden HJÄLP! Bryter ihop!!!