• Anonym (lolle)

Kan man komma på att man är bisexuell vid 25?

Jag är en tjej på 25 år som undrar kan man komma på att man är bisexuell vid 25? Jag tycker att jag borde fattat det innan. 

Jag är sugen på att ha sex med en tjej. Jag tänder på tjejers slidor. Jag är så rädd att göra det bara. Hur vet man att man vill? Vem ska man börja träffa?

Brukar inte de flesta komma på sådant när det är runt 15? 

• Svar på tråden Kan man komma på att man är bisexuell vid 25?
  • Lena

Klart du kan, du har väl haft fullt upp med annat innan

• Robinl97

Finns egentligen ingen ålder som är rätt eller fel när det gäller att komma ut. Att finna sig själv är något som skiljer sig åt för oss alla. Du kan självklart komma ut nu, det finns inga rätt och fel.

• Anders 386

Är man 100% straight eller 100% homo upptäcker man troligen det i tidiga tonåren. (Om det nu finns nån som verkligen är det) Men bisexualitet kan säkert dyka upp betydligt senare i livet. Sen är det ju också lite svårt att skilja på bisexuell och sexuellt experimenterande..  Vetefan vad jag själv är egentligen, men det behöver man väl iofs inte veta..? Hur många "straighta" killar finns det inte som tycker om att kolla på knullande män i porrfilmer tex? Hur straighta är dom egentligen om dom börjar öppna upp för tanken..??

• Anonym (28åringen)

Funderar också mycket på min sexualitet just nu, är tjej, 28, fyra barn, pojkvän. Vi skall snart separera och ju mer jag tänker på det desto mer lockande känns ett förhållande med en tjej. Litar dock inte helt på mig själv än, varför det nu skulle kunna bli ett problem. Men det är väl det att "behöva komma ut" vilket är lite läskigt. Fast jag vet att ingen i släkten skulle ens höja på ögonbrynen så känns det ändå... Nervöst.

Jaja, förstår din undran iaf :)

• Anonym (Max)

Jag är 23 och har egentligen först nu börjat inse och acceptera för mig själv att jag är bi. Har tidigare propsat på att jag är hetro. Kanske för att jag under tonåren var lite av en pojkflicka och fick rykte om mig att vara lebb (vilket inte var helt okej på min högstadieskola, suck), och även min pappa och bror försökte lirka ut mig att jag nog var lebb eller i alla fall bi. Detta gjorde mig mycket irriterad, för visst kan man vara hetro och ändå inte vilja ha klänning när man tar studenten! Urlöjligt...

Men nu, när jag är mer vuxen och har levt mitt eget liv, utanför uppväxthålan och familjen nära inpå, inser jag att jag faktiskt spanar på tjejer och fantiserar om dem - vilket jag inte gjorde när jag var yngre. 
    Men har ännu inte "kommit ut" för min familj. Måste man göra det föresten? Tänker att om jag skulle bli tillsammans med en tjej och det verkar funka så berättar jag det, liksom jag skulle berätta om jag träffade en kille och vi startade ett förhållande?

• HäckHäxan

Klart man kan och som mycket äldre också.

Jag var 14 när jag hade sex med en tjej första gången. Ansåg mig vara hetero. När jag var 19 hade jag sex med samma tjej, ansåg mig fortfarande vara hetero.

För några år sen raggade jag upp en annan tjej på krogen och tja jag är väl inte helt hetero då. Innan så menade jag att det var bara för att det var just samma tjej jag var med och att jag älskade henne och hon var min vän som var det avgörande. Men kvinnan på krogen älskar jag inte.

Däremot så ser jag det personligen bara som rent sexuellt och inget känslomässigt även om man aldrig skall säga aldrig

Skämt om dvärgar bör vara korta!
Svar på tråden Kan man komma på att man är bisexuell vid 25?