• Jamilia

Hur gör ni med hämtning/lämning på dagis?

Hej! Hur gör ni som lever i parförhållanden med hämtning/lämning på dagis? Har en 2-åring med min sambo, jag jobbar i samma stad som vi bor så jag cyklar t jobb! Jag både hämtar och lämnar barnet på dagis! Sambon jobbar på annan ort, ca 20 min iväg med bil enkelresa! Är det givet att jag ska sköta alla dagisbestyr eftersom jag har närmast till jobb? Vad tycker ni?

• Svar på tråden Hur gör ni med hämtning/lämning på dagis?
  • Jamilia

Kan tillägga att vi bägge jobbar helt vanliga kontorstider måndag till fredag!

• Lilla Morran

I vårt fall är det han som lämnar och jag som hämtar, eftersom vi jobbar omlott. Personligen skulle jag vilja lösa det så att barnet kan lämnas så sent som möjligt och hämtas så tidigt som möjligt, men det kanske inte skiljer så mycket för er i tid? vad tycker din partner?

• Jamilia

Ja, precis! Man vill ju inte ha barnet på dagis mer än måste! Inget illa mot dagis, men men vill ju umgås med sina barn oxå! Tyvärr blir det ju kortast tid på dagis om jag både lämnar och hämtar! Jag jobbar 80 %, sambon 100%. Jag var ju med på denna lösning när tösen började på dagis för några månader sen och den är ju bra för henne! Men känner att jag drar det tunga lasset helt själv på ngt sätt...

• Jamilia

Ursäkta lite ordmissar, dubbelkollade inte alla ord innan utskick!

• chrissandra
    Jamilia skrev 2013-12-17 00:54:58 följande:
    Ja, precis! Man vill ju inte ha barnet på dagis mer än måste! Inget illa mot dagis, men men vill ju umgås med sina barn oxå! Tyvärr blir det ju kortast tid på dagis om jag både lämnar och hämtar! Jag jobbar 80 %, sambon 100%. Jag var ju med på denna lösning när tösen började på dagis för några månader sen och den är ju bra för henne! Men känner att jag drar det tunga lasset helt själv på ngt sätt...

Är det verkligen så tungt att hämta och lämna henne? Är hon mycket bråkig?
  • Jamilia

Hehe, nädå, det går bra! Hade bara varit skönt att ha ngn att dela denna vardag med! Känns som att vi lever två separata liv, sambon kör på precis som innan, jobbar heltid, kör till jobb... Medan jag har fått ändra på hela min vardag! Men vi har nog tyvärr våra brister i relationen oxå... Hur som helst var jag nyfiken på hur folk löser detta med dagisbestyren!

• Jamilia

Till saken hör att det är jag som sköter hela morgonproceduren hemma oxå, ger frukost, klär på, borsta tänder... Allt! Jag vet inte, känns inte riktigt rätt...

• chrissandra
    Jamilia skrev 2013-12-17 01:05:20 följande:
    Hehe, nädå, det går bra! Hade bara varit skönt att ha ngn att dela denna vardag med! Känns som att vi lever två separata liv, sambon kör på precis som innan, jobbar heltid, kör till jobb... Medan jag har fått ändra på hela min vardag! Men vi har nog tyvärr våra brister i relationen oxå... Hur som helst var jag nyfiken på hur folk löser detta med dagisbestyren!

Jag har haft nära till jobb och dagis och har hämtat och lämnat säkert 90% av gångerna med alla våra barn.
    Jag har tyckt det varit bra för barnen att få gå så kort som möjligt och eftersom vi båda jobbade 100% så är det givetvis bäst att jag fixar det som har kortast väg.
  • fluu

Jag som pluggar hemifrån dumpar avkomman på dagis, sambon hämtar. Han vet aldrig riktigt när han slutar så hon slutar lite olika tider.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Knävelborren

Hur mycket längre skulle ert barn få vara på förskolan om din man hämtade eller lämnade?

Har han möjlighet att gå tidigare ibland och jobba in det någon annan dag?

Svar på tråden Hur gör ni med hämtning/lämning på dagis?