• lovely89

Brio go eller brio smile skillnad, för och nackdelar ?

Har kollat lite på brio smile och det är väl den jag är mest inne på..

Men så läser jag ändå att de flesta värkar ha brio go.. 

Vad är skillnaden på dom ?? 

Har bara sätt dom på bild och då är brio smile snyggare och däcken ser lite tjockare och större ut ? 

Men vad är skillnaden ?? För och nackdelar ?? Varför ska jag välja brio smile/go före den andra ?? 

Har även varit inne på Britax b-smart någon som har erfarenhet ?? 

• Svar på tråden Brio go eller brio smile skillnad, för och nackdelar ?
  • L1ndah3

Brio smile och brio go är 2 helt olika vagnar.. Brio smile har lufthjul, högre sittdel... Men är mycket mer ostabil och värt att veta är att det är väldigt många som haft problem med vagnens framhjul..

Jag valde brio go då jag tycker den är mycket skönare att köra och bättre kvalité enligt mig.. Fördelarna är att sittdelen är mycket rymligare, lättare att fälla ihop, väger mindre och man kan välja vinterhjul f r o m modell 13.. Nackdelarna är att den inte har fullt liggläge.

Britax vet jag inget om men skulle inte välja en sån vagn.

• Fantasilös

Jag gillar inte alls brio go, tycker den är ful, plastig (hjulen), dålig sufflett, inget fullt liggläge mm. Brio smile känns mycket bättre, den har stooor sufflett, fullt liggläge, lufthjul o fina färger:) dessutom känns den inte lika klumpig. Däremot väldigt hög.

• lovely89
    L1ndah3 skrev 2013-12-17 12:38:45 följande:
    Brio smile och brio go är 2 helt olika vagnar.. Brio smile har lufthjul, högre sittdel... Men är mycket mer ostabil och värt att veta är att det är väldigt många som haft problem med vagnens framhjul..

Jag valde brio go då jag tycker den är mycket skönare att köra och bättre kvalité enligt mig.. Fördelarna är att sittdelen är mycket rymligare, lättare att fälla ihop, väger mindre och man kan välja vinterhjul f r o m modell 13.. Nackdelarna är att den inte har fullt liggläge.

Britax vet jag inget om men skulle inte välja en sån vagn.
    Som Fantasilös skrev så är ju det också att brio smile går att få fullt liggläge och sen att sufletten är så stor..

Men samtidigt så är det ju det om den är ostabil känns ju inte helt bra..

Någon son vet hur mycket det skiljer på däcken på dom ?? Är smiles framhjul större en go ??? 
  • Purlan

Sök på brio smile och barnvagnsbloggen. Hon testar alla vagnar och jämför dessa två vagnar i ett test.

• L1ndah3
    lovely89 skrev 2013-12-17 14:49:26 följande:
    Som Fantasilös skrev så är ju det också att brio smile går att få fullt liggläge och sen att sufletten är så stor..

Men samtidigt så är det ju det om den är ostabil känns ju inte helt bra..

Någon son vet hur mycket det skiljer på däcken på dom ?? Är smiles framhjul större en go ??? 

Att liggläget är fullt på brio smile är bra men min grannes dotter hade växt över ryggstödet när hon var runt 1.5 år för ryggstödet är kort. Men om du söker "brio smile vs brio go" på Google så kommer du till barnvagnabloggen.
  • L1ndah3

Brio smile sufflett är en av de bästa jag sett MEN den låter nå fruktansvärt när man justerar den vilket är ett enormt minus.

• Amilie

Om du tänkt att köpa en sprillans ny barnvagn vill jag tipsa dig om att även kolla in Brio Go Next. Den har lufthjul, förbättrad suflett mm. Nackdelen är dock att den levereras först till våren.

• lovely89
    Amilie skrev 2013-12-17 21:20:56 följande:
    Om du tänkt att köpa en sprillans ny barnvagn vill jag tipsa dig om att även kolla in Brio Go Next. Den har lufthjul, förbättrad suflett mm. Nackdelen är dock att den levereras först till våren.
    Jo vi ska köpa en ny vagn..Bebisen kommer i april så vill ha klart vagnen i mars..
  • Amilie

Då är det kanske lite tajt att hinna få en go next. Jag har chansat och beställt en med löfte från butiken om att den inte kommer i tid får jag låna en vagn av affären så länge.

• IrenerI

Litet tillägg till smile, angående att de varit problem med framhjulen.
    Dom har slutat sälja smile just nu och nästa omgång som kommer ut i januari ska det vara förbättrat chassi på.

Har beställt en själv.

Svar på tråden Brio go eller brio smile skillnad, för och nackdelar ?