• 83bergkvist

Nordic IVF Center Malmö

Hej tjejer
    Testade idag igen på rd 11 och fick minus. Det kan bara betyda en sak va?

• 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-10 09:06:39 följande:
    Ohh vad tråkigt! Jag vet precis hur du känner. Vårt FET i januari slutade så. Det är verkligen smärtsamt och nästan ännu svårare att känna hopp efter det. Var testet helt blankt? Finns det någon möjlighet att testet var dåligt? Hoppas fortfarande för er.
    Köpte ni ett trepack på Nordic? Visst fick ni något till frysen?

IVF är så orättvist!! Men om man bara fortsätter så går det i de aldra flesta fall bra tillslut. Fortsätt kämpa!

STOR STYRKEKRAM
    Tack för stödet. Det var definitivt ett missfall, minus sedan rd 11 och igår på td minus och massor av blod :(
    Det är verkligen förskräckligt det här med ivf eftersom detta är sista chansen på något sätt. Min man har 4 barn sedan tidigare och jag älskar dem alla men det är så plågsamt att leva i hela den karusellen när man själv inte kan. På grund av detta kommer vi inte heller att adoptera. Vi har en fin blastocyst i frysen så jag hoppas verkligen att den klarar upptining och sedan fastnar.
  • 83bergkvist
    Libra1 skrev 2014-10-14 09:19:09 följande:

83bergkvist: Jag är också bonusmamma så vet hur det känns. Att ha 4 bonusbarn måste kännas extra hårt. Hoppas blastisen klarar sig fint.

Tack för stödet Libra1. Jag vet inte om det är extra hårt med fler men det är definitivt mindre andrum och plats att ta hand om sig själv. När jag läser om par som väljer att ta en paus och ta det lugnt så känner jag panik eftersom jag aldrig  riktigt kan få en paus.
    Men i helgen åkte vi bort och försökte rå om varandra och prata. Problemet är väl att jag tenderar att bli avundsjuk och arg på honom som redan har det jag så gärna vill ha. Medan han stackaren själv är jätteledsen och tom efter misslyckandet. Han visar inte så mycket men jag vet att han inte sover på nätterna, det är då han sörjer. Han känner nog att han förlorar både ett barn och mig när det misslyckas om och om igen.
    Vissa dagar vet jag knappt hur jag ska ta mig ur sängen medan min man står där stark bredvid och säger att han ska kämpa för mig in i det sista. Tack och lov för våra fina män :)
    Nu hoppas vi på blastisen och en fin julklapp! :)
  • 83bergkvist
    Libra1 skrev 2014-10-14 09:21:08 följande:

Jag börjar med sprutorna om ca 2 veckor. Börjar känna mig väldigt nervös. Vet inte hur jag ska klara av jobbet denna gång. Är både peppad och rädd. :-/

Hoppet är ju det sista som överger en och samtidigt det som gör att man blir så jäkla besviken varje gång. Men jag brukar tänka "Ur motgångar föds mirakel" kanske som en tankeställare, kanske som ett test. Lycka till!
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-10-14 10:44:39 följande:

Hej alla och tack för ert stöd.
    Har haft en välbehövlig paus här ifrån ett tag.

Sindyrella1983 , stort grattis!
    83bergqvist, verkligen ledsen. Förstår precis hur det känns.
    Vi har ett sista hopp till vår blasto som ligger i frysen hos Nordic.
    Vi har även bokat tid för informationsmöte ang adoption men vi tittar även på möjligheterna att få äggdonation. På RMC fick vi kalla handen då vi redan gjort våra 3 försök så där är vi inte välkomna. Tittar runt och ser vart vi kan få hjälp. Har sett att många åker till Riga. Men först hoppas jag innerligt på vår blasto.

Libra1, vad skönt att operationen är över så ni start får börja igen!
    Ni som fått insatt en upptinad blasto, har ni gjort det i ostimulerad eller stimulerad cykel?
    Jag ska visst försöka i ostimulerad men känner mig osäker på varför dom valde det. Det är ju vår sista chans så då blir man väl extra orolig över allt.

Har också mitt hopp till en stackars liten fryst blasto, när ska du sätta in? Kommer att sätta in i nästa cykel men vet fortfarande inte om jag ska göra ostimulerad eller stimulerad. Har inte orkat prata med dem, min man ringde dem idag och fick berätta att det inte lyckats och han förstod inte riktigt allt de sa så jag får nog ringa dem under veckan för att se hur vi ska gå tillväga.
    Vi får hoppas att det är två guldblastistar som ligger i frysen och väntar på oss.Glad
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-10-14 12:26:16 följande:
    Jag ska sätta in i nästa cykel så mitten november gissar jag. Jag har aldrig satt in fryst förut så jag hoppas att det ska gå bättre än dom färska.
    Usch ja, att ringa dom samtalen är jätte jobbiga. Hoppas du känner dig starkare snart så du orkar. Jag önskar så att det är två guldblastisar där ligger och väntar på oss!Glad
    Då kommer vi nog sätta in samtidigt ungefär. Ja, jag reser mig nog snart igen. När mensen väl är över brukar jag må bättre. Nu ser vi fram emot nästa försök.
  • 83bergkvist
    Moolie skrev 2014-10-14 10:59:10 följande:
    Jag har med bonusar, två stycken... Så vi kommer inte heller adoptera... Men jag tror det kommer gå bra för er...! <3 Kram!!
    Men visst verkar det som om det gått vägen för dig? Åh hoppas verkligen det.
    Nu sätter vi all fokus på att lyckas få ett biologiskt barn och syskon till våra bonusbarn Skrattande
  • 83bergkvist
    Tyckaom skrev 2014-10-14 14:03:32 följande:
    Så himla tråkigt!! Jag hoppas så för er lilla pingvin i frysen. Nu vet du i alla fall att du "kan" bli gravid. Så nu kommer du säkert bli det igen. Ge inte upp!
    Jag håller min tummar för dig! Och Nordic har tydligen skitbra resultat på FET. Det här kommer gå bra ska du se..

KRAM
    Tack Tyckaom! Jag har också hört att de har bra resultat, de sa själva idag att de aldrig misslyckats med att tina upp så det känns ju bra då jag varit lite orolig för det.
    Kommer aldrig att ge upp! {#emotions_dlg.djavulsk}
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-11-15 10:00:12 följande:
    Wow vad bra!!

Ingen som gjort fet som vet hur man räknar för insättning?
    Jag gör också FET ostimulerat denna månaden och väntar på omslag. 6 dagar efter positivt ägglossningstest med blastocyst. Har du fått omslag än?
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-11-19 11:03:25 följande:
    Spännande! Första gången med fet för mig.

Fick omslag i söndags så återföring blir på lördag. Super nervös.
    Är också supernervös. Om det inte går nu så ska man in i sprutcirkusen igen. Usch, har verkligen ingen ork kvar. Vill så gärna ta nästa steg i livet.

Får antagligen omslag i morgon så då blir insättning på onsdag alt torsdag nästa vecka.

Lycka till, kul att följas åt!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö