Inlägg från: Ireth81 |Visa alla inlägg
  • Ireth81

valpen vill inte äta...

Testa att "leka" med maten, det gjorde jag med min kräsna lilla kille, la några torra bitar i en toarulle och så knep jag ihop sidorna så det inte gick att komma åt direkt så han Fick "jobba" lite extra för maten, än idag älskar han de hjärngympa leksakerna och blir tokig om han ser dem. Ett bra grej att träna dem på med så de får lite hjärngympa, eller lägg några kulor i en torr PET flaska, (detta kan du göra senare med om valpen uppskattar det). Min kille kräker galla för att få något annat gott, men vi har gjort så att när han magvägrade som valp så gav vi honom en godis bit och så han kom på att han var hungrig. Gör det fortfarande då han envisas med att inte äta haha

Lycka till :)

• Ireth81

Jag har användt nordic färskfoder till min kille från början, men gick över till torrfoder för jag tyckte det var svårt att ransonera och han la på sig alldeles för mkt i vikt, (min kille är en dvärgpudel) men kanske lättare med en stor hund, jag torr inte han tröttnar på PET flaskan utan snarare tvärtom men kolla med uppfödaren eller ring vetrinären o se vad de har för förslag på hur du ska göra,

Svar på tråden valpen vill inte äta...