• mom2015

Nordic IVF Center Malmö

Moolie vilken bra karl du har! Rätt inställning. Man ska göra saker som är kul. Illamåendet kan jag trösta dig med att det försvinner... För min del kom det exakt v.7 som det står i böckerna, sen avtog det lite kring v.9 och blev "kvällsillamånde": Det var ganska praktiskt för då kunde jag sköta jobbet. Jag pendlar till jobbet och 2 gånger på 9 månader fick jag stanna och hänga runt en telefonstolpe eller ett träd på vägen till jobbet En gång i häll-regn, så när jag kräkt färdigt va det bara att vända hemåt igen för jag var dygnsur. I dag kan man skratta åt det Jag löste mitt illamående med Haribo salta pengar!

Ang. dina vänner. Hur menar du? Har du vänner som inte kunnat hantera er sorg kring mf vid förra ivf? Eller har de ogillat själva IVF grejen?

• mom2015

Måste bara få fråga. Är det någon av er som kört långa och korta protokollet som kan dela med er av era erfarenheter om skillnader ni upplevde med de olika protokollen? Fler ägg, färre ägg, sämre/bättre kvalitet etc etc?

Första gången jag får prova korta... så jag är lite bambi på hal is här.

• mom2015

Om korta protokollet ger färre ägg blir jag jätteledsen. Jag har tydligen en äggstock som är precis full av endometrios och chokladcystor, så vi kan bara lita på att en av dem ska ge ägg denna gång. Endometriosen har vuxit jättemycket trots att jag var i klimakteriet juni juli aug.

Om allt går som det ska startar jag med sprutor om 2-3 veckor. Ser också fram emot att slippa Synarelan för min slemhinna i näsan har helt förstörts av det nässprejet.

• mom2015

Uppdaterad lista

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Barfota4
    2014bebis FET
    Mom2015

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:
    Mom2015 - korta protokollet

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    Ca 31 okt - Libra1
    Ca mitten November 2014

{#emotions_dlg.flower} VUL:

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 46 - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:

Plus Testdag:

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie
    6 nov - Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon

• mom2015

Å vad tiden går sakta när man väntar på att få starta en behandling! Inte ofta man längtar efter den där mensen...

På CD2 kör vi igång... korta protokollet för första gången.

Kör en app för planering av graviditet och den sager ÄL om 2 dgr och därefter brukar det vara 12-14 dgr till mens.

Försöker fördriva tiden med att röra mig mer och gå ner ett par hormonkilon från alla behandlingarna, men det går trögt. Tror jag ha fel taktik. Försöker köra 1200 kcal per dag och roar på mig mer än normalt. Det är nog risk för att det är för få kcal och att det inte blir något resulta alls. Jag har en träningscykel I källaren å jag försöker smita undan en stund varje kväll så det blir allt från 15 min till 30 min. Alltid något

• mom2015

Skulle fått min mens idag, 14 dgr efter ÄL, men självklart dröjer den när man vill starta med sprutorna Så typiskt... Kanske I morgon.

• mom2015

Hej tjejer. En uppdaterad lista för nu är även jag igång igen. Första försöket på denna klinik Jag har äntligen fått min mens och börjar med Elonva I morgon!! Att den där rackaren kan vara så efterlängtad (mensen). I morgon ska jag ringa och anmäla mig och få en tid för VUL.

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling: 
    Barfota4
    2014bebis FET
    Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    1 november- Libra1
    19 November - Mom2015 (kort protokoll)

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    7 november - Libra1
    10 november - Libra1
    10 november - 2014bebis

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    13 november - Libra1

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    15 november - Libra1
    30 Augusti - Moolie

Plus Testdag:
    2 december - Libra1

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    7 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2, ett färsk och en FET
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 5 färskförsök för syskon, påbörjar nu 6.e forsok på ny klinik  

• mom2015

Sindyrella vilken pärs. Styrka till dig! Imponerad av att du ser fram emot nästa IVF. Tänk vad vi klarar mycket, vi IVF-tjejer och våra familjer!  

• mom2015

Va spännande att så många är aktiva just nu med FET och ruvning!!
    Jag sjäv tog min 1.a spruta precis. Det var en depå-spruta som ska vara verksam ca 7 dgr sen får man fortsätta med Gonal-F som vanligt om äggblåsorna behöver mer tid på sig. 

• mom2015

2014 Bebis - håller tummarna för er sista Blastocyst. För oss var det precis som för er så jag känner verkligen för dig. Vi hade 2 ägg I frysen och vi hade precis bestämt oss att inte göra fler försök efter detta och istälet påbörja adoptionsprocessen. Men plötsligt hände det.

Håller tummarna för dig och alla andra här inne som längtar efter sitt första barn eller efterlängtat syskon.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö