Hur kändes ert äggplock?
Som TS lyder! Hur kändes det och hur var det?
Tell me!!
Som TS lyder! Hur kändes det och hur var det?
Tell me!!
Hur mycket bedövning fick ni?
Så glad jag blir!! Ni har alltså tackat nej till mer? Jag känner med mig att jag vill ha allt som jag kan få, i maxdos!
Hej!har en liten konstig fråga! Varför görs detta,och r det detta som görs också om man donerar ägg?har funderat på det,men det där lät inte skönt!jag antar att detta inte handlar om donation,men jag undrar om det är samma sak?tack för svar!
Hej Moolie!
Jag har gjort tre äggplock. På det första äggplocket gjorde bedövningssprutorna väldigt ont, någon sekund per spruta och det är två sprutor. Själva äggplocket kändes inget alls. Jag tror att de bedövade innan smärtstillande medlet man fick i armen hade börjat verka.
Andra äggplocket kändes varken sprutorna eller plockandet. De var generösa med medlet i armen
På det tredje kändes allting, sprutor och plock. Men det var ändå inte så farligt som sprutorna första gången, jag låg och grimaserade lite bara. Då var de lite snåla med medlet i stället! Försökte få dem att förstå att jag ville ha mer men lite groggy var man ju och sen var det över.
Efter alla äggplocken har jag mått bra, lite öm vid äggstockarna bara när jag gjort hastiga rörelser eller satte mig ner snabbt. Samma dag fick man gå lite försiktigt också, inte göra några stötiga rörelser. Behövde inget smärtstillande och dagen efter mådde jag i princip som vanligt.
Gick bra för mig, inte särskilt ont!
Så skönt att de flesta ändå har en positiv upplevelse!
Jag är ganska kraftigt spruträdd och svimmar lätt av när nålen ska användas på mig. På andra är det inget problem! Tänker lite på om jag ska ringa kliniken och prata med dem om att jag känner ett väldigt stort obehag över äggplocket och den lååååånga kanylen. Och att jag helst inte vill vara vaken eller vara så pass bedövad att jag inte tänker på vad som händer (rohypnol låter faktiskt ganska trevligt ändå
).
Jag hade nästan varit beredd att gå ut på svarta marknaden för att få tag på sådana piller!
Moolie: Nålarna och allt vad de använde under äggplocket såg jag inte ens, man ligger ju ner och de håller på där man inte ser. Så är man ju ganska groggy också så man tänker inte så mycket på vad de sysslar med.