• Anonym (abort eller ej,)

abort eller ej, han är osäker..

Svår fråga.. Har varit ihop med min kille i 10 månader och vi planerar att flytta ihop om någon månad. Vi har det väldigt bra och är lyckliga! Vi har kanske inte skyddat oss på bästa sätt och nu är jag troligen gravid..Väldigt tidigt dock. Jag tror att jag vill behålla (äter medicin mot epilepsi som ökar risken för missbildningar med ca 6% vilket såklart gör valet ännu svårare..) Vi har pratat om saken och han skulle helst vilja att jag gjorde abort när jag frågar. Vilket jag från början sagt att till honom jag troligen inte kommer göra om jag blir gravid.
    När jag påtalar det så säger han att han vet att han vill ha barn med mig någongång i framtiden och att om det blir nu inte är någon katastrof om vi behåller barnet, utan att han helst velat vänta men att det isf blev tidigare än han önskat. Att vi kommer fixa det. Jag känner ändå att det blir en svår sits för mig då jag inte vill "tvinga" in honom i något han helst inte vill. Vill ju att vi båda ska vara lyckliga och spända inför ett ev barn.
    Någon som har nåt tips om hur jag kan tänka?

• Svar på tråden abort eller ej, han är osäker..
  • lonelygirl92
    puss skrev 2013-12-19 10:38:08 följande:

tänk på vad du vill.

*puss puss puss puss*
    Kan enbart hålla med ovanstående. Jag gjorde nyligen en abort mot min vilja då sambon ville det och pressade mig. Jag kände lika som dig och ville inte "tvinga" honom till något. Men faktum är att han har ett val om han vill ta ansvar för sina handlingar eller ej. Känn efter vad som känns rätt för dig och gör inget du egentligen inte vill.

Jag ångrar min abort med varje andetag jag tar. Den smärtan är inget jag önskar ens min värsta fiende... :(
Svar på tråden abort eller ej, han är osäker..