• Libra1

Nordic IVF Center Malmö

Hej!
    Vi har idag varit på Nordic IVF Center i Malmö där vi ska fortsätta med våra behandlingar. Vi har gjort 3 färskförsök på RMC innan och måste nu fortsätta privat tyvärr.

Det skulle vara kul att följas åt med andra som går på samma klinik.

Vår plan blir att köra igång med Gonal-F i vecka 11 med det korta protokollet. Det har vi aldrig testat förut så det ska bli spännande. Vi har alltid gjort det långa.

Vår histora:
    IVF1 - Intrauterin fosterdöd vecka 21+3
    IVF2 - Tidigt missfall
    IVF3 - MA i vecka 9+6
    IVF4/FET1 - embryot klarade inte upptiningen

Jag bloggar på www.minbebis.com/blogg/libra/

{#emotions_dlg.flower}Libra

• Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö
  • Gina43
    Solrosens skrev 2014-02-11 22:12:27 följande:
    Tänkte höra med er i tråden, när ägget återinförs har läkarna ultraljud på magen då också för att se vart de kan sätta in ägget? Tacksam för svar!
    Ja de har det. Jag fick hålla manicken själv medan läkaren placerade embryo och vätska i min livmoder genom ett tunt rör vilket man kunde se på skärmen. Embryot kan man inte se, däremot kan man se vätskan som kommer ut genom röret. Det är förstås lite blurrigt och svårt att se, men det går om läkaren visar! Jag blev väldigt rörd över det hela ... 
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-02-12 18:39:47 följande:
    Ja de har det. Jag fick hålla manicken själv medan läkaren placerade embryo och vätska i min livmoder genom ett tunt rör vilket man kunde se på skärmen. Embryot kan man inte se, däremot kan man se vätskan som kommer ut genom röret. Det är förstås lite blurrigt och svårt att se, men det går om läkaren visar! Jag blev väldigt rörd över det hela ... 
    Min läkare beskrev det som en "luftbubbla". Kanske något han sa i förbifarten. För jag tror inte de skickar in luft! :P 
  • Gina43
    Moolie skrev 2014-02-12 18:46:09 följande:
    Min läkare beskrev det som en "luftbubbla". Kanske något han sa i förbifarten. För jag tror inte de skickar in luft! :P 
    Ingen aning Glad För mig var det ett litet moln på skärmen.. och så en liten tår i ögonvrån..
  • Moolie
    Gina43 skrev 2014-02-12 18:59:47 följande:
    Ingen aning Glad För mig var det ett litet moln på skärmen.. och så en liten tår i ögonvrån..
    Ungefär så för oss med! :) En rund ljusgrå cirkel mitt i allt det svarta! :) 
  • Solrosens
    Moolie skrev 2014-02-12 18:11:42 följande:
    Vi fick se när de satte in ägget och jag såg tydligt att de lixom "svängde höger". Kan vara så att det ligger på framsidan med! :)

Jaha okej, tack för svar! Lycka till!
  • Solrosens

Tackar dig med för dit svar! Lycka till!
  • 2014bebis

Gina hur går det för dig, är ni igång med behandling nu? Förlåt om jag missat det i tidigare inlägg.
  • Gina43
    2014bebis skrev 2014-02-13 21:39:07 följande:
    Gina hur går det för dig, är ni igång med behandling nu? Förlåt om jag missat det i tidigare inlägg.
    Vi gjorde ett försök i november (då Libra också var igång, men på RMC). Vi trodde förstås inte att det skulle gå så bra som det gick, men jag är nu gravid i vecka 15. Graviditeten har dock inte varit okomplicerad och jag önskar ingen det jag hittills gått igenom, men en operation och ett moderkaksprov senare ser det nu positivt ut och vi hoppas att det blir ett friskt litet barn i augusti.
  • Gina43
    Gina43 skrev 2014-02-14 06:18:56 följande:
    Vi gjorde ett försök i november (då Libra också var igång, men på RMC). Vi trodde förstås inte att det skulle gå så bra som det gick, men jag är nu gravid i vecka 15. Graviditeten har dock inte varit okomplicerad och jag önskar ingen det jag hittills gått igenom, men en operation och ett moderkaksprov senare ser det nu positivt ut och vi hoppas att det blir ett friskt litet barn i augusti.
    Förtydligar mitt eget inlägg - det är förstås inte den lille i magen som blivit opererad, det är jag. Så som jag skrev det ovan hade man kunnat tro att det var fostret ... Flört 

Nu hoppas vi på en raksträcka.
  • 2014bebis

Gina, super mycket grattis att ni lyckats bli gravida. Men oj vilken resa ni gjort . Jag håller tummar och tår för att allt går vägen och ni får en smärtfri fortsättning på graviditeten.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö