• Anonym (Vikt)

Gastric bypass i Örebro?

Hej

Jag strävar efter en gastric bypass. Har varit på vårdcentralen och fått en remiss skickad till USÖ. Imorgon ska jag på information och lite nervositet har börjat dyka upp.

Jag är 169 lång och väger just nu 101 kg. Det är alltså på håret. Det lär de väl inte kolla upp imorgon men jag är nervös oavsett.

Finns det någon här som gått igenom detta i Örebro relativt nyligen? Vad ligger väntetiderna på nu? Hur gick det till när du blev godkänd/nekad? Ös gärna på med information. Skulle vara väldigt tacksam.

• Svar på tråden Gastric bypass i Örebro?
  • Anonym (S)

Jag låg på gränsen och vart nekad op i höstas, lycka till

• Anonym (Vikt)
    Anonym (S) skrev 2013-12-16 17:30:56 följande:
    Jag låg på gränsen och vart nekad op i höstas, lycka till

Usch. Vad ledsen jag blir av att höra det. Både för din och min skull. Varför blev du nekad? Hade du bmi 35?
  • Anonym (S)
    Anonym (Vikt) skrev 2013-12-16 17:41:43 följande:
    Usch. Vad ledsen jag blir av att höra det. Både för din och min skull. Varför blev du nekad? Hade du bmi 35?

Ja men vad gör det då får jag kämpa ännu mer, göra som de kräver av sina patienter och sen äta enl deras rek till de som op
  • Anonym (Vikt)
    Anonym (S) skrev 2013-12-16 17:55:34 följande:
    Ja men vad gör det då får jag kämpa ännu mer, göra som de kräver av sina patienter och sen äta enl deras rek till de som op

Jo, visst kan man göra så.

Hade jag kunnat hålla vikten där nere sen så hade jag gjort det jag med.
  • Anonym (S)
    Anonym (Vikt) skrev 2013-12-16 17:59:37 följande:
    Jo, visst kan man göra så. Hade jag kunnat hålla vikten där nere sen så hade jag gjort det jag med.

Det är ju just det man måste jobba med huvudet och anledningen till att man är där man är idag, den mentala inställningen är det som avgör så uttalande som det du gjorde här är sånt man får nej på i Örebro men inte i södermanlands landsting där op de flesta men där går flertalet upp och väger lika mycket efter 2-5 år igen
  • MikNis

Vore det inte enklare och säkrare att banta? 

och att ta tag i anledningen till din övervikt

• MikNis
    Anonym (Vikt) skrev 2013-12-16 17:59:37 följande:

Jo, visst kan man göra så.
    Hade jag kunnat hålla vikten där nere sen så hade jag gjort det jag med.
    Tror du att gbp löser det problemet?
Svar på tråden Gastric bypass i Örebro?