problem med ansökan till sjuksköterskeprogrammet vid lunds universitet?
Kontakta mig ifall du hamnat i samma situation. Ifall vi är fler som har råkat ut för det här så ökar chansen att antagningsenheten låter oss söka om!!!
Jag förstår om det känns hårt om det är så att du har sökt fel program.
Men programmen har bland annat olika programkoder om man klickar på alternativen, LU-81504 respektive LU-81503. Klickar man "Läs kursbeskrivning" står det att det kan finnas flera kurstillfällen. Ett av kurstillfällena har informationen
"All teoretisk undervisning sker i Lund. Den verksamhetsförlagda utbildningen (praktik) förläggs till Lund och andra orter enligt anvisningar. Både helg-, kvälls- och nattjänstgöring förekommer.
den andra har :
"All teoretisk undervisning sker i Lund. Den verksamhetsförlagda utbildningen (praktik) förläggs företrädesvis till Helsingborg med omnejd. Både helg-, kvälls- och nattjänstgöring förekommer."
Jag tycker det framgår att det är två olika.
Som du ser står det även hur många platser som finns på respektive utbildning i informationen på antagning.se
Vem är du ens? Jag bad inte din kritik utan om folk som råkat ut för samma sak. När man lägger till valen och ska ansöka står det INTE hur många platser som finns, ja det står i efterhand när man är antagen/reserv och antagningen har stängt. Lägg inte upp fakta som du inte har någon koll på. Tack och hej.
Du har ingen aning om vad jag går igenom just nu, inte så att "det känns hårt att JAG har sökt fel program". Jag befinner mig i väldigt pressad situation och har gett upp väldigt mycket för att kunna söka till ssk i lund. Tycker det är dålig stil att svara på en tråd i ett forum där du uppenbarligen inte har något vettigt att säga och inte svarar på min fråga.
Jag förstår att det kan vara tufft. Jag försöker förmedla att du troligen kommer ha väldigt, väldigt svårt att få rätt mot antagningsenheten och att jag tror att din bästa taktik är att mentalt förbereda dig på att kanske komma in på utbildningen på campus Helsingborg eller att börja plugga till hösten i Lund.
Är det första gången du söker till högskolan så är det mycket att tänka på, och det är inte konstigt om man har missat något. Däremot är det inte särskilt rättvist mot alla andra som faktiskt gjorde rätt och valt "rätt" alternativ att du skulle kunna bråka till dig en plats. Har du någon form av bevis på att det inte syntes någon skillnad innan ansökningen stängde? Det verkar som att du bara inte hittat skillnaden.
Jag lider med dig om du har fått offra mycket, det gör jag. Men jag tycker verkligen inte att du ska få komma in om det är så att du har gjort ett misstag. Jag har sökt till högskolan många gånger, både på antagning.se och tidigare på studera.nu. Jag har sökt program och enskilda kurser på olika skolor. Detta har givit mig en hel del kunskap som jag försöker förmedla och det troligaste just nu är att du har missat att det var en siffra som skiljde i kurskoden.
Om du ändå vill överklaga finns instruktionerna här:
www.antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Hall-koll-hela-perioden/Att-overklaga/
Jag är dock väldigt, väldigt tveksam till att du har en chans.
Har du en print-screen på vyn där man klickat på alternativen och visar "Mer information"? Om du har en bild på den vyn och de båda alternativen då visar samma resultat kanske, kanske du har en chans.
När du fick mailet från antagning.se om att gå in och kolla så att din ansökan var korrekt, såg den korrekt ut då?
Jag har redan överklagat beslutet. Sökt till högskolan flera gånger förr och vet absolut hur det funkar. Så tråkigt för dig att du tycker det är orättvist, bryr mig dock inte. Har försökt bifoga skärmdumpen men hittar inte den rätta. Gå in och kolla själv, testa lägga till en utbildning som fortfarande är öppen och kolla vad det står under infon. Jag tänker inte lägga mer tid på en så sjukt meningslös diskussion, jag har kontakt med antagningsenheten och har redan överklagat.
Skriv INTE på denna tråden ifall ni INTE kan svara på min fråga eller råkat ut för samma sak. Jag upprepar: gör INGA inlägg här ifall du inte råkat ut för samma sak. Gör något vettigt med er tid istället. Tack.
Jag har redan överklagat beslutet. Sökt till högskolan flera gånger förr och vet absolut hur det funkar. Så tråkigt för dig att du tycker det är orättvist, bryr mig dock inte. Har försökt bifoga skärmdumpen men hittar inte den rätta. Gå in och kolla själv, testa lägga till en utbildning som fortfarande är öppen och kolla vad det står under infon. Jag tänker inte lägga mer tid på en så sjukt meningslös diskussion, jag har kontakt med antagningsenheten och har redan överklagat.
Skriv INTE på denna tråden ifall ni INTE kan svara på min fråga eller råkat ut för samma sak. Jag upprepar: gör INGA inlägg här ifall du inte råkat ut för samma sak. Gör något vettigt med er tid istället. Tack.
Oups, var inte meningen att posta än. Vad händer när du går in och söker en utbildning nu och vad det finns för information?
Bilden ovan och nedan visar vad som händer när jag har lagt till en utbildning som är öppen för anmälan, före och efter att jag visar mer information.
Tänker inte diskutera mer. Du får gärna ha en trevlig monolog Inte något av det du snackar om har med saken att göra. Du vet inget om mig eller min bakgrund. Tack ändå.