• 83bergkvist

Nordic IVF Center Malmö

2014bebis skrev 2014-11-19 16:24:34 följande:
    För oss är det sista försöket. Har gjort 7 färska försök och endast 1 till frysen på alla dessa gånger och aldrig ett plus, så nu ligger allt hopp till denna lilla blastocyst. Sen tror jag vi lutar åt att tänka på äggdonation men vi hoppas så klart att slippa det.

Hoppas det går vägen för dig denna gången. Håller tummarna!

Lycka till du med! Nu händer det ????

Libra1 hoppas du snart mår bättre och får ett plus!
    Det känns som om det är er tur nu! Skönt att de har så hög procent på upptining också, har varit lite orolig för det.
    Fick omslag i morse så på onsdag blir det insättning. Nu ska det gå!

Lycka till på lördag och massor av styrka!
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-11-26 17:32:51 följande:
    Förstår dig precis, den här tiden är så jobbig. Man vill vara positiv hela tiden men så finns känslan i bakhuvudet de andra gångerna man misslyckats. Håller tummarna hårt för att din mens håller sig borta nu.

Jag har börjat få väldigt mycket mensvärk på rd4, hoppas min mens håller sig borta, har bim på lördag.

Hur gick det idag 83bergkvist?
    Det gick bra, upptiningen hade gått som förväntat! Blasten var lite skrumpen på bilden jag fick se men det gjorde inget enligt Pia, de andas ut och in när de är såhär långt gångna.
    Men hon hade däremot svårt att få in den, hon fick byta kateter för att det kom blod i den osv. Det gjorde mer ont än sist, hon rotade runt mer innan hon hittade rätt. Men jag fick se att den låg på plats fint i slemhinnan. Jag var lite ledsen när jag såg att den var lite skrumpen men enligt Pia har hon stora förhoppningar nu när jag gör det i naturlig cykel. Min slemhinna är bättre nu enligt henne. Så vi hoppas, hoppas :)
    Ska du testa redan på lördag? Spännande :) Håller alla tummar.
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-11-27 11:07:54 följande:
    Usch så jobbigt för dig, men nu är den på plats så nu håller vi tummarna.
    Har egentligen testdag 7/12 men eftersom jag gör fet i naturlig cykel så ska jag få mens på lördag så då vet jag. Idag har jag jätte kraftiga mens smärtor så det är svårt att hålla sig positiv.
    Jag tar Fructus Femina denna gången har aldrig testat förut och kände att det är värt att prova, frågade på kliniken först och fick svaret att det kan säker inte skada. Är det någon annan här som testar med det?
    Jag gör ju också i naturlig cykel, innebär det att jag också ska testa tidigare? De gav mig ett datum om 2 veckor för test (10/12)..men egentligen borde min mens komma redan runt den 6:e dec?
  • 83bergkvist

Hej på er!
    Någon som fått feber och fruktansvärd huvudvärk efter insättning? Jag blir galen på att inte få ta Ipren, det är oftast det enda som hjälper mig mot huvudvärk.
    Min man har varit sjuk en vecka så jag vet inte om det är han som smittat eller om det är på grund av insättningen. Jag hoppas inte att det kan orsaka problem för den lilla blastocysten iallafall.

Sedan har jag mått fruktansvärt dåligt psykiskt sedan i onsdags, ångestattacker och som om min hjärna inte hänger med. Jag har iofs ett extremt stressigt jobb, har eget bolag och har så sjukt mycket att göra och kan liksom inte bara strunta i det. Fick ett totalt break idag där jag bara bröt ihop, klarar inte att jobba så mycket just nu. Förstår om den lilla blaston inte vill stanna i denna stressade kroppen så vi får väl se hur det går..

• 83bergkvist
    mom2015 skrev 2014-11-29 11:39:06 följande:

83Bergkvist jag fick feber och influensasymptom runt ruvrdag 7 efter varje återföring. Det var som om min kropp inte ville.

Har du haft så tidgiare? Om inte så är det nog med all säkerhet gubbens förkylningsbaciller. Ta hand om dig.

Nej, jag har inte haft så tidigare men nu mår jag bättre igen så det var kanske en reaktion på insättningen, kanske bara en kort förkylning. Hoppas det var positivt iallafall..
  • 83bergkvist
    mom2015 skrev 2014-12-01 11:34:04 följande:

Det är jag som är mom2015 och mom2012 (det blev fel med mitt konto på mobile.... så jag har ett från dator och ett från mobil). Tekniken ville inte med mig

Aha okej. Ett stort lycka till!
  • 83bergkvist
    2014bebis skrev 2014-12-01 15:13:28 följande:
    Vet inte än, har inte fått mens än men hade räknat fel så beräknad mens imorgon. Har väldigt mycket mensvärk men försöker hålla kvar i hoppet.

Hur går det för dig?
    Jag vet inte vad som flög i mig men jag tog ett test idag på rd5 och fick ett plus! Är självklart glad men jag fick ett plus såhär tidigt sist också och sedan blev det svagare och svagare tills jag sedan på testdagen började blöda jättemycket så jag vågar inte hoppas på något...

Hoppas hoppas för dig!
  • 83bergkvist
    mom2012 skrev 2014-12-01 16:19:27 följande:

83bergkvist hade du 2 dgs eller 5 dgrs odlat embryo? Har du testat så att ovitrellen inte sitter i efter äggplock mm så det inte är det som luras? Det gör alltid jag, ca dgr 3-4. Då vet jag att om jag får etr plus är det iaf ovitrellen. Håller tummarna!!!

Jag satte in ett 5-dagars. Jag gör ostimulerat FET så inga mediciner eller ägglossningssprutor denna gången som spökar. Pia sa faktiskt att hon hade mer hopp för mig denna gången på grund av att min slemhinna är naturligt tjock, även om Lutinus fungerar bra så sa hon att en naturlig alltid är bättre så jag hoppas på det :)

Håller alla tummar för dig!
Svar på tråden Nordic IVF Center Malmö