• 83bergkvist

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Åh får jag vara med? Jag har idag satt tillbaka en 5 dagars blastycyst på Nordic ivf i Malmö. Är så spänd, detta är mitt första ivf-försök.
    Jag fick ut 16 ägg som till slut blev 2 blastocyster. Så vi fryser 1 och ett ruvar jag som sagt på från idag.
    Jag har testdag den 13:e okt, kommer ju att dö av all väntan :)

• 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-09-29 18:59:11 följande:
    Välkommen hit! :)
    Tack! Vad kul att få prata med andra i samma sits. Jag och min man pratar ju ihjäl varandra om detta känns det som.
  • 83bergkvist
    mom2015 skrev 2014-09-29 19:21:02 följande:

Jag går på en annan klinik i malmö, och vårt sista paketköp är slut efter denna behandlingen. Vi har sneglat lite på nordic ivf i malmö.

Hur upplever ni dem? Känner ni att de anpassar behandlingar efter era förutsättningar och er historia? Eller upplever ni löpande band?

Nu är jag ju helt ny på det här men jag har varit väldigt positivt överraskad över Nordic ivf. Jag känner att de tar alla våra frågor på stort allvar, de svarar alltid direkt när man ringer, aldrig någon väntetid. Jag gillar även att de har varit väldigt positiva hela tiden och lugnar mig som varit orolig.
    Sköterskorna är fantastiska, de lyssnar, pratar, klappar och lugnar. Framförallt under äggplocket som jag upplevde lite obehagligt.
    Jag har inte upplevt löpande band. Otroligt lugnt och behagligt ställe, man träffar max en eller två andra i väntrummet. När jag ringde och hade en fråga kring min sprutstart räckte det med att jag sa mitt namn så visste sköterskan direkt mitt fall och vem jag var, när jag skulle börja ta sprutorna, min dos och så vidare.
    Jag är mycket nöjd hittills.

• 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-02 13:34:34 följande:

Hej Tjejer!
    Nu måste jag ha råd!
    Måste man ha massa symptom för att det ska gå hela vägen under ruvdagarna?
    Är det kört om man inte känner något alls?
    Jag är på RD 5 och känner mer eller minde ingeting. Blastocyst bör tilläggas. Jag är så rädd och nojig. Någon som har någon positiv historia med uteblivna symtom?

Hej! Jag är på RD3 med blastycyst och känner ingenting. Mina bröst är jäteömma och stora men det har de varit sen jag började med vaginaltabletterna så det vågar jag inte se som ett tecken. Vill också ha en positiv historia utan symptom.
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-10-02 19:46:19 följande:
    Jag fick 6-7 ägg på långt protokoll och ca 3-4 ägg på kort men jag har högre % befruktade på det korta. Har gjort 7 färska ivfer nu och aldrig blivit gravid.
    mom2015 skrev 2014-10-02 18:36:37 följande:

2014bebis ruvardag 11 men ett 2-dgr odlat eller 5-dgr odlat?
    Vad jag har lärt mig är att hormonerna stegras var 3.e dag, så om det var 2-dgrs odlat så kan det vara för tidigt för att få ditt +. På 5-dgr odlat har jag läst om de som får plus så tidigt, men det kan säkert också variera från person till person.

Hang in there

Jag är på rd11 med ett 3-dagars och rd9 med 5-dagars. Jag fick tillbaka vid två tillfällen. Ingen mens än men en väldans massa mensvärk så det känns som om den är på väg. Bara att hålla ut och hoppas in i det sista.

Lycka till! Håller tummarna och hoppas på att det är växtvärk :)
  • 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-07 15:23:14 följande:
    Hur går det för dig? Vi är ju nästan samma i tiden.
    Har du vågat tjuvtesta? Flört
    Ja, jag testade igår och fick plus!! Har du testat?
  • 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-08 08:51:42 följande:
    Ohh stort grattis! Har du mycket symptom än?
    Jag försöker hålla mig till testdag!
    Inte så värst mycket. Ömma bröst, men det har jag haft sen jag började med Lutinus och sedan igår har jag börjat få molvärk. Det är jättekul med ett plus men jag vågar inte riktigt ta ut något än. Vi ska åka bort över helgen, rå om varandra, testa varje dag och sedan när vår officiella testdag kommer på måndag förhoppningsvis kunna ringa in till Nordic Ivf och berätta att vi är gravida :)
    Jag vet inte varför, men jag är mer orolig nu när vi gjort ivf än vad jag tror att jag varit om vi lyckats själva. Konstigt det där.
    Vilken dag har du testdag?
  • 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-08 11:05:48 följande:
    Det är verkligen inte alls konstigt! Jag njöt inte en sekund av vår dotters graviditet. Jag var livrädd i nio månader. När vattnet gått dansade jag in på förlossningen för att nu fick jag äntligen träffa henne. Nu var oron över. Vi IVF:are har så extremt mycket mer att förlora än dom som blir gravida vid varje cykel. Jag förstår verkligen vad du menar!
    Åk bort och ta hand om varann!!
    Jag har testdag på lördag. Jag hoppas så mycket att tummarna börjar bli blå

Jag hoppas för oss båda att det kommer gå galant!

Kram
    Vad fantastiskt med en dotter Hjärta
    Ja, men visst har vi mer att oroa oss för. Jag orkar inte börja om igen. Och visst hade det varit fantastiskt med ett sommarbarn :) Om det nu skulle gå vägen hoppas jag att jag kan njuta lite ändå. Jag brukar inte oroa mig så mycket för saker men det här alltså!
    Jag ska hålla alla tummar för dig på lördag!

Kram
  • 83bergkvist
    mom2015 skrev 2014-10-08 12:01:22 följande:

Då var beslutet taget. Vi lämnar vår klinik - vi har förlorat förtroendet totalt och det har pågått sedan 1,5 år tillbaka då vi redan då vacklade mellan att lämna eller ge dem en chans. Då gav vi dem en chans och fick lite "good will!". Men nu är det nog. . Vi har redan bokat möte med Nordic IVF i Malmö och det känns FANTASTISKT.

Längtar till om 2 veckor då vi ska på första samtal på nya kliniken!

Läser man i denna tråden verkar de ha väldigt bra statistik Många som PLUSSar

Grattis till beslutet om Nordic ivf, vi är jättenöjda och har precis plussat Skrattande
  • 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-08 14:32:17 följande:

En fråga till er alla: Var bor ni? (om man vill svara)
    Själv bor vi i Malmö, men det skulle vara kul och veta var ifrån man åkte för att besöka Nordic. <3

Bor också i Malmö. Cirka 5 minuter från kliniken. Tänk om vi råkat stöta på varandra redan i väntrummet :)
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö