Krokodillan skrev 2013-12-19 00:05:41 följande:
Euro, ja. Lätt att hyra bil. Och billigt. Med reservation för att det är tio år sedan vi var sär sist. Ganska okej att köra, men i ärlighetens namn är det nästan bara maken som kört (han är värdelös på att läsa kartor, vilket jag är rätt haj på). Lite trixigt om man velar till det i de större städerna dock. Många vägar uppe i bergen är smala, branta och mycket kurviga, men oändligt vackra. Tar man det bara försiktigt så!
Teide måste ni åka runt, antingen med bil eller som bussresa. Fantastiskt landskap. Lite som att vara på månen! (Vi har inte tagit linbanan upp till tippen, dock.) Anagabergen i nordost är också ett jättevackert område. Annars finns det många små fina byar och fantastiska utsiktspunkter över hela ön.
Buss har jag bara åkt mellan Puerto de la Cruz och Santa Cruz. Det funkade bra, men har inte koll på bussförbindelserna annars. Men att hyra bil kan jag verkligen rekommendera.
Vi ska till Teneriffa igen nu i januari. Första gången med barnen. Längtar, längtar, längtar!
tack-vi far utan barnen för 1a gången!! Har dock inte varit till Teneriffa förr......