• Barfota4

Nordic IVF Center Malmö

Millan14- jag skulle gärna också vara med på träffar. Vi har en son född 2011, och ska göra vårt andra syskon-IVF-försök på Nordic i höst. Kanske finns det fler som är sekundärt barnlösa och som vill träffas?

• Barfota4

Jag har följt tråden sedan den startade men inte varit så aktiv. Grattis till er som blivit gravida! Och jag lider med er som inte har lyckats än.

Någon får gärna lägga till mig i listan, jag har gjort ett färskförsök och väntar på ny behandling.

Jag har en fråga också. Pia såg att jag hade lite kalk i livmodern, som vita fält på ultraljudsskärmen. Hon sa inget om det, men när jag försöker hitta något om detta, så står det att det kan leda till infertilitet. Är det någon här som har hört talas om detta och vet om det är något att bry sig om?

• Barfota4

Jag vill börja med att gratulera alla som blivit gravida!!! Vi har laddat sedan vårt förra försök i april för att köra nästa försök nu i januari. Men så blev vi dunderförkylda i mellandagarna och snuvan hänger fortfarande kvar. Tror ni att spermier och ägg kan vara påverkade? Jag har för mig att jag har läst att feber kan förstöra spermierna, men ingen av oss har hög feber. Jag ska börja med sprutorna på lördag.

• Barfota4

Vi började med sprutor 3/6 i vårt andra försök. Någon får gärna lägga till mig i listan

Jag får högre menopurdos den här gången för att få fler ägg.

Är det någon mer än Gina43 som har hört att det blir sämre kvalitet på spermierna om det är lågt antal?

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö