• mom2015

Nordic IVF Center Malmö

Jag går på en annan klinik i malmö, och vårt sista paketköp är slut efter denna behandlingen. Vi har sneglat lite på nordic ivf i malmö.

Hur upplever ni dem? Känner ni att de anpassar behandlingar efter era förutsättningar och er historia? Eller upplever ni löpande band?

• mom2015

Så nordic ivf har återföring på helgen? Det har inte vår klinik, vilket ibland inneburit att det inte gått att frysa eller odla till blastocys (5 dgr). Verkligen positivt.

Ja nordic ivf blir kanske vår nästa klinik om vi väljer att fortsätta våra försök mot syskon.

• mom2015

2014bebis - märkte du någon skillnad mellan långa coh korta protokollet i antal ägg mm?

Jag tillhör dem som bara fått köra långa men nu har jag läst om att korta kan vara bättre om man kommit upp i de 40... som jag.

• mom2015

2014bebis ruvardag 11 men ett 2-dgr odlat eller 5-dgr odlat?
    Vad jag har lärt mig är att hormonerna stegras var 3.e dag, så om det var 2-dgrs odlat så kan det vara för tidigt för att få ditt +. På 5-dgr odlat har jag läst om de som får plus så tidigt, men det kan säkert också variera från person till person.

Hang in there

• mom2015

2014 bebis va häftigt att de satt tillbaka vid 2 tillfällen. Det är något som jag funderat på, att man kan få det bästa vid 2 dgr och sen odla vidare till blasto och välja antingen att frysa eller återföra det också. Ska bli spännande att följa hur det går för dig!

• mom2015

Då var beslutet taget. Vi lämnar vår klinik - vi har förlorat förtroendet totalt och det har pågått sedan 1,5 år tillbaka då vi redan då vacklade mellan att lämna eller ge dem en chans. Då gav vi dem en chans och fick lite "good will!". Men nu är det nog. . Vi har redan bokat möte med Nordic IVF i Malmö och det känns FANTASTISKT.

Längtar till om 2 veckor då vi ska på första samtal på nya kliniken!

Läser man i denna tråden verkar de ha väldigt bra statistik Många som PLUSSar

• mom2015

Hej på er. Nu är det snart dag, en vecka kvar till första mötet på Nordic IVF. Vi lämnade som ni kanske läst vår gamla klinik efter senaste incidenten där de försökte "lura" på oss en återföring med en 2 cellig 2-dagars som var bedömd till 5% grav chans. Känns som vårt bästa beslut på länge!

En fråga, är det några av er som har endometrios?
    Hur har era behandligar sett ut (långa/korta) 
    Har ni fått några mediciner utöver hormonerna? (kortison, blodtunnande, antibiotika)
    Vilka sprutor har ni tagit, gonal-f eller menopur eller ngt annat?

Jättenyfiken! Må väl. Längtar tills jag är ruvare igen

• mom2015

2014Bebis de gånger jag har gjort frysåterföring har jag fått hormoner som stöd i en naturlig cykel. Den enda gång jag varit gravid fick jag progesteron (vagiatorierna) samt östrogentabletter. Du kanske behöver något annat än mig (vi är ju alla olika), men ta upp med läkaren inför nästa försök vilka möjligheter ni har för att "maxa" chanserna att er fina blasto fäster.

• mom2015

2014Bebis jag skulle avråda dig för att testa Fructus Femina innan du pratat med din läkare. Om de är OK med det, testa.

Jag läste också om bra resultat precis som du. Köpte dem och den behandling jag gjorde nu sist tog jag dem 2 veckor inför återförande av embryo så som det stod i deras instruktioner.

Det är första och enda gången jag fått avbryta en IVF behandling (vi har gjort många och har ett barn, så detta är syskonförsök). Jag kan inte säg om det var pga dropparna, men något var det som gick fel.

Jag ska ta med flaskan och mina mediciner nu på inskrivningen nästa vecka så att kliniken vet exakt vad jag tagit de övriga behandlingarna. Jag har andra hormoner som jag tar pga hyposfysen är hyperaktiv, det är också "nytt" sedan 1 år. Och senaste året har resultaten från IVF blivit sämre och sämre.

• mom2015

Moolie jag stannade upp när jag läste om "akuttid kl 16". Det har inte hänt ngt med din graviditet hoppas jag?

Vi är snart igång igen. Känns så bra. Hoppas att Nordic tar hand om oss så vi kan slappna av, luta oss mot dem och lägga vårt öde i deras händer Tisdag ska vi träffa dem.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö