• mom2015

Nordic IVF Center Malmö

Hej tjejer.
    Måste fråga om någon av er har mått illa och kräkt under behandling? Jag har tagit Elonva (depå) och sedan 2 dgr Oraglutan.
    Har kräkts I natt och nu på morgonen.
    Kan ju vara magsjuka (det går på dagis sa mannen när han lämnat dottern).
    ??

• mom2015

Elonva är en vidareutveckling av Gonal-F, som fungerar en depåspruta som räcker I ca 7-8 dgr. Jag tog den CD2 och nästa gang jag tar en spruta är CD8 efter VUL. Då börjar jag med Gonal-F.

Fick veta av min man att det är vinterkräksjuka på dagis, så tror jag har svaret där. Har fått boka om min VUL tid för jag är ganska svag och omtumlad idag så jag tror inte jag klarar att köra 2 h I morgon enkel resa.  

• mom2015

Tack Tack! Mår mycket batter idag. Tack o lov hade jag av en slump Prrimperan hemma som kunde stilla det jobbbiga "mol-illamåendet" så jag sov riktigt gott I natt. I kväll får vi se om illamåendet kommer tillbaka, I så fall är det Oraglutanen jag reagerar mot.

Lyckades även boka om VUL till torsdag så jag kan vila idag..  

• mom2015

Millan svårt att råda alla är vi olika. Om du testar innan testdag så får du vara förberedd på att testet kanske är negativt pga du testar för tidigt, eller helt enkelt negativt. Testar du postivit så kommer du inte att ångra du tjuvtestade för tidigt.

Jag har testat efter ÅF för att se att ovitrellen gått ur, sen har jag testat runt dag 12 efter ägglossning.

• mom2015

Oh va spännande Millan. Lycka till I morgon bitti med ditt test. Hoppas där visar sig ett starkt plus!

I går kväll kräktes jag igen. Har mått illa ända sedan jag började med Oraglutan. Undrar om det kan vara den?
    Har kontaktat Nordic nu för att få hjälp och se om det är något vi kan förändra med medicinerna. OM inte kommer jag ligga här på soffan med min kräkspann fram tills söndag när jag tar Ovitrellen

• mom2015

Nej jag har inte IBS men däremot Endometrios och en pågående jättestor chokladcysta full med blod som nästan tagit halva äggstocken. Kan vara det som spökar nu när äggstockarna stimulears.

Mår inte illa nu, får se om det kommer tillbaka när jag tagit Orgalutran I kväll. Funderar på att ta gonal-f redan nu så att jag får se vilken som verkligen gör mig illamående...

• mom2015

83Bergkvist jag fick feber och influensasymptom runt ruvrdag 7 efter varje återföring. Det var som om min kropp inte ville.

Har du haft så tidgiare? Om inte så är det nog med all säkerhet gubbens förkylningsbaciller. Ta hand om dig.

• mom2015

Det har gått bra så här långt tack. De såg 8 äggblåsor, så har jag tur innehåller de 8 st finfina ägg. Äggplock I morgon tisdag så det är nära nu.

• mom2015

Det är jag som är mom2015 och mom2012 (det blev fel med mitt konto på mobile.... så jag har ett från dator och ett från mobil). Tekniken ville inte med mig

• mom2015

Tack för era svar! Jag kände mig lite orolig efter återföringen just pga embryologen inte var där.

Kan vi inte uppdatera listan? Så manga som fått PLUS denna gang! Har svårt att hålla koll

• mom2015
    {#emotions_dlg.flower}Väntar på ny behandling:
    Barfota4

{#emotions_dlg.flower} Spraystart:

{#emotions_dlg.flower} Sprutstart:
    Ca 31 okt - Libra1

{#emotions_dlg.flower} VUL:
    V.48 - Mom2015/Mom2012

{#emotions_dlg.flower} Äggplock:
    Vecka 46 - Libra1
    Vecka 49 - Mom2015/Mom2012

{#emotions_dlg.flower} ET/FET:
    Vecka 49 - Mom2015/Mom2012 (2 st dag3, 6 resp 8 celler)

Plus Testdag:
    21/12 - Mom2015/Mom2012

Gravid Gravida och BF:
    2 Mars 2015 - ITM
    8 Mars 2015 - walkwithme
    16 Maj 2015 - Moolie

NalleGravid VUL:
    3 okt - Moolie
    6 nov - Sindyrella1983

{#emotions_dlg.flower} Antal försök:
    Libra1 - 5 färsk + 1 misslyckat FET (1 IUFD, 1 MA)
    Moolie - 2
    Sindyrella1983 -4 färskförsök 
    2014bebis- 7 färska försk
    Barfota4 - 1
    Mom2015 - 6:e färskförsök för syskon
  • mom2015

Ruvardag 4, med 3 dagars embryo, hög tid för implantation, idag I morgon eller senast torsdag. Har som vanligt svårt att tänka på något annat .....

Någon mer här I denna tråd som är i samma situation och ruvar nu? Jag har testdag 21/12 men mensen förväntas ca 16/12.

• mom2015

3-dagars embryo
    One    The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula
    Two    The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst
    Three    The blastocyst begins to hatch out of its shell
    Four    The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
    Five    The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
    Six    Implantation continues
    Seven    Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
    Eight    Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
    Nine    Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Ten    Fetal development continues and hCG continues to be secreted 
    Eleven    Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

5-dagars
    One    The blastocyst begins to hatch out of its shell
    Two    The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus
    Three    The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation
    Four    Implantation continues
    Five    Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop
    Six    Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream
    Seven    Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Eight    Fetal development continues and hCG continues to be secreted
    Nine    Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy
  • mom2015

83Bergkvist, gu va roligt! Speciellt om det går vägen även för svägerskan, då får ni kusiner som kan följas åt!

Om du verkligen verkligen vill ha ett VUL tidigare så går det kanske att ornda via primärvården? Tror inte man ser hjärtslag innan vecka 7 (?).

Något som vi aldrig gjorde var 3D ultraljud. Det är en av mina vänner som gjort det, de fick en film med sig hem. Superhäftigt eftersom man ser alla detaljer så mycket bättre.

• mom2015

Tog ett test idag på CD 15 efter Ägglossningsdagen/Äggplock, dock inte morgonurin, det var tvärnegativt. Ruvardag 12 med 3-dgrs. 

Testet ska vara så känsligt som 25 enheter, och dagen för beräknad mens ska man tydligen ha 100 enheter I urinet. 

Men blödningarna har slutat. Himla konstigt?! Någon mer som varit med om detta? Jag hade rosa/vita flytningar i 2 dgr, nu ingenting.

Kanske är det kroppen som spelar en spratt nu, man spanner sig och tanker för mycket och kanske kan påverka allt?

• mom2015

LIbra1. Kanske kan man se de sk. "härdarna" på MR men jag tror inte man kan se de sk. "adherserna" (sammanväxtningarna, de är liksom glasartade i färg). Erbjuder din läkare dig en köplats för titthål så kanske du ska tacka ja, så du får hjälp med vad det är som är galet. Jag har gjort titthål och det gör absolut inte ont, stora snittet la min läkare i naveln och så har jag pyttesmå två streck (max 1 cm) på magen. Du får gärna skriva privat mess om du vill prata mer om Endo och titthål mm. .

Hoppet är det sista som överger Äggplock tisdag!

• mom2015

Någon här inne som är i ungefär samma fas som mig? Vore skönt att få följas åt med någon.... det är så ensamt med alla tankar kring ruvningen mm. Jag tycker ruvningen är den tuffaste tiden på en behandling, man slits mellan hopp och förtvivlan när hormonerna lurar en att få graviditetskänslor.

Ikväll är det dags för ägglossningssprutan  och nästa vecka är det äggplock.

Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö