• Tigrie

Katt på bordet när jag inte ser

Min katt är väldigt förtjust i att hoppa upp på köksbordet, det enda stället i lägenheten han inte får vara på.

Finns det något jag kan ha på bordet som katten inte tycker om? Nån krydda, nåt annat? Nåt som han inte gillar men inte kan ta skada av heller....
    han är ju aldrig där när jag ser det, men jag hör ju honom + att han lämnar fotspår ;)

• Svar på tråden Katt på bordet när jag inte ser
  • simply

Har hört att de inte gärna går på aluminiumfolie, pröva att lägga det på bordet?

• nemo1

Katter är ögontjänare och går inte att göra något åt.

• Birmafröken

Vad gör det om katten är på bordet när du inte har mat där? Om du tycker att det är ohygieniskt måste du ändå torka av bordet innan du äter eftersom du inte kan vara säker på om katten varit där eller inte.

Mina katter älskar matbordet och jag skulle aldrig drömma om att ens försöka förbjuda det för katterna:

• Dexter dot com

Jag lägger hellre energi på viktigare saker då katterna ändå gör som dom vill när jag inte är i närheten. Så länge dom inte är på bordet när vi äter är jag nöjd och mig veterligen finns inga knep för att få en katt som vill vara på bordet att hålla sig därifrån ;)

• Tigrie
    simply skrev 2013-12-17 05:22:13 följande:
    Har hört att de inte gärna går på aluminiumfolie, pröva att lägga det på bordet?
    Ska jag testa! Tack!
    Birmafröken skrev 2013-12-17 09:59:02 följande:
    Vad gör det om katten är på bordet när du inte har mat där? Om du tycker att det är ohygieniskt måste du ändå torka av bordet innan du äter eftersom du inte kan vara säker på om katten varit där eller inte.

Mina katter älskar matbordet och jag skulle aldrig drömma om att ens försöka förbjuda det för katterna:

Jag vill helt enkelt inte ha honom på bordet.

• nemo1
    Tigrie skrev 2013-12-22 18:58:27 följande:
    Ska jag testa! Tack!
    Jag vill helt enkelt inte ha honom på bordet.

Då har du nog köpt fel djur!
  • Arbetsvegan

Jag ser konversationen med Birmafrökens katter:

Men ni VET att ni inte får vara där! (skriker högröd i ansiktet)
    -katterna Moi?? Talking to me? (flinar)

Katter gör som de vill, de struntar blanka katten (haha) i vad du säger. Du är slaven, de är master. Inse.

En sak jag vet att de inte gillar är vitpeppar. Strö mald vitpeppar på bordet och de kommer inte att vara där. Det är enkel kattlogik. De gör det de vill så länge som de anser att det är värt besväret. Vitpeppar är inte värt det.

Så frågan är om du ska satsa på en kapprustning och vitpeppar eller liknande men till vilken kostnad ska du driva igenom din vilja?

• Tigrie
    Arbetsvegan skrev 2013-12-22 19:10:45 följande:
    Jag ser konversationen med Birmafrökens katter:

Men ni VET att ni inte får vara där! (skriker högröd i ansiktet)
    -katterna Moi?? Talking to me? (flinar)

Katter gör som de vill, de struntar blanka katten (haha) i vad du säger. Du är slaven, de är master. Inse.

En sak jag vet att de inte gillar är vitpeppar. Strö mald vitpeppar på bordet och de kommer inte att vara där. Det är enkel kattlogik. De gör det de vill så länge som de anser att det är värt besväret. Vitpeppar är inte värt det.

Så frågan är om du ska satsa på en kapprustning och vitpeppar eller liknande men till vilken kostnad ska du driva igenom din vilja?
    Jag vill helt enkelt inte ha honom på bordet. Han är aldrig uppe på diskbänken eller nåt annat, så varför på köksbordet?

Vitpeppar och aluminiumfolie ska testas! Skrattande
  • sär skriven

Ssscat kan du testa! Sök på youtube.

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Arbetsvegan
    Tigrie skrev 2013-12-22 20:51:33 följande:
    Jag vill helt enkelt inte ha honom på bordet. Han är aldrig uppe på diskbänken eller nåt annat, så varför på köksbordet?

Vitpeppar och aluminiumfolie ska testas! Skrattande
    Nyfiken bara, hur vet du att katten aldrig är på diskbänken?
Svar på tråden Katt på bordet när jag inte ser