• Leja

Nordic IVF Center Malmö

Hej på er alla!

Vi ska börja med vår första IVF med ISCI nu i augusti/september. Ska bli spännande, men är också helt skräckslagen.

Är det någon som vet något ställe nära som man kan övernatta på? Vi kanske måste göra ingrepp på mannen och då kan vi inte köra hem, så tacksam för förslag. =)

• Leja
    MissKS skrev 2014-07-26 22:40:07 följande:
    Om ni vill bo riktigt billigt så finns det ett formel 1 hotell i Malmö! Kan du köra en bit eller ska det vara väldigt nära Nordic?
    I värsta fall kan ingen av oss köra. Men vi kan ju ta taxi till och från hotellet i såfall. Ska kolla upp detta! =)
  • Leja
    Libra1 skrev 2014-07-28 20:01:18 följande:

Leja: Där finns ett hotell i Limhamn som heter Strand. En ganska lång bit från Nordic om man tänkt gå. Men taxi funkar ju. Ser inte så mysigt ut men man har nog fin utsikt över havet. :)

Tack detta ska vi kolla upp =)
  • Leja

Hej alla! Jag hoppar in här nu, då jag ringde Nordic idag och ska börja med Gonal-F på onsdag. Första rundan, nervöst och spännande. Lycka till allihopa! =)

• Leja
    Libra1 skrev 2014-08-25 20:43:46 följande:

Leja: Välkommen hit och lycka till! :)

Är det första IVFen?

Tack så mycket! =)
    Ja det är första IVF:en, så jag känner mig väldigt nervös. Men samtidigt förväntansfull. Nu får vi iaf chansen att bli gravida, vilket vi har noll chans till på naturlig väg. Jag hoppas det ska lyckas.

• Leja

Hej på er! Var på VUL på Nordic i onsdags. 12 äggblåsor och ägguttag blir på måndag. Är såååå nervös!

• Leja

MissKS, jag beklagar verkligen! =( Många varma kramar till dig.

Idag var vi på Nordic och fick insatt två ägg... de två som blev befruktade. Nu återstår en lång väntan...

• Leja

Sindyrella1983, så spännande =)

2014bebis, wiie hur känns det?

Själv sitter jag här på RD 5 och har extrem mensvärk. Haft det i några dagar och den blir bara starkare och starkare. Känner mig uppgiven, känns som mensen ska komma precis närsomhelst, och då har jag ändå inte "bim" förrän om en vecka =(

• Leja

Sindyrella1983, så spännande =)

2014bebis, wiie hur känns det?

Själv sitter jag här på RD 5 och har extrem mensvärk. Haft det i några dagar och den blir bara starkare och starkare. Känner mig uppgiven, känns som mensen ska komma precis närsomhelst, och då har jag ändå inte "bim" förrän om en vecka =(

• Leja
    Millan14 skrev 2014-09-16 17:53:22 följande:

Jag vet inte vad som händer....kom typ två klumpar blod i morse, sen har de kommit mer som röd/bruna flytningar. Ingen mensvärk direkt, brukar ha ganska mkt efter misslyckad ivf. Blöder inte som vanlig mens. Pratat me kliniken, ska fortsätta me lutinus å ta ett test på fredag. De va inte jätte hoppfulla, men tyckte jag skulle fortsätta. Om de nu e mens så kan den lika bra dra igång ordentligt så man slipper oroa, analysera å hoppas för mkt.....

Håller tummarna det går bra för dig!
  • Leja

Millan14 och MissKS, är verkligen ledsen för er skull. =( Önskar så att det kunde gå vägen för alla när man tvingas gå igenom allt vi fått göra.

Jag måste berätta att jag är på RD 10 idag (eller 9 hur man nu räknar) och jag fick svagt positivt test i morse!! Vågar inte tro det riktigt. Helt ofattbart!

• Leja

MissKS, blir så ledsen när jag läser vad du fått gå igenom. Jag känner så med dig... vet att det finns inget att säga som gör det bättre, men förhoppningsvis är det över nu som du sa... många kramar

2014bebis, men så spännande! Håller alla tummar att det embryot blir till vad ni önskar.. kram

Jag testade idag igen, fick starkare utslag vilket känns skönt på nåt vis. Dock har jag en del mensvärk som jag inte tycker om, men kanske är det normalt. Livrädd för blödning.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö